22

Мақола суғурта соҳасидаги рақобатнинг ўзгариши, анъанавий рақаботга қўшимча равишда каналли ва бозорлараро рақобат турларининг пайдо бўлиши, яъни соҳалараро, сотиш каналлари бўйича ва турлараро рақобатларнинг пайдо бўлиш сабаблари таҳлили олиб борилган. Соҳада пайдо бўладиган янги рақобат турларининг назарий-иқтисодий ва амалий таҳлиллари келтирилган.

  • Количество прочтений 22
  • Дата публикации 17-03-2025
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы368-376
Ўзбек

Мақола суғурта соҳасидаги рақобатнинг ўзгариши, анъанавий рақаботга қўшимча равишда каналли ва бозорлараро рақобат турларининг пайдо бўлиши, яъни соҳалараро, сотиш каналлари бўйича ва турлараро рақобатларнинг пайдо бўлиш сабаблари таҳлили олиб борилган. Соҳада пайдо бўладиган янги рақобат турларининг назарий-иқтисодий ва амалий таҳлиллари келтирилган.

Русский

В статье анализируются причины изменения конкуренции в страховой сфере, появления канальных и межрыночных видов конкуренции в дополнение к традиционной конкуренции, то есть межотраслевой, канальной и межвидовой конкуренции. Представлен теоретическо-экономический и практический анализ новых видов конкуренции, возникающих в отрасли.

