24

Ushbu maqolada mijozlar ehtiyojlarini yaxshiroq qondirishga qaratilgan restoran marketingiga e'tibor qaratilgan. Tadqiqot davomida mualliflar turli maqsadli segmentlar va rivojlanayotgan tendentsiyalarni hisobga olgan holda yangi biznes formatlari va ularning innovatsion konsepsiyalarini o‘rganib, respublikadagi restoran sanoatining hozirgi holatini tahlil qildilar. Bozorga ta'sir qiluvchi omillar va iste’molchilarning ehtiyojlariga asoslanib, mualliflar restoran marketingi faoliyatining bir qancha innovatsion tendentsiyalarini aniqlaydilar. Tadqiqot xizmat ekotizimini yaratish va Big Data tizimlarini joriy etish kabi joriy rivojlanish yo‘nalishlarini o‘rganadi. Marketingning asosiy yo'nalishlaridan biri bu ijtimoiy tarmoqlar va lahzali xabar almashish platformalarini o'z ichiga olgan reklama tizimi.
Ushbu vositalar restoran biznesidagi ko'plab tartiblarni soddalashtiradi, buyurtma berish jarayonini yaxshilaydi, restoran reytinglarini aniqlashga yordam beradi va xodimlar va mehmonlar o'rtasidagi muloqotni osonlashtiradi. Mualliflar sun’iy intellekt va to‘ldirilgan reallik kabi innovatsion texnologiyalarning restoran sanoatidagi o‘rni haqida chuqurroq ma’lumot beradi. Shuningdek, ular milliy madaniyat, an'analar va sog'lom ovqatlanishni hisobga olgan holda oshxona rivojlanishining asosiy tendentsiyalarini o'rganadilar. Oziqlanish sifatiga, tadbir marketingi asosiy element sifatida va hamkorlikda marketing faoliyati zarurligiga katta e'tibor beriladi. Shunday qilib, marketing strategiyalaridan foydalanish restoranlarning sifat parametrlarini yaxshilaydi va talabga javob beradigan restoran biznes formatlarini rivojlantirish uchun qulay shart-sharoitlarni yaratadi

  • Название журналаRaqamli iqtisodiyot
  • Номер выпуска7-son
  • Количество просмотров 24
  • Количество прочтений 24
  • Дата публикации 05-07-2024
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы280-289
Ўзбек

Ushbu maqolada mijozlar ehtiyojlarini yaxshiroq qondirishga qaratilgan restoran marketingiga e'tibor qaratilgan. Tadqiqot davomida mualliflar turli maqsadli segmentlar va rivojlanayotgan tendentsiyalarni hisobga olgan holda yangi biznes formatlari va ularning innovatsion konsepsiyalarini o‘rganib, respublikadagi restoran sanoatining hozirgi holatini tahlil qildilar. Bozorga ta'sir qiluvchi omillar va iste’molchilarning ehtiyojlariga asoslanib, mualliflar restoran marketingi faoliyatining bir qancha innovatsion tendentsiyalarini aniqlaydilar. Tadqiqot xizmat ekotizimini yaratish va Big Data tizimlarini joriy etish kabi joriy rivojlanish yo‘nalishlarini o‘rganadi. Marketingning asosiy yo'nalishlaridan biri bu ijtimoiy tarmoqlar va lahzali xabar almashish platformalarini o'z ichiga olgan reklama tizimi.
Ushbu vositalar restoran biznesidagi ko'plab tartiblarni soddalashtiradi, buyurtma berish jarayonini yaxshilaydi, restoran reytinglarini aniqlashga yordam beradi va xodimlar va mehmonlar o'rtasidagi muloqotni osonlashtiradi. Mualliflar sun’iy intellekt va to‘ldirilgan reallik kabi innovatsion texnologiyalarning restoran sanoatidagi o‘rni haqida chuqurroq ma’lumot beradi. Shuningdek, ular milliy madaniyat, an'analar va sog'lom ovqatlanishni hisobga olgan holda oshxona rivojlanishining asosiy tendentsiyalarini o'rganadilar. Oziqlanish sifatiga, tadbir marketingi asosiy element sifatida va hamkorlikda marketing faoliyati zarurligiga katta e'tibor beriladi. Shunday qilib, marketing strategiyalaridan foydalanish restoranlarning sifat parametrlarini yaxshilaydi va talabga javob beradigan restoran biznes formatlarini rivojlantirish uchun qulay shart-sharoitlarni yaratadi

