502

Ушбу мақолада муаллифлар томонидан таълимни замон талаби даражасида ислоҳ қилиш, унинг сифатини юксак талаб даражасига кўтариш муаммолари атрофлича кўриб чиқилган бўлиб, олий таълим сифати менежменти тизимини ривожлантириш концепцияси аниқланган. Олий ўқув юртларида сифат менежменти тизимини яратиш ёки такомиллаштиришдан олдин, ушбу концепция айнан нималардан иборат эканлиги кенг ёритилган.

Шунингдек, мақолада таълим жараёнининг сифатини белгиловчи асосий хусусиятлар кўрсатиб берилган ҳамда олий ўқув юртидаги сифат тизими тушунчасининг асосини ифодаловчи қоидалар келтирилган. Олий ўқув юртларида сифат менежменти тамойилларига асосланган универсал сифат менежменти тизими еттита стратегик бошқарув тизимидан иборатлиги таҳлил этилган. Олий ўқув юртларининг таълим сифати даражасини аниқловчи формулалар ҳавола этилган бўлиб, олий таълим сифати менежменти тизимини такомиллаштириш орқали амалга ошириладиган натижалар санаб ўтилган.

Таянч сўзлар: таълим, таълим сифати, менежмент, тизим, олий таълим, объект, жараён, концепция, бошқариш тизими, модель, формула, усул, муҳит.

  • Количество прочтений 489
  • Дата публикации 29-01-2020
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы17
Ўзбек

Ушбу мақолада муаллифлар томонидан таълимни замон талаби даражасида ислоҳ қилиш, унинг сифатини юксак талаб даражасига кўтариш муаммолари атрофлича кўриб чиқилган бўлиб, олий таълим сифати менежменти тизимини ривожлантириш концепцияси аниқланган. Олий ўқув юртларида сифат менежменти тизимини яратиш ёки такомиллаштиришдан олдин, ушбу концепция айнан нималардан иборат эканлиги кенг ёритилган.

Шунингдек, мақолада таълим жараёнининг сифатини белгиловчи асосий хусусиятлар кўрсатиб берилган ҳамда олий ўқув юртидаги сифат тизими тушунчасининг асосини ифодаловчи қоидалар келтирилган. Олий ўқув юртларида сифат менежменти тамойилларига асосланган универсал сифат менежменти тизими еттита стратегик бошқарув тизимидан иборатлиги таҳлил этилган. Олий ўқув юртларининг таълим сифати даражасини аниқловчи формулалар ҳавола этилган бўлиб, олий таълим сифати менежменти тизимини такомиллаштириш орқали амалга ошириладиган натижалар санаб ўтилган.

Таянч сўзлар: таълим, таълим сифати, менежмент, тизим, олий таълим, объект, жараён, концепция, бошқариш тизими, модель, формула, усул, муҳит.

Русский

В данной статье авторами подробно рассмотрены проблемы реформирования образования на уровне современных требований, повышения его качества до уровня высоких требований, определив концепцию развития системы менеджмента качества высшего образования. Прежде чем создать или усовершенствовать систему менеджмента качества в высших учебных заведениях, широко освещено, в чем именно заключается эта концепция.

Также в статье описаны основные особенности, определяющие качество образовательного процесса, а также изложены правила, которые представляют собой основу концепции системы качества в вузе. Была проанализирована универсальная система управления качеством в высших учебных заведениях, основанная на принципах управления качеством, состоящая из семи стратегических систем управления. Приведены формулы, определяющие уровень качества образования высших учебных заведений, перечислены результаты, которые будут достигнуты за счет совершенствования системы управления качеством высшего образования.

English

In this article, the authors consider in detail the problems of reforming education at the level of modern requirements, improving its quality to the level of high requirements, defining the concept of development of the quality management system of higher education. Before the creation or improvement of the quality management system in higher education institutions, it is widely covered what exactly this concept is.

