Мақолада электрли ёнилғи насосини математик моделлаштириш ва бошқариш усулларини қўллаш орқали
ёнилғи насосининг электр тизими параметрларни оптималлаштириш масаласи кўрилган. Марказдан қочма
электрли ёнилғи насослари ишлаш жараёнининг иккинчи тур Лагранж тенгламалари асосида математик модели
ва Понтрягиннинг максимум принципи асосида оптимал бошқарув алгоритми ишлаб чиқилган. Электрли
ёнилғи насосининг ишлаш жараёнини тадқиқ қилиш учун Рунге-Кутта сонли усулини қўллаш асосида
ҳисоблаш эксперименти ўтказилган ва ёнилғи насосига бериладиган электр токи қўзғалиши орқали
бошқариладиган насос босими параметрлари аниқланган.
Мақолада электрли ёнилғи насосини математик моделлаштириш ва бошқариш усулларини қўллаш орқали
ёнилғи насосининг электр тизими параметрларни оптималлаштириш масаласи кўрилган. Марказдан қочма
электрли ёнилғи насослари ишлаш жараёнининг иккинчи тур Лагранж тенгламалари асосида математик модели
ва Понтрягиннинг максимум принципи асосида оптимал бошқарув алгоритми ишлаб чиқилган. Электрли
ёнилғи насосининг ишлаш жараёнини тадқиқ қилиш учун Рунге-Кутта сонли усулини қўллаш асосида
ҳисоблаш эксперименти ўтказилган ва ёнилғи насосига бериладиган электр токи қўзғалиши орқали
бошқариладиган насос босими параметрлари аниқланган.
Рассматривается оптимизация параметров электрической системы топливного насоса с применением методов
математического моделирования и управления. Разработаны математические модели на основе уравнений
Лагранжа второго рода и алгоритм оптимального управления процессами функционирования электрического
центробежного топливного насоса с применением принципа максимума Понтрягина. Для исследования
процесса функционирования электрического топливного насоса применяется численный метод Рунге-Кутта,
проводится вычислительный эксперимент и определяются параметры давления насоса в зависимости от
возмущения электрического тока, управлявшего процессом.
The paper proposes a parameter optimization system electric fuel pump with application of methods of mathematical
modeling and control. Developed mathematical models based on the Lagrange equations of the second kind and the
algorithm for optimal control of the operation of electric centrifugal fuel pump with application of the Pontryagin
maximum principle. To study the process of functioning of the electric fuel pump was used the numerical method of
Runge-Kutta methods, a computational experiment was conducted and the parameters of the pump pressure depending
on perturbations of the electric current driving process.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Babashev K.A. | Доцент | ТАШКЕНТСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ТЕХНИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ ИМЕНИ ИСЛАМА КАРИМОВА |
2 | Azimov M.B. | Бакалавр | ТАШКЕНТСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ТЕХНИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ ИМЕНИ ИСЛАМА КАРИМОВА |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Азимов Б.М., Бабашев Қ.А., Жўраев Б.Б., Азимов М.Б. Ёнилғи насоси электр тизимининг ишлаш жараёнини математик моделлаштириш ва бошқариш // Бошқарувда ахборот технологияларини қўллашнинг ҳозирги ҳолати ва истиқболи: Республика илмий-техника анжумани маърузалари тўплами. 5- 6 сентябрь 2016. - Джизак, 2016. - 23-29 б. |
2 | Афанасьев В.Н., Колмановский В.Б., Носов В.Р. Математическая теория конструирования систем управления. - М.: Высшая школа, 1989. - С.162-163. |
3 | Васильев Ф.П. Численные методы решения экстремальных задач. - М.: Наука, 1988. - С. 421-485. |
4 | Конденсаторы, их назначение и устройство // http://electrono.ru/ peremennyj- tok/52-kondensatory-ixnaznachenie-i-ustrojstvo. |
5 | Кочубиевский И.Д. Системы нагружения для исследования и испытаний машин и механизмов. - М.: Машиностроение, 1985. - С. 64-75. |
6 | Кухлинг Х. Справочник по физике / Пер. с нем. - М.: Мир. 1982. - 222 с. |
7 | Маркеев А.П. Теоретическая механика. - М: Наука, 1990. - 416 с. |
8 | Расчет катушек индуктивности // http://admhome.narod.ru /tech/induktivnost/. |
9 | https://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=35665 |
10 | Электрический топливный насос. http://systemsauto.ru/fuel/ fuel_pump.html |