23

Maqolada diversifikatsiya atamasi uning tarixi va yevropa, rus, o`zbek olimlarning bu borada bergan ta`riflari keltirilgan va muallif tomonidan ham ta`rif berilgan. Diversifikatsiyaning globallashuv jarayonida xizmatlar sohasidagi o`rni, ahamiyati va uning turlari tahlil qilingan. Raqobatli bozor sharoitida diversifikatsiya qanday yordam bera olishi yoritib berilgan bo`lib, u orqali moliyaviy barqarorlikka erishish mumkinligi, u bozorda o`z o`rniga ega bo`lishi, xatarlarni baholay olish qobiliyatiga ega bo`lishi, resurslarni to`g`ri taqsimlay olishi, iqtisodiy tanazzulga chidamlilik, sohaga oid qiyinchiliklarga yechim kabilarga bardosh bera olishi mumkinligi haqida batafsil keltirib o`tilgan. Xizmatlarni diversifikatsiya qilish orqali mijozlarni ko`paytirish, ularning sodiqliligiga erishish mumkinligi to`g`risida maqolada ma`lumotlar keltirilgan

  • Количество прочтений 23
  • Дата публикации 30-09-2024
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы78-86
Ўзбек

Maqolada diversifikatsiya atamasi uning tarixi va yevropa, rus, o`zbek olimlarning bu borada bergan ta`riflari keltirilgan va muallif tomonidan ham ta`rif berilgan. Diversifikatsiyaning globallashuv jarayonida xizmatlar sohasidagi o`rni, ahamiyati va uning turlari tahlil qilingan. Raqobatli bozor sharoitida diversifikatsiya qanday yordam bera olishi yoritib berilgan bo`lib, u orqali moliyaviy barqarorlikka erishish mumkinligi, u bozorda o`z o`rniga ega bo`lishi, xatarlarni baholay olish qobiliyatiga ega bo`lishi, resurslarni to`g`ri taqsimlay olishi, iqtisodiy tanazzulga chidamlilik, sohaga oid qiyinchiliklarga yechim kabilarga bardosh bera olishi mumkinligi haqida batafsil keltirib o`tilgan. Xizmatlarni diversifikatsiya qilish orqali mijozlarni ko`paytirish, ularning sodiqliligiga erishish mumkinligi to`g`risida maqolada ma`lumotlar keltirilgan

Русский

В статье представлены термин диверсификация, его история и определения, данные на этот счет европейскими, российскими, узбекскими учеными, а также автор дает определение. Анализируются роль, значение и виды диверсификации в сфере услуг в процессе глобализации. Объясняется, как диверсификация может помочь в условиях конкурентного рынка, благодаря чему можно достичь финансовой стабильности, иметь собственное место на рынке, иметь возможность оценивать риски, уметь правильно распределять ресурсы, подробно упоминается, что он может противостоять экономическому спаду, решению проблем, связанных с сектором. В статье представлена информация о возможности увеличения клиентов и достижения их лояльности за счет диверсификации услуг

English

The article presents the term diversification, its history and definitions given on this subject by european, russian, uzbek scientists, and the author also gives a definition. The role, significance and types of diversification in the service sector in the process of globalization are analyzed. It explains how diversification can help in a competitive market, thanks to which you can achieve financial stability, have your own place in the market, be able to assess risks, and be able to correctly allocate resources. , it is mentioned in detail that it can withstand the economic downturn, addressing the problems associated with the sector. The article provides information on the possibility of increasing customers and achieving their loyalty through diversification of services.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Bultakova S.Q. -- Samarqand iqtisodiyot va servis instituti
Название ссылки
1 Ansoff, H. I. (1957). Strategies for diversification. Harvard business review, 35(5), 113-124
2 Booz, Allen, Hamilton. (1985) Diversification // A Survey of European Chief Executives. N. Y. Booz, Allen, Hamilton.
3 Pitts R.A., Hopkins H.D. (1982) Firm diversity: conceptualization and measurement // Academy of Management Review. No. 7
4 Ramanujam V., Varadarajan P. (1989) Research on corporate diversification: a synthesis //Strategic Management Journal. Vol. 10. No. 6. Nov.-Dec.
5 Виханский О.С. (1998) Стратегическое управление : учебник. 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Гардарика.
6 Котлер Ф. (1996) Основы маркетинга : пер. с англ. –М.: Ростинтэр.
7 Новицкий Е.Г. (2001) Проблемы стратегического управления диверсифицированными корпорациями. –М.: Буквица.
8 Рудык Н. Б. (2005) Конгломеративные слияния и поглощения: книга о пользе и вреде непрофильных активов : учеб.-практ. пособие. –М.: Дело
9 Соина-Кутищева, Ю.Н. (2006) Диверсификация металлургических компаний: основные тенденции и оценка эффективности: дис. … канд. Экон. наук:08.00.05 / СоинаКутищева Юлия Николаевна. – Кемерова, -185 ст
10 Томпсон А. А., мл., Стрикленд А.Дж. (1998) Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегий : учеб. для вузов / пер. с англ. под ред. Л. Г. Зайцева, М. И. Соколовой. М. : Банки и биржи; ЮНИТИ
В ожидании