5

Халқаро электрон тижорат глобал иқтисодиётнинг муҳим ва жадал ривожланаётган тармоғи бўлиб, сўнгги йилларда рақамлаштириш ва глобаллашув туфайли ўз кўламини сезиларли даражада кенгайтирди. Бунда халқаро бозорларга чиқиш, сотиб олиш ва сотиш жараёнларини оптималлаштириш, шунингдек, транзакция хавфсизлиги ва маълумотларни ҳимоя қилиш масалалари муҳим саналади. Ушбу мавзунинг аҳамияти электрон тижорат учун хавфсиз ва самарали муҳитни яратишга қаратилган тартибга солиш меъёрлари ва стандартларини жорий этиш билан изоҳланади.

  • Количество прочтений 5
  • Дата публикации 28-03-2025
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы350-358
Ўзбек

Халқаро электрон тижорат глобал иқтисодиётнинг муҳим ва жадал ривожланаётган тармоғи бўлиб, сўнгги йилларда рақамлаштириш ва глобаллашув туфайли ўз кўламини сезиларли даражада кенгайтирди. Бунда халқаро бозорларга чиқиш, сотиб олиш ва сотиш жараёнларини оптималлаштириш, шунингдек, транзакция хавфсизлиги ва маълумотларни ҳимоя қилиш масалалари муҳим саналади. Ушбу мавзунинг аҳамияти электрон тижорат учун хавфсиз ва самарали муҳитни яратишга қаратилган тартибга солиш меъёрлари ва стандартларини жорий этиш билан изоҳланади.

Русский

Международная электронная коммерция является важным и быстрорастущим сектором мировой экономики, который в последние годы значительно расширил свои масштабы за счет цифровизации и глобализации. Ключевые вопросы включают доступ к международным рынкам, оптимизацию процессов купли-продажи, а также безопасность транзакций и защиту данных. Важность данной темы объясняется введением нормативных норм и стандартов, направленных на создание безопасной и эффективной среды для электронной коммерции.

