Maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarga matematik rivojlantirish haqida E.I.Tixeeva “maktabgacha yoshdagi bolalar” uchun mavjud bo‘lgan bilim miqdorini aniqlab, bolalarni hisoblash usullarini rivojlantirishga ma’lum hissa qo‘shdi. U bolalarni turli o‘lchamdagi obyektlar o‘rtasidagi munosabatlar bilan tanishtirishga katta e’tibor qaratdi: ko‘proq — kamroq, kengroq — torroq, qisqaroq — uzunroq va boshqalar. Bolani chuqur biladigan ajoyib usta amaliyotchi, u o‘qitish zarurligini, o‘quv materialini izchil murakkablashtirishni his qildi, garchi u asosan faqat individual ta’limni tan olgan bo‘lsa ham.
Maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarga matematik rivojlantirish haqida E.I.Tixeeva “maktabgacha yoshdagi bolalar” uchun mavjud bo‘lgan bilim miqdorini aniqlab, bolalarni hisoblash usullarini rivojlantirishga ma’lum hissa qo‘shdi. U bolalarni turli o‘lchamdagi obyektlar o‘rtasidagi munosabatlar bilan tanishtirishga katta e’tibor qaratdi: ko‘proq — kamroq, kengroq — torroq, qisqaroq — uzunroq va boshqalar. Bolani chuqur biladigan ajoyib usta amaliyotchi, u o‘qitish zarurligini, o‘quv materialini izchil murakkablashtirishni his qildi, garchi u asosan faqat individual ta’limni tan olgan bo‘lsa ham.
Математическое развитие дошкольников в статье Е.I.Тихеева определила объем знаний, доступных ”дошкольникам", и внесла определенный вклад в развитие методов расчета детей. Большое внимание он уделял ознакомлению детей с отношениями между предметами разных размеров: больше — меньше, шире — уже, короче — длиннее и т.д. Блестящий мастер-практик, глубоко знающий ребенка, он чувствовал необходимость обучения, последовательного усложнения учебного материала, хотя в основном признавал только индивидуальное обучение
Mathematical development of preschool children in the article about E.I.Tikheeva made a certain contribution to the development of methods for calculating children, determining the amount of knowledge available to” preschool children". He paid great attention to introducing children to the relationship between objects of different sizes: more — less, wider — narrower, shorter — longer, etc. An excellent master practitioner with a deep knowledge of the child, he felt the need for training, a consistent complication of educational material, although he mainly recognized only individual education
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Sadikova Y.K. | assistent | Oʻzbekiston-Finlandiya pedagogika instituti |
2 | Murtazayeva z.S. | talaba | Oʻzbekiston-Finlandiya pedagogika instituti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | 1.Ананьев, Б. Г. Особенности восприятия пространства у детей / Б. Г. Ананьев, Е. Ф. Рыбалко. — М.: Просвещение, 1964. |
2 | 2.Бабанский, Ю. К. Оптимизация процесса обучения: общедидактический аспект / Ю. К. Бабанский. — М., 1977. |
3 | 3.Бантова, М. А. Методика преподавания математики в начальных классах / М. А. Бантова, Г. В. Бельтюкова, А. М. Полевщикова. — М.,1984. |
4 | 4.Бардин, К. В. Как научить детей учиться / К. В. Бардин. — М., 1987. |
5 | 5.Венгер, Л. А. Готов ли Ваш ребенок к школе? / Л. А. Венгер, А. Л. Вен-гер. — М., 1994. |