Ushbu maqolada yoshlar estetik tafakkurini yuksaltirishda musiqiy madaniyatning ksional ahamiyati haqida so’z yuritiladi. Musiqiy madaniyat estetik, psixologik, ijtimoiy, kommunikativ va boshqa sohalar o'zaro bog'liq bo'lgan juda murakkab ta’limlardan biridir. Bu murakkab ta’limning asosi esa -musiqa bilan bog’liqdir. Musiqaning qadr-qimmati odob-axloq bilan tanilgan bo’lib, komil va go‘zallikka ko‘tariladi.
Ushbu maqolada yoshlar estetik tafakkurini yuksaltirishda musiqiy madaniyatning ksional ahamiyati haqida so’z yuritiladi. Musiqiy madaniyat estetik, psixologik, ijtimoiy, kommunikativ va boshqa sohalar o'zaro bog'liq bo'lgan juda murakkab ta’limlardan biridir. Bu murakkab ta’limning asosi esa -musiqa bilan bog’liqdir. Musiqaning qadr-qimmati odob-axloq bilan tanilgan bo’lib, komil va go‘zallikka ko‘tariladi.
This article presents the functional significance of musical culture in the education of aesthetic thinking among young people.Musical culture is one of the most complex formations in which aesthetic, psychological, social, communicative and other areas are interconnected. The basis of this complex education is related to music. The value of music is determined by manners, and it achieves perfection and beauty.
В данной статье представлена о функциональном значении музыкальной культуры в воспитании эстетического мышления молодежи.Музыкальная культура –одно из сложнейших образований, в котором взаимосвязаны эстетическая, психологическая, социальная, коммуникативная и другие области. Основа этого сложного образования связана с музыкой. Ценность музыки определяется манерами, и она достигает совершенства и красоты.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Maksimova L.A. | Psixologiya instituti direktori | Ural davlat pedagogika universiteti |
2 | Djalalova N.X. | Musiqiy ta’lim va madaniyat kafedrasi o’qituvchisi | Farg‘ona davlat universiteti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Кроненберг М. Философия Канта и ее значение в истории развития мысли. Калининград, 2005.2.Кант И. Сочинения: В 6 т. Т. 6. М., 1966.3.AbuNasrForobiy. Fozilodamlarshahri. –T.: A.Qodiriynomidagixalqmerosinashriyoti, 1993. –с.222.4.Ибн, Сино. Канон врачебной науки / Сино Ибн // Избр. : в 3 ч. ; Ч. 1 / сост. У. И. Каримов, Э. У. Хуршут. –Ташкент : Фан, 1994. –С. 91.5.Ибн, Сино. Канон врачебной науки / Сино Ибн // Избр. : в 3 ч. ; Ч. 1 / сост. У. И. Каримов, Э. У. Хуршут. –Ташкент : Фан, 1994. –С. 145.6.Серебряков, Б. С. Трактат Ибн Сины (Авиценны) о любви / Б. С. Серебряков. –Тбилиси : Мецниереба, 1976. –С. 22.7.МавруловА. Ўрта асрларда Ўзбекистон санъатидаги трансформацион жараёнлар // “Ўрта асрлар Шарқ алломалари ва мутафаккирлари тарихий меросида санъат ва маданият масалалари”. Халқаро илмий-назарий ва амалий конференция материаллари тўплами.–Тошкент: Lesson press, 2016.8.Сковорода Г. С. Сочинения: в2т.—М.: Мысль, 1973.—Т.2. 486 с.9.Трубецкой Е.Н. Смысл жизни. СПб.: Азбука; Азбука-Аттикус, 2017. 348с.10.Лейбниц Г. В., Сочинения, в четырёх томах. Серия: Философское наследие. М.: Мысль, 1982—1989.11.Лосев А. Ф., Музыка как предмет логики, М. 1927.12.Асафьев Б., Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании, Л., 1965.13.Coхор А.Н.Вопросы социологии и эстетики музыки: Сб. ст. Л.: Сов. Композиторов, 1980.294 c Известия Российского государственного педагогического университета им.А.И.Герцена.Горбунова И.Б. Феномен музыкально-компьютерных технологий как новая образовательная творческая среда.Том 4 No9, 2004.(123-137c).15.Xusanovna, D. N. (2023, April). BOLALAR FALSAFASI VA UNING SHAXS RIVOJIDAGI O’RNI. InE Conference Zone(pp. 73-78).16.Djalalova, N. (2023). YOSHARNING ESTETIK TAFAKKURINI TARBIYALASH VA YUKSAKTIRISHDA MUSIQIY MADANIYATNING O’RNI.Прикладныенаукивсовременноммире: проблемыирешения,2(4), 7-10.17.Xusanovna, D. N. (2023). YOSHLAR ESTETIK TAFAKKURINI YUKSALTIRISHNING IJTIMOIY FALSAFIY HAMDA PEDAGOGIK ZARURIYATI.Journal of Science-Innovative Research in Uzbekistan,1(6), 75-81.18.Xusanovna, D. N. (2023). YOSHLARNING ESTETIK TAFAKKURINI YUKSALTIRISHDA MUSIQA MADANIYATIDAGI MA’NAVIY ASPEKTLAR.FINLAND" MODERN SCIENTIFIC RESEARCH: TOPICAL ISSUES, ACHIEVEMENTS AND INNOVATIONS",14(1). |