Русский

Статья посвящена маркетингу ресторанов, направленному на более полное удовлетворение потребностей клиентов. В ходе исследования авторы проанализировали современное состояние ресторанной индустрии в республике, изучили новые форматы бизнеса и их инновационные концепции, рассмотрели различные целевые сегменты и намечающиеся тенденции. На основе факторов, влияющих на рынок, и потребностей потребителей авторы выделяют несколько инновационных тенденций в маркетинговой деятельности ресторанов. В исследовании рассматриваются актуальные направления развития, такие как создание экосистемы сервиса и внедрение систем Big Data. Одним из ключевых направлений маркетинга является система продвижения, которая включает в себя социальные сети и платформы мгновенного обмена сообщениями. Эти инструменты упрощают многочисленные процедуры в ресторанном бизнесе, совершенствуют процесс заказа, помогают определять рейтинги ресторанов и облегчают общение между сотрудниками и гостями. Авторы более глубоко рассматривают роль инновационных технологий, таких как искусственный интеллект и дополненная реальность, в ресторанной индустрии. Они также исследуют основные тенденции развития кухни с учетом национальной культуры, традиций и здорового питания. Значительный акцент сделан на качестве питания, событийном маркетинге как ключевом элементе и необходимости совместных маркетинговых мероприятий. Таким образом, использование маркетинговых стратегий позволит улучшить качественные показатели ресторанов и создать благоприятные условия для развития
востребованных форматов ресторанного бизнеса

English

The article focuses on restaurant marketing aimed at better satisfying customer needs. During the study, the authors analyzed the current state of the restaurant industry in the republic, exploring new business formats and their innovative concepts, considering various target segments and emerging trends. Based on market influencing factors and consumer needs, the authors identify several innovative trends in restaurant marketing activities. The study examines current development directions, such as the creation of a service ecosystem and the implementation of Big Data systems. One key area of marketing is the promotion system, which includes social networks and instant messaging platforms. These tools simplify numerous procedures in the restaurant business, enhance the ordering process, help determine restaurant ratings, and facilitate communication between employees and guests. The authors provide a deeper insight into the role of innovative technologies, such as artificial intelligence and augmented reality, in the restaurant industry. They also explore the main trends in cuisine development, taking into account national culture, traditions, and healthy eating. Significant emphasis is placed on the quality of nutrition, event marketing as a key element, and the need for
collaborative marketing activities. Thus, utilizing marketing strategies will improve the quality parameters of restaurants and create favorable conditions for the development of in-demand restaurant business formats

Имя автора Должность Наименование организации
1 Azgarov A.A. o'qituvchisi Toshkent Kimyo xalqaro universiteti, “Iqtisodiyot” kafedrasi
Название ссылки
1 Bakhshi, S., Shamma, D. A., & Gilbert, E. (2014). Faces engage us: Photos with faces attract more likes and comments on Instagram. Proceedings of the 32nd annual ACM conference on Human factors in computing systems
2 Bolton, R. N., Kannan, P. K., & Bramlett, M. D. (2000). Implications of loyalty program membership and service experiences for customer retention and value. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(1), 95-108
3 Cvijikj, I. P., & Michahelles, F. (2013). Online engagement factors on Facebook brand pages. Social Network Analysis and Mining, 3(4), 843-861
4 Duffy, D. L. (2005). The evolution of customer loyalty strategy. Journal of Consumer Marketing, 22(5), 284-286
5 Elliott, S. (2003). Print Advertising. Journal of Advertising Research, 43(3), 7-12.
6 Getz, D. (1997). Event management & event tourism. Cognizant Communication Corporation
7 Goyal, A., & Singh, N. P. (2007). Consumer perception about fast food in India: An exploratory study. British Food Journal, 109(2), 182-195
8 Ivanov, S., & Webster, C. (2007). Measuring the impact of tourism on economic growth. Tourism Economics, 13(3), 379-388
9 Katz, E. (1987). Communications research since Lazarsfeld. Public Opinion Quarterly, 51(Supplement), S25-S45
10 Kim, S., Eves, A., & Scarles, C. (2009). Building a model of local food consumption on trips and holidays: A grounded theory approach. International Journal of Hospitality Management, 28(3), 423-431
11 Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management. Pearson
12 Lages, C., & Fernandes, J. (2005). The SERPVAL scale: A multi-item instrument for measuring service personal values. Journal of Business Research, 58(11), 1562-1572
13 Morgan, R. M. (1996). Relationship marketing and market-based assets. Journal of Marketing, 60(3), 19-38
14 Napoli, P. M. (2011). Audience Evolution: New Technologies and the Transformation of Media Audiences. Columbia University Press
15 Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2006). Strategy & society: The link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, 84(12), 78-92
16 Schiller, J., & Voisard, A. (2004). Location-based services. Morgan Kaufmann.
17 Shoemaker, S., & Lewis, R. C. (1999). Customer loyalty: The future of hospitality marketing. International Journal of Hospitality Management, 18(4), 345- 370.
18 Stepchenkova, S., & Morrison, A. M. (2006). The destination image of Russia: From the online induced perspective. Tourism Management, 27(5), 941-956
В ожидании