English

International e-commerce is an important and rapidly growing sector of the global economy, which has significantly expanded its scope in recent еars due to digitalization and globalization. Key issues include access to international markets, optimization of purchase and sale processes, as well as transaction security and data protection. The importance of this topic is explained by the introduction of regulatory norms and standards aimed at creating a safe and efficient environment for e-commerce.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Makhmudova K.E. - Тошкент Давлат Иқтисодиёт Университети
Название ссылки
1 Abdurahmonov, I. (2020). Efficiency of organizing the activities of insurance intermediaries in the development of insurance sector. International Finance and Accounting, (1), 5.
2 Abdurakhmonov, I. (2020) "Prospects for applying new marketing technologies in the insurance industry," International Finance and Accounting: Vol. 2020: Iss. 4, Article 6. Available at: https://uzjournals.edu.uz/interfinance/vol2020/iss4/6.
3 Abdurakhmonov, I. (2020) "Regulation of the insurance market and implementation of effective mechanisms of prudential control," International Finance and Accounting: Vol. : Iss. 2, Article 10. Available at: https://uzjournals.edu.uz/interfinance/vol2020/iss2/10.
4 Abdurakhmonov, I. (2020). Impact of insurance services on the development of real sector enterprises. International Finance and Accounting, (6), 7.
5 Abdurakhmonov, I. (2020). Methods and approaches to evaluating the insurance industry efficiency. International Finance and Accounting, (3), 7.
6 Abduraxmonov, I. (2022). Sugʻurta sohalarining shakllanish tendensiyalari. MOLIYA VA BANK ISHI, 8(3), 60-67.
7 Abduraxmonov, I., Abduraimova, M., & Abdullayeva, N. (2018). Sug ‘urta nazariyasi va amaliyoti. O’quv qo’llanma. Toshkent.“IQTDISOD-MOLIYA.
8 Ilyas, A. (2018). Competition in the insurance market of Uzbekistan. Asian journal of management sciences & education, 7(2), 56-61.
9 Ilyas, A. (2018). Insurance market analysis methods: case-study from Uzbekistan. SAARJ Journal on Banking & Insurance Research, 7(1), 59-68.
10 Ilyos, A. (2019). Fair tariff policy in insurance: Theory and methods of calculation. SAARJ Journal on Banking & Insurance Research, 8(2), 20-27.
11 Khurshidovich, A. I. (2021). Issues of innovative development of insurance in Uzbekistan. International Journal of Management IT and Engineering, 11(7), 91-96.
12 Абдурахмонов И. Суғурта соҳасининг тараққиётида манфаатдор томонлар ва уларнинг стратегияси. (2025). Ilgʻor Iqtisodiyot Va Pedagogik Texnologiyalar, 2(1), 440 447. https://doi.org/10.60078/3060-4842-2025-vol2-iss1-pp440-447
13 Абдурахмонов И.Х. (2020) Суғурта соҳасида маркетингнинг янги технологияларини қўллаш истиқболлари. “Халқаро молия ва ҳисоб” илмий журнали. №4, 1-10 б.
14 Абдурахмонов И.Х. (2022) Суғурта соҳасида рақамли технологияларни қўллаш истиқболари. “Moliya va bank ishi” илмий журнал. №1, 95-99 б.
15 Абдурахмонов И.Х. (2022) Суғурта соҳасида янги рақобат кўринишлари: назарий асос ва иқтисодий таҳлил. “Moliya va bank ishi” илмий журнал. №2, 145-150 б.
16 Абдурахмонов, И. (2020). Суғурта бозорини тартибга солиш ва пруденциал назоратнинг самарали механизмларини жорий этиш,“. Халқаро молия ва ҳисоб” илмий электрон журнали, 2.
17 Абдурахмонов, И. (2022). Суғурта соҳасида рақамли технологияларни қўллаш истиқболари. MOLIYA VA BANK ISHI, 8(1), https://journal.bfa.uz/index.php/bfaj/article/view/82.
18 Абдурахмонов, И. (2023). 95–99. Retrieved from Совершенствование практики страхования ответственности в Республике Узбекистан. Каталог авторефератов, 1(1), 1–20. извлечено от https://inlibrary.uz/index.php/autoabstract/article/view/41252.
19 Абдурахмонов, И. (2024). НЕИЗВЕСТНЫЕ НАМ РИСКИ ЦИФРОВОЙ ЭКОНОМИКИ. Экономическое развитие и анализ, 2(7), 230–239. извлечено от https://inlibrary.uz/index.php/eitt/article/view/48792.
20 Абдурахмонов, И. (2024). Страховой рынок: современное состояние и тенденции развитие. Экономическое развитие и анализ, 2(4), 309–319. извлечено от https://inlibrary.uz/index.php/eitt/article/view/48500.
21 Абдурахмонов, И. (2024). Суғурта соҳасини ривожлантириш истиқболлари. Nashrlar, 2(D), 12–15. https://doi.org/10.60078/2024-vol2-issD-pp12-15.
22 Абдурахмонов, И. Х. (2018). Суғурта назарияси ва амалиёти. Ўқув қўлланма. Т.:“Иқтисод-Молия” нашриёти, 23-24.
23 Абдурахмонов, И. Х. (2019). Теория и практика страхования. Учебник/–Т.:«Иқтисод молия, 353-354.
24 Абдурахмонов, И. Х. (2023). Ўзбекистон Республикасида суғурта тармоқларини ривожлантиришнинг концептуал асослари. Автореферат дисс... и. ф. д, 78.
25 Абдурахмонов, И.Х. (2024). Суғурта соҳасининг самарадорлигини баҳолаш. TADQIQOTLAR. UZ, 37(6), 161-167.
26 Белов В. А. (2021) Электронная торговля: понятие, правовое регулирование и судебная практика // Вестник арбитражной практики. № 4. С. 11–20.
27 Бондаренко И.А., Герега П.В. (2021) Проблемы транзакций участников электронной коммерции в России. Научно-образовательный журнал для студентов и преподавателей «StudNet» №4/2021. 1-10 стр.
28 Крутин Ю. В. (2018) Электронная коммерция. Екатеринбург : РГППУ, 103 с.
29 Кубкина Ю.С. (2012) Электронная коммерция: роль, понятие, направления развития. ТЕRRА ECONOMICUS. Том 10 № 2 Часть 2. 53-58 стр.
30 Невская А (2020) Цифровизация в торговле России и Европейского союза. Современная Европа, №4, с. 91‒101.
31 Успенский, И. (2001) Энциклопедия Интернет-бизнеса. СПб.:итер,61 с
В ожидании