The article deals with the issues of the spiritual development of the person's personality are considered, which require the use of all available ethical potential, enrich it with new content, using such forms and methods of education and upbringing that would create internal prerequisites for self-development, above all moral and spiritual qualities of a person.
Мазкур мақоладаинсоннинг ахлоқий-маънавий фазилатларини юксалтиришга қаратилган мезонлар, таълим ва тарбиянинг шакллари ва методларини қўллаган ҳолдамавжуд ахлоқий салоҳиятдан унумли фойдаланиш ва уни янги мазмун билан бойитишни талаб этувчи инсоннинг ахлоқий-маънавий ривожланиши масалалари кўриб чиқилган.
В данной статье рассмотрены вопросы духовного развития личности человека, которые требуют использовать весь имеющийся этический потенциал, обогатить его новым содержанием, применяя такие формы и методы обучения и воспитания, которые бы создавали внутренние предпосылки для саморазвития, прежде всего нравственных и духовных качеств человека
The article deals with the issues of the spiritual development of the person's personality are considered, which require the use of all available ethical potential, enrich it with new content, using such forms and methods of education and upbringing that would create internal prerequisites for self-development, above all moral and spiritual qualities of a person.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Absattorov B.M. | Researcher, Navoi State Pedagogical Institute, | Navoi State Pedagogical Institute |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Education of schoolchildren. 1998. № 44. P. 15 |
2 | Health-saving education and upbringing. / Under the scientific ed. V.I. Andreeva. – Kazan: Center for Innovative Technologies. – 2010. |
3 | Ilyin I.A. Collected Works: In 10 volumes. V.3. M.: Russian Book, 1999 |
4 | Education problems. Youth and issues of upbringing. Issue number 1. Krasnoyarsk: RIO KSPU, 2014. pp. 312-330. |
5 | Solovyov V.S Collected Works: In 2 volumes. V.1. M.: Thought, 2000 |