The article also describes the main features that determine the quality of the educational process, as well as the rules that are the basis of the concept of quality system in the University. The universal quality management system in higher educational institutions based on the principles of quality management, consisting of seven strategic management systems, was analyzed. The formulas determining the level of quality of education of higher educational institutions are given, the results that will be achieved by improving the quality management system of higher education are listed.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Alikariev N.S. профессор National University of Uzbekistan
2 Alikarieva A.N. доцент National University of Uzbekistan
Название ссылки
1 1. Мирзиёев Ш.М. Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.Мирзиёевнинг “Олий таълим муассасаларида таълим сифатини ошириш ва уларнинг мамлакатда амалга оширилаётган кенг қамровли ислоҳотларда фаол иштирокини таъминлаш бўйича қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида” ги Қарори. – Тошкент, 2018. 05.06.2018 й. N ПҚ-3775. 2. Мирзиёев Ш.М. Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.Мирзиёевнинг “Ўзбекистон Республикаси олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепцияси” тўғрисида”ги Фармони. – Тошкент, 2019. 3. Мирзиёев Ш.М. Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.Мирзиёевнинг “Ўзбекистон Республикаси олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепцияси” тўғрисида”ги Фармони. – Тошкент, 2019. 4. Sabirova U.F, Gusenina S.V, Sukhomlinova M.V, Safyanov V.I. Humanization as a Sociocultural Component of the Higher Education Quality // International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering (IJITEE). – India: 2019. – vol. 9, I 1. – P. 3209-3218. DOI: 10.35940/ijitee.A9158.119119. 5. Марухина О. Системный подход к оценке качества образования / О.Марухина, О.Берестнева // Стандарты и качество. – 2002. – № 4. – С. 35. 6. Лившина В. В. Развитие методологии создания систем менеджмента качества / В.В.Лившина // Университетское образование: практика и анализ. – 2003. – №2 (25). – С. 60 – 63. 7. Ганжа О.А. Управление качеством в высшем образовании. – Волгоград: ВолгГАСУ, 2014. – С.52 . 8. Губарев В.В. Системное представление качества образования / В.В.Губарев // Стандарты и качество. – 2015. – № 4. – С. 40 – 45. 9. Ганжа О.А. Управление качеством в высшем образовании. – Волгоград: ВолгГАСУ, 2014. – 92 с. 10. Соболев В.С. Концепция, модель и критерии эффективности внутривузовской системы управления качеством высшего профессионального образования // Университетское управление: практика и анализ. – 2014. – № 2 (30). 11. Нуждин В.Н., Кадамцева Г.Г., Пантелеев Э.Р., Тихонов А. Стратегия и тактика управления качеством образования: методическое пособие. – Иваново, 2013. – С.84. 12. Нуждин В.Н., Кадамцева Г.Г., Пантелеев Э.Р., Тихонов А. Стратегия и тактика управления качеством образования: методическое пособие. – Иваново, 2013. – С.114. 13. Азарьева В.В. Самооценка научно-исследовательской деятельности в вузе на базе принципов менеджмента качества // Экономика и менеджмент организации. – 2015. – Вып. 2. – С. 62 – 67. 14. Коблашова И.В. Всеобщий менеджмент качества (TQM)/Перспективы, проблемы, решения. – Воронеж: Изд-во ВГТУ, 2016. – С.77. 15. Хакимов В.А. Педагогик олийгоҳларда сифат менежменти тизимининг босқичли ишлаб чиқилишининг қийинчиликлари. – Тошкент, 2015. – Б. 66-68 б. 16. Мищенко Е.С. Система менеджмента качества образования в вузе: формирование и опыт создания: монография / Е.С.Мищенко. – Саратов: Сарат. гос. социал.-экон. ун-т, 2010. – С. 46-48. 17. Системы менеджмента качества в высшем образовании / Ж.А.Кулекеев, Г.Г.Пивень, М.Р.Нургужин, Ш.М.Каланова, И.П.Падиарова. – Караганда, 2014. – С. 26.
В ожидании