46

This  article  is  about  the  latest  research  it  was  found  out  that  children 
acquire  language much more  easily at  their  infant age. By perception and  listening  they 
learn  the  language naturally. Already  the  small babies  and  toddlers who are exposed  to 
everyday  contact  with  second  language  acquire  the  language  automatically. When  the 
children moreover have  the chance  to  read books or magazines  for  infants,  they become 
familiar with the written form of the language and have no problem to deal with texts and 
letters later at school.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 16-12-2020
  • Read count 44
  • Date of publication 07-12-2020
  • Main LanguageIngliz
  • Pages400-406
English

This  article  is  about  the  latest  research  it  was  found  out  that  children 
acquire  language much more  easily at  their  infant age. By perception and  listening  they 
learn  the  language naturally. Already  the  small babies  and  toddlers who are exposed  to 
everyday  contact  with  second  language  acquire  the  language  automatically. When  the 
children moreover have  the chance  to  read books or magazines  for  infants,  they become 
familiar with the written form of the language and have no problem to deal with texts and 
letters later at school.

Русский

Эта  статья  посвящена  последнему  исследованию,  в  ходе  которого 
выяснилось,  что  дети  гораздо  легче  усваивают  язык  в  младенческом  возрасте.  Через 
восприятие  и  слушание  они  учат  язык  естественным  образом.  Уже  маленькие  дети  и 
малыши, которые подвергаются ежедневному контакту со вторым языком, приобретают 
язык  автоматически.  Кроме  того,  когда  дети  имеют  возможность  читать  книги  или 
журналы для младенцев, они знакомятся с письменной формой языка и не имеют проблем 
с тем, чтобы иметь дело с текстами и письмами позже в школе. 

Ўзбек

Ushbu  maqola  bolalarga  kichik  yoshdan  boshlab  tilni  osonroq  o'rgatish 
hususidagi  so’ngi  izlanishlar  to’g’risidadir.  Idrok  va  tinglash  orqali  ular  tilni  tabiiy  ravishda 
o'rganadilar. Allaqachon  ikkinchi  til  bilan  kundalik  aloqada  bo'lgan  kichkintoylar  va  o'spirinlar 
avtomatik  ravishda  tilni  tez  o'zlashtiradilar. Bundan  tashqari,  bolalar  chaqaloqlar uchun  kitoblar 
yoki jurnallarni o'qish imkoniyatiga ega bo'lganda, ular tilning yozma shakli bilan tanishadilar va 
keyinchalik maktabda matnlar va harflar bilan shug'ullanishda muammo bo'lmaydi 

Author name position Name of organisation
1 Axmadjonova .Q.
2 To'xtaeva K.D.
3 Sotimboyeva .S.
Name of reference
1 Penny Ur “A course in language teaching” - Cambridge University Press, 1991. 288 p.
2 Phillips S. “Young Learners” – Oxford University Press, 1993. - 38
3 Bim I.L. “Methods of teaching a foreign language at school”: Textbook. –M .: Enlightenment,2003. –159 с.
4 Brumft C. “Communicative Methodology in Language Teaching”. –Cambridge University Press, 1992. –166 p.
Waiting