48

Ushbu maqolada Sharq va G‘arb texnogen sivilizatsiyalarining axloqiy mezonlari tegishli ijtimoiy munosabatlar bilan bog‘liq jarayonlar yoritilgan. Ijtimoiy munosabatlarning o‘zgarishi dunyoqarash prinsiplari ham, u bilan bog‘liq axloqiy mezonlarning o‘zgarishiga olib kelganligi asoslab berilgan. Masalan, G‘arbda sivilizatsiya shakllanishining ilk davrlarida ruhoniylardan tashkil topgan ierarxiya qatlamidan, ehromlar, muqaddasdavlatchilik urflari, jamiyatni bu dunyodan, tabiatdan yuqori turuvchi olam tomonidan boshqarilishi haqidagi tasavvurlardan kelib chiqadigan tashkillanish strukturalari intizomi kabilar ifodalangan bo‘lsa, Sharqda ham sivilizatsiyaning keyingi yuqoriroq bosqichlarida esa ma’lumotli yuqori qatlam tomonidan maxsus tartibga solingan axloqiy me’yorlar ishlab chiqilganligi asoslangan. Jamiyat strukturasida sodir bo‘lgan yangi o‘zgarishlar natijasida yangi axloqiy qadriyatlar yaratilganligi ochib berilgan

  • Количество прочтений 48
  • Дата публикации 01-08-2024
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы 649-653
Ўзбек

Ushbu maqolada Sharq va G‘arb texnogen sivilizatsiyalarining axloqiy mezonlari tegishli ijtimoiy munosabatlar bilan bog‘liq jarayonlar yoritilgan. Ijtimoiy munosabatlarning o‘zgarishi dunyoqarash prinsiplari ham, u bilan bog‘liq axloqiy mezonlarning o‘zgarishiga olib kelganligi asoslab berilgan. Masalan, G‘arbda sivilizatsiya shakllanishining ilk davrlarida ruhoniylardan tashkil topgan ierarxiya qatlamidan, ehromlar, muqaddasdavlatchilik urflari, jamiyatni bu dunyodan, tabiatdan yuqori turuvchi olam tomonidan boshqarilishi haqidagi tasavvurlardan kelib chiqadigan tashkillanish strukturalari intizomi kabilar ifodalangan bo‘lsa, Sharqda ham sivilizatsiyaning keyingi yuqoriroq bosqichlarida esa ma’lumotli yuqori qatlam tomonidan maxsus tartibga solingan axloqiy me’yorlar ishlab chiqilganligi asoslangan. Jamiyat strukturasida sodir bo‘lgan yangi o‘zgarishlar natijasida yangi axloqiy qadriyatlar yaratilganligi ochib berilgan

Имя автора Должность Наименование организации
1 Xojamberdiyev T.E. dotsent Toshkent amaliy fanlar universiteti
Название ссылки
1 [1]Степин B.C. Флософия в эпоху перемен // Вестник Московского университета. Серия 7. Философия. No4. 2006. -С. 18.[2]Каримов И.А. Юксак маънавият –енгилмас куч.-Тошкент: Маънавият, 2008. –Б. 7-8.[3]Каримов И.А. Юксак маънавият –енгилмас куч.-Тошкент: Маънавият, 2008. –Б. 10.[4]Каримов И.К. Юксак маънавият-енгилмас куч. –Т.: Маънавият, 2008. -Б. 111.[5]Клаханов К.Х. Зеркало для человека, Введение в антропологии. –Спб. Евроазия, 1998. –С. 229.[6]Муминов И.М. Из истории развития общественно-философской мысли в Узбекистане конца XIXи нач. XX вв. –Т.: Госиздат, 1957. –С.214.[7]Ртвеладзе Э. Цивилизация, государства, культуры Центральной Азии. –Т.: 2005. –С. 27–28.[8]Ртвеладзе Э. Цивилизация, государства, культуры Центральной Азии. –Т.: 2005. –С. 50.[9]Эмих Н.А. Культурная парадигма современного Российского образования // Автореферат диссертации на соискание ученой степени к.ф.н. Чита. 2006. -С. 8-9.[10]Беляев М.И. Мелогия. Концепция руссого национальноо государства. Москва: 2006.[11]Каримов И.А. Юксак маънавият –енгилмас куч. –Т.: Маънавият, 2008. –Б. 4.[12]Kakhkhorova, M. M., & Farfiev, B. A. (2023). Family is the Cradle of Values ThatEnsure the Eternity of Life and Continuity of Generations. Periodica Journal of Modern Philosophy, Social Sciences and Humanities, 24, 55-60.[13]Qaxxarova, M., & Raximshikova, M. (2023). ПРОБЛЕМА ВОСПИТАНИЯ И ФОРМИРОВАНИЯ СОЗНАНИЯ И МЫШЛЕНИЯ МОЛОДЕЖИ. Farg ‘ona davlat universiteti ilmiy jurnali, (1), 169-174.[14]Qakharova, M. (2023). BIOETHICS AS A PRACTICAL PHILOSOPHY OF HUMAN LIFE ACTIVITY. World Bulletin of Social Sciences, 23, 24-29.[15]Qaxxorova, M. (2022). Ma’naviy tarbiya strategiyasi. Islom tafakkuri.[16]Absattorov, B. M. (2019). Spiritual And Moral Development Of The Person In Modern World. Central Asian Problems of Modern Science and Education, 4(2), 167-173.[17]Абсатторов, Б. (2019). Шахс маънавий-ахлоқий баркамоллиги мезонларининг фалсафий талқинлари. Вестник Каракалпакского государственного университета им. Бердаха.[18]MAMARASULOVICH, A. B. (2021). Бaркaмол ёшларни тaрбиялaшдa мaънaвий-aхлоқий мезон вa меъёрлaрнинг ўрни. АНДИЖОН ДАВЛАТ УНИВЕРСИТЕТИ ИЛМИЙ ХАБАРНОМА.[19]Абсатторов, Б. М. (2022). Тасаввуф–ўз-ўзини такомиллаштириш ва ҳақиқатни билиш йўли сифатида. Gospodarka i Innowacje., 30, 167-173.[20]Mamarasulovich, A. B., & Ismoil o‘g‘li, T. M. (2023). GENETIC MARKERS AND EVOLUTIONARY MANIFESTATIONS OF THE “NAFS” CONCEPT. World Bulletin of Social Sciences, 29, 16-19[21]Rakhmonov, D., & Nazarova, N. (2023). Analysis of the results of the empirical study of ethnocultural aspects of social service provision in Uzbekistan. In E3S Web of Conferences (Vol. 452, p. 05016). EDP Sciences.[22]Rakhmonov, D., & Nazarova, N. (2024). Socio-Philosophical Reflection of the Social Sphere Model. Modern Science and Research, 3(1), 1-6.[23]Beknazarov, A. A., Rakhmonov, D. A., Normuratova, M. K., & Nasirov, K. J. (2020). Psychological-pedagogical classification of the philosophy of social service. Journal of Advanced Research in Dynamical and Control Systems, 12(7 Special Issue), 2759-2762
В ожидании