125

Developing  listening skill  in a  foreign  language  is an essential part of  language 
learning and teaching process. Listening    is a vital skill  for  the achievement of  full mastery of the 
four  language  skills  in  order  to  enable  students  to  fulfil  academic  tasks  at  tertiary  level. At  the 
beginning  of  the  article  the  definition  and  the  professional  explanation  of  listening  by  famous 
linguists  is cited. Then  in  the main part,  the author explains  to  the readers  the common errors  in 
teaching listening and the reasons of them.  

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 11-01-2021
  • Read count 117
  • Date of publication 06-01-2021
  • Main LanguageIngliz
  • Pages255-259
English

Developing  listening skill  in a  foreign  language  is an essential part of  language 
learning and teaching process. Listening    is a vital skill  for  the achievement of  full mastery of the 
four  language  skills  in  order  to  enable  students  to  fulfil  academic  tasks  at  tertiary  level. At  the 
beginning  of  the  article  the  definition  and  the  professional  explanation  of  listening  by  famous 
linguists  is cited. Then  in  the main part,  the author explains  to  the readers  the common errors  in 
teaching listening and the reasons of them.  

Ўзбек

Чет тилида тинглаш қобилиятини ривожлантириш тил ўрганиш ва 
ўргатиш  жараёнинг  ажралмас  қисмидир.  Тинглаш  талабаларга  ўқув  топшириқлрини 
юқори  даражада  бажаришга  имкон  бериш  учун тўртта тил  кўникмаларини мукаммал 
эгаллаш  учун  зарурий  маҳоратдир.  Мақоланинг  бошланиш  қисмида  машҳур 
тилшуноснинг фикрлари берилган. Асосий қисмда тинглашни ўргатиш жараёнида энг кўп 
учрайдиган ҳатолар ва уларнинг сабаблари ёритилган.  

Русский

Развитие  навыков  аудирования  на  ностранном  языке  является 
неотъемлемой  частью  процесса  изучения  и  преподавания  языка.  Аудирование  является 
жизненно  важным  навыком  для  достиженич  полного  овладения  четырьмя  языковыми 
навыками  ,  чтобы  позволить  студентам  выполнять  академические  задачи  на  высшем 
уровне. В начале статьи приводится определение и профессиональное объяснение слушания 
известными  лингвистами.  Затем,  в  основной  части  читателям  объясняются 
распространённые ошибки в обучении слушивания и их причины возникновения 

Author name position Name of organisation
1 Erkulova F. .
2 Dedakhanova D..
Name of reference
1 Anderson, A and T.Lynch.1988.listening. London: Oxford University Press V
2 Brown, G and G. Yule. 1983. Teaching the spoken language. Cambridge: Cambridge University Press.
3 Evans Virginia, Milton James.1996. FCE listening and speaking tests. Express publishing
4 Richards, J. C. and Farrell, T. S. (2005). Professional development for language teachers: Strategies for teacher learning. New York: Cambridge University Press.
5 Ur, P.1984.Teaching of English as a second or foreign language Cambridge: Cambridge University Press.
6 Willis, J. 1981.Teaching English through English. London. Longman.
Waiting