Mazkur maqolada savdo korxonalarining marketing strategiyasini iste’molchi xulq-atvorini chuqur tahlil qilish asosida shakllantirish muhimligi yoritilgan. Xususan, Inbound (mijozni jalb qiluvchi) va Outbound (mijozga faol murojaat qiluvchi) marketing yondashuvlarining afzalliklari, farqlari va ularni amaliyotda qo‘llash mexanizmlari tahlil qilinadi. Tadqiqot davomida ushbu strategiyalarning iste’molchi qaror qabul qilish bosqichlariga ko‘rsatadigan ta’siri ko‘rib chiqiladi, shuningdek, marketing vositalarining interaktivlik, xarajat va o‘lchovlilik nuqtai nazaridan bahosi beriladi. Maqola asosida savdo korxonalari uchun integratsiyalashgan marketing modeli ishlab chiqiladi hamda raqamli vositalar orqali strategik samaradorlikni oshirish bo‘yicha tavsiyalar beriladi.
Mazkur maqolada savdo korxonalarining marketing strategiyasini iste’molchi xulq-atvorini chuqur tahlil qilish asosida shakllantirish muhimligi yoritilgan. Xususan, Inbound (mijozni jalb qiluvchi) va Outbound (mijozga faol murojaat qiluvchi) marketing yondashuvlarining afzalliklari, farqlari va ularni amaliyotda qo‘llash mexanizmlari tahlil qilinadi. Tadqiqot davomida ushbu strategiyalarning iste’molchi qaror qabul qilish bosqichlariga ko‘rsatadigan ta’siri ko‘rib chiqiladi, shuningdek, marketing vositalarining interaktivlik, xarajat va o‘lchovlilik nuqtai nazaridan bahosi beriladi. Maqola asosida savdo korxonalari uchun integratsiyalashgan marketing modeli ishlab chiqiladi hamda raqamli vositalar orqali strategik samaradorlikni oshirish bo‘yicha tavsiyalar beriladi.
В данной статье освещается важность формирования маркетинговой стратегии торговых предприятий на основе глубокого анализа потребительского поведения. В частности, рассматриваются преимущества, различия и практические механизмы применения стратегий Inbound (привлекающий клиента) и Outbound (инициирующий контакт с клиентом) маркетинга. В ходе исследования изучается влияние этих стратегий на этапы принятия решений потребителями, а также проводится оценка маркетинговых инструментов с точки зрения интерактивности, затрат и измеримости. На основе анализа предложена интегрированная маркетинговая модель для торговых 2176 WWW.INFOCOM.UZ “RAQAMLI IQTISODIYOT” ILMIY-ELEKTRON JURNALI | 11-SON компаний и даны рекомендации по повышению стратегической эффективности с использованием цифровых инструментов.
This article highlights the importance of shaping the marketing strategy of trade enterprises based on a deep analysis of consumer behavior. In particular, it examines the advantages, differences, and practical mechanisms of applying Inbound (client-attracting) and Outbound (client-targeting) marketing strategies. The study explores the impact of these strategies on the stages of consumer decision-making and assesses marketing tools in terms of interactivity, cost, and measurability. Based on the analysis, an integrated marketing model for trade companies is proposed, along with recommendations for increasing strategic effectiveness through the use of digital tools.
| № | Имя автора | Должность | Наименование организации |
|---|---|---|---|
| 1 | Shadieva M.D. | talaba | Buxoro davlat universiteti |
| № | Название ссылки |
|---|---|
| 1 | Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson |
| 2 | Ryan, D. (2017). Understanding Digital Marketing (4th ed.). Kogan Page |
| 3 | Pulizzi, J. (2014). Epic Content Marketing. McGraw-Hill Education |
| 4 | Karimov, N. A. (2021). Marketing strategiyasi asoslari. Toshkent: Iqtisodiyot |
| 5 | Tursunov, B. O. (2020). Marketing konsepsiyalari va ularning zamonaviy tadbirkorlikdagi roli. Innovatsion rivojlanish jurnali, 4(2), 45–52 |