Mutafakkir Ahmad Donish o‘z ilmiy faoliyatini ijtimoiy-siyosiy, tarbiyaviy-estetik masalalarga bag‘ishlagan mashhur olim sifatida uning asarlarida astronomiya, tibbiyot, adabiyot fanlarining rivojlanishiga qo‘shgan hissasini alohida
ta’kidlangan. Shu ma’noda, Ahmad Donishning ilmiy merosini chuqur o‘rganish, uning ilmiy merosini davom ettirish va amaliyotda qo‘llashga bel bog‘lashimiz lozim. Ushbu maqolada Ahmad Donishning ma’naviy-axloqiy g‘oyalaridan barkamol avlodni tarbiyalashda foydalanish, ijodining yangi qirralarini ochish, yangi davr talabi va nuqtai nazaridan falsafiy tahlil qilingan.
The thinker Ahmed Donish, as a famous scientist who devoted his scientific activity to socio-political, educational and aesthetic issues, his contributions to the development of astronomy, medicine, and literary sciences were highlighted in his works. In this sense, we should be determined to deeply study the scientific heritage of Ahmad Donish, continue his scientific heritage and apply it in practice.
This article examines the use of Ahmed Donish's spiritual and moral ideas in the upbringing of the mature generation, the revelation of new aspects of his work, and a
philosophical analysis from the point of view of the requirements of the new era.
Mutafakkir Ahmad Donish o‘z ilmiy faoliyatini ijtimoiy-siyosiy, tarbiyaviy-estetik masalalarga bag‘ishlagan mashhur olim sifatida uning asarlarida astronomiya, tibbiyot, adabiyot fanlarining rivojlanishiga qo‘shgan hissasini alohida
ta’kidlangan. Shu ma’noda, Ahmad Donishning ilmiy merosini chuqur o‘rganish, uning ilmiy merosini davom ettirish va amaliyotda qo‘llashga bel bog‘lashimiz lozim. Ushbu maqolada Ahmad Donishning ma’naviy-axloqiy g‘oyalaridan barkamol avlodni tarbiyalashda foydalanish, ijodining yangi qirralarini ochish, yangi davr talabi va nuqtai nazaridan falsafiy tahlil qilingan.
Мыслитель Ахмед Дониш, как известный ученый, посвятивший свою научную деятельность общественно-политическим, образовательным и эстетическим вопросам, в своих трудах подчеркнул свой вклад в развитие астрономии, медицины, литературных наук. В этом смысле мы должны быть полны решимости глубоко изучить научное наследие Ахмеда Дониша, продолжить его научное наследие и применить его на практике.
В данной статье рассматривается использование духовно-нравственных идей Ахмада Дониша в воспитании зрелого поколения, раскрытие новых сторон его
творчества, философский анализ с точки зрения требований новой эпохи.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Bozorov S. . | falsafa fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent v.b. | Samarqand davlat chet tillar instituti Samarqand, O‘zbekiston |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | 1. Ахмади Дониш. Порчахо аз «Наводирул вақоеъ» (Отрывки из «Редкостных событий»), Бо тахрир, тавзехот ва сухани хотимавии Расул Ходизода. - Сталинобод, 1957. - с.219. |
2 | 2. Хади-заде Р. Ахмад Дониш - писатель и просветитель. - Душанбе: Дониш, 1976. - с.10. |
3 | 3. Муҳаммаси Шоҳин. Муатариб бар ғазали Шоҳин дар маҳди Аҳмади Дониш ба тариқи ихтисор. – Тоҷикистон, 1960. - №12. – С.14. |
4 | 4. Ғафуров Бобожон. Тожикон (Таджики). Китоби дуюм. - Душанбе: Ирфон, 1985. – c.28. |
5 | 5. Раджабов 3. Маорифпарвар Ахмади Дониш (Просветитель Ахмад Дониш). - Душанбе: Ирфон, 1964. – c.100. |
6 | 6. Мирза-Ахмедова П., Рашидова Д.А. К изучению джадидского движения // Общественные науки в Ўзбекистане, 1990, № 7. – С. 30-31. |
7 | 7. Аҳмад Дониш. Наводир ул-вақое (Нодир воқеалар). / И. М. Мўминов таҳрири остида. (Форс-тожикчадан А. Ҳамроев ва А. Шокиров таржимаси). - Тошкент: Фан, 1964. – Б. 412. |
8 | 8. Айнй С.Таърихи инцилоби Бухоро(История Бухарской революции).- Душанбе: Адиб, 1987. -c.20. |
9 | 9. Бертельс Е.Э. Рукописи произведений Ахмада Каллэ //Труды Тадж. базы АН СССР. 1936. Т.З. –c.9-28. |
10 | 10. Иброҳим Ҳаққул. Аҳмад Калла. Эссе. https://kh- davron.uz/kutubxona/multimedia/ibrohim-haqqul-ahmad-kalla-esse.html |
11 | 11. Айни С. Краткая биография. Т.: Издательский дом государственной литературы УзССР, 1960. –c.30. |