16

Мақолада креатив иқтисодиёт тушунчаси ва унинг таркибига кирувчи тармоқлар юзасидан хорижий олимларнинг ёндашувлари баён этилган. Креатив иқтисодиётнинг асосий тармоқлари бўйича Америка ва Британия ёндашувлари қиёсланган. 1900-2008 йилларда АҚШ меҳнат синфлари таркибида креатив меҳнат синфининг ривожланиш тенденциялари ўрганилган. Буюк Британия услубиёти асосида Ўзбекистонда креатив иқтисодиётни ривожланиш ҳолати, унинг таркибига кирувчи тармоқлар ҳамда ходимлари сони кесимида таҳлил қилинган. Шунингдек, Ўзбекистонда креатив иқтисодиётни ривожлантиришга қаратилган илмий таклиф ва амалий тавсиялар ишлаб чиқилган

  • Количество прочтений 16
  • Дата публикации 28-06-2024
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы321-329
Ўзбек

Мақолада креатив иқтисодиёт тушунчаси ва унинг таркибига кирувчи тармоқлар юзасидан хорижий олимларнинг ёндашувлари баён этилган. Креатив иқтисодиётнинг асосий тармоқлари бўйича Америка ва Британия ёндашувлари қиёсланган. 1900-2008 йилларда АҚШ меҳнат синфлари таркибида креатив меҳнат синфининг ривожланиш тенденциялари ўрганилган. Буюк Британия услубиёти асосида Ўзбекистонда креатив иқтисодиётни ривожланиш ҳолати, унинг таркибига кирувчи тармоқлар ҳамда ходимлари сони кесимида таҳлил қилинган. Шунингдек, Ўзбекистонда креатив иқтисодиётни ривожлантиришга қаратилган илмий таклиф ва амалий тавсиялар ишлаб чиқилган

Русский

. В статье описаны подходы зарубежных ученых к понятию креативной экономики и составляющих ее отраслей. Сравниваются американский и британский подходы к основным отраслям креативной экономики. В 1900-2008 гг. изучались тенденции развития креативного рабочего класса в структуре рабочего класса США. На основе методики Великобритании проанализировано состояние развития креативной экономики в Узбекистане с точки зрения входящих в нее отраслей и численности занятых. Также разработаны научные предложения и практические рекомендации, направленные на развитие креативной экономики в Узбекистане.

English

The article describes the approaches of foreign scientists to the concept of the creative economy and its constituent industries. The American and British approaches to the main sectors of the creative economy are compared. In 1900-2008 trends in the development of the creative working class in the structure of the US working class were studied. Based on the UK methodology, the state of development of the creative economy in Uzbekistan is analyzed from the point of view of its constituent industries and the number of employees. Scientific proposals and practical recommendations aimed at developing the creative economy in Uzbekistan have also been developed.

Название ссылки
1 Howkins J. (2000) «The Creative Economy». Business Week (Special double issue: The 21st century corporation), august 28,. P.1-5.
2 Howkins J. (2001) The Creative Economy. NY.: The penguin press, – 288 р.
3 Howkins J. (2001) The Creative Economy. NY.: The penguin press, – 288 р.
4 Howkins J. (2001) The Creative Economy. NY.: The penguin press, р. 116; Department for Culture, Media and Sport. Creative Industries Programme. Creative Industries Mapping Document. London , 2001.
5 Заровнятных О.А. (2022) Креативные индустрии: тематический свод. / Департамент культуры Тюменской области. – Тюмень: ГАУК ТОН
6 Зеленцова Е.В. (2022) Творческие (креативные) индустрии. Справочник. – М., С. 13.
7 Клоудова Й. (2010) Влияние развития креативной экономики на экономически отсталые регионы // Журн. новой эконом. ассоциации. – № 5. – С. 109–125
8 Қарор (2024) Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2024 йил 7 февралдаги “Иқтисодиёт соҳалари учун кадрлар тайёрлаш тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари” тўғрисидаги ПҚ-62 қарори 2 б
9 Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2023 йил 11 сентябрдаги “Ўзбекистон2030” стратегияси тўғрисида”ги ПФ-158-сонли фармони, 14,144 б.
10 Фармон (2022) Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 6 июлдаги «2022-2026 йилларда Ўзбекистон Республикасининг инновацион ривожланиш стратегиясини тасдиқлаш тўғрисида»ги ПФ-165
11 Флорида Р. (2005) Креативный класс. Люди, которые меняют будущее. / Пер. с англ. –М.: Классика-ХХІ, –430 с.
12 Флорида Р. (2007) Креативный класс: люди, которые меняют будущее – Пер. с англ. –М.: Издательский дом «Классика-XXI», с. 355. с. 90. с. 10.
13 Хокинс Джон. (2011) Креативная экономика. Как превратить идеи в деньги. Пер. с англ. Перевод И.Щербакова. Издательство: Классика XXI.
В ожидании