English

The article analyzes the reasons for the change in competition in the insurance sector, the emergence of channel and inter-market types of competition in addition to traditional competition, that is, inter-industry, sales channel and inter-type competition. Theoretical, economic and practical analyses of new types of competition emerging in the sector are presented.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Turgunmirzaev A.S. - Тошкент Кимё халқаро университети
Название ссылки
1 Абдуракҳмонов, И. (2020). Импаcт оф инсуранcе сервиcес он тҳе девелопмент оф реал сеcтор ентерприсес. Интернатионал Финанcе анд Аccоунтинг, (6), 7.
2 Абдуракҳмонов, И. (2020) "Проспеcтс фор апплйинг неw маркетинг течнологиес ин тҳе инсуранcе индустрй," Интернатионал Финанcе анд Аccоунтинг: Вол. Исс. 4, Артиcле 6. Аваилабле ат: ҳттпс://узжоурналс.еду.уз/интерфинанcе/вол2020/исс4/6.
3 Абдуракҳмонов, И. (2020) "Регулатион оф тҳе инсуранcе маркет анд имплементатион оф еффеcтиве мечанисмс оф прудентиал cонтрол," Интернатионал Финанcе анд Аccоунтинг: Вол. 2020: Исс. 2, Артиcле 10. Аваилабле ат: ҳттпс://узжоурналс.еду.уз/интерфинанcе/вол2020/исс2/10
4 Абдуракҳмонов, И. (2020). Метҳодс анд аппроачес то евалуатинг тҳе инсуранcе индустрй еффиcиенcй. Интернатионал Финанcе анд Аccоунтинг, 2020(3), 7.
5 Абдурахмонов И.Х. (2020) Суғурта соҳасида маркетингнинг янги технологияларини қўллаш истиқболлари. “Халқаро молия ва ҳисоб” илмий журнали. №4, 1-10 б.
6 Абдурахмонов И.Х. (2022) Суғурта соҳасида рақамли технологияларни қўллаш истиқболари. “Молия ва банк иши” илмий журнал. №1, 95-99 б.
7 Абдурахмонов И.Х. (2022) Суғурта соҳасида янги рақобат кўринишлари: назарий асос ва иқтисодий таҳлил. “Молия ва банк иши” илмий журнал. №2, 145-150 б.
8 Абдурахмонов, И. (2020). Суғурта бозорини тартибга солиш ва пруденциал назоратнинг самарали механизмларини жорий этиш,“. Халқаро молия ва ҳисоб” илмий электрон журнали, 2.
9 Абдурахмонов, И. (2022). Сугʻурта соҳаларининг шаклланиш тенденсиялари. МОЛИЯ ВА БАНК ИШИ, 8(3), 60-67.
10 Абдурахмонов, И. (2022). Суғурта соҳасида рақамли технологияларни қўллаш истиқболари. МОЛИЯ ВА БАНК ИШИ, 8(1), 95–99. ҳттпс://жоурнал.бфа.уз/индех.пҳп/бфаж/артиcле/виеw/82.
11 Абдурахмонов, И. (2024). Рақамли Ретриевед иқтисодиётнинг рисклари. Иқтисодий Тараққиёт Ва Таҳлил, 2(7), биз фром билмаган 230–239. ҳттпс://дои.орг/10.60078/2992-877Х-2024-вол2-исс7-пп230-239.
12 Абдурахмонов, И. (2024). Суғурта бозори: замонавий ҳолат ва ривожланиш тенденциялари. Иқтисодий тараққиёт ва таҳлил, 2(4), 309-319
13 Абдурахмонов, И. (2024). Суғурта соҳасини ривожлантириш истиқболлари. Нашрлар, 2(Д), 12–15. ҳттпс://дои.орг/10.60078/2024-вол2-иссД-пп12-15.
14 Абдурахмонов, И. (2024). Такафул: назарий-иқтисодий асослар ва амалга ошириш механизмлари. Иқтисодий Тараққиёт Ва Таҳлил, 2(6), 298–307. ҳттпс://дои.орг/10.60078/2992-877Х-2024-вол2-исс6-пп298-307.
15 Абдурахмонов, И. Х. (2010). Ўзбекистон Республикасида жавобгарликни суғурталашнинг амалиётини такомиллаштириш. Автореф. дисс.... и. ф. н, 26.
16 Абдурахмонов, И. Х. (2018). Суғурта назарияси ва амалиёти. Ўқув қўлланма. Т.:“Иқтисод-Молия” нашриёти, 23-24.
17 Абдурахмонов, И. Х. (2019). Теория и практика страхования. Учебник/–Т.:«Иқтисод молия, 353-354.
18 Абдурахмонов, И. Х. (2019). Теория и практика страхования. Учебник/–Т.:«Иқтисод молия, 353-354.
19 Абдурахмонов, И., Абдураимова, М., & Абдуллайева, Н. (2018). Суг ъурта назарияси ва амалиёти. Оъқув қоълланма. Тошкент.“Иқтдисод-молия”.
20 Абдурахмонов, И.Х. (2024). Суғурта соҳасининг самарадорлигини баҳолаш. ТАДҚИҚОТЛАР. УЗ, 37(6), 161-167.
21 Абдураҳмонов, И. (2020). Еффиcиенcй оф организинг тҳе аcтивитиес оф инсуранcе интермедиариес ин тҳе девелопмент оф инсуранcе сеcтор. Интернатионал Финанcе анд Аccоунтинг, (1), 5.
22 Василенко Е. (2011) Особенности анализа конкурентоспособности страховых продуктов и услуг для целей формирования конкурентной стратегии // РИСК: Ресурсы, информatsiя, снабжение, конкуренция. № С. 212–215.
23 Денисов С.Л. (2014) Демпинг в страховании // Вестник Майкопского государственного технологического университета. № 4. С. 63–66. 5.
24 Илёс, А. (2019). Фаир тарифф полиcй ин инсуранcе: Тҳеорй анд метҳодс оф cалcулатион. СААРЖ Жоурнал он Банкинг & Инсуранcе Ресеарч, 8(2), 20-27
25 Иляс, А. (2018). Cомпетитион ин тҳе инсуранcе маркет оф Узбекистан. Асиан жоурнал оф манагемент сcиенcес & едуcатион, 7(2), 56-61.
26 Иляс, А. (2018). Инсуранcе маркет аналйсис метҳодс: cасе-студй фром Узбекистан. СААРЖ Жоурнал он Банкинг & Инсуранcе Ресеарч, 7(1), 59-68.
27 Кҳуршидович, А. И. (2021). Иссуес оф инновативе девелопмент оф инсуранcе ин Узбекистан. Интернатионал Жоурнал оф Манагемент ИТ анд Енгинееринг, 11(7), 91-96.
28 Платонова Э. (2023) Конкуренция на страховом рынке: факторы и тенденции. CСТ № 4 (99), 37-41 стр.
29 Смит А. (1895) Исследование о богатстве народов. М. Т.1.-371 с. Т.2.-475 с.
30 Цыганов А.А., Брызгалов Д.В. (2014) Новые формы конкуренции на страховом рынке России. Финансовый журнал / Финанcиал жоурнал №3. 141-149 стр.
В ожидании