Developing listening skill in a foreign language is an essential part of language
learning and teaching process. Listening is a vital skill for the achievement of full mastery of the
four language skills in order to enable students to fulfil academic tasks at tertiary level. At the
beginning of the article the definition and the professional explanation of listening by famous
linguists is cited. Then in the main part, the author explains to the readers the common errors in
teaching listening and the reasons of them.
Developing listening skill in a foreign language is an essential part of language
learning and teaching process. Listening is a vital skill for the achievement of full mastery of the
four language skills in order to enable students to fulfil academic tasks at tertiary level. At the
beginning of the article the definition and the professional explanation of listening by famous
linguists is cited. Then in the main part, the author explains to the readers the common errors in
teaching listening and the reasons of them.
Чет тилида тинглаш қобилиятини ривожлантириш тил ўрганиш ва
ўргатиш жараёнинг ажралмас қисмидир. Тинглаш талабаларга ўқув топшириқлрини
юқори даражада бажаришга имкон бериш учун тўртта тил кўникмаларини мукаммал
эгаллаш учун зарурий маҳоратдир. Мақоланинг бошланиш қисмида машҳур
тилшуноснинг фикрлари берилган. Асосий қисмда тинглашни ўргатиш жараёнида энг кўп
учрайдиган ҳатолар ва уларнинг сабаблари ёритилган.
Развитие навыков аудирования на ностранном языке является
неотъемлемой частью процесса изучения и преподавания языка. Аудирование является
жизненно важным навыком для достиженич полного овладения четырьмя языковыми
навыками , чтобы позволить студентам выполнять академические задачи на высшем
уровне. В начале статьи приводится определение и профессиональное объяснение слушания
известными лингвистами. Затем, в основной части читателям объясняются
распространённые ошибки в обучении слушивания и их причины возникновения
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Erkulova F. . | ||
2 | Dedakhanova D.. |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Anderson, A and T.Lynch.1988.listening. London: Oxford University Press V |
2 | Brown, G and G. Yule. 1983. Teaching the spoken language. Cambridge: Cambridge University Press. |
3 | Evans Virginia, Milton James.1996. FCE listening and speaking tests. Express publishing |
4 | Richards, J. C. and Farrell, T. S. (2005). Professional development for language teachers: Strategies for teacher learning. New York: Cambridge University Press. |
5 | Ur, P.1984.Teaching of English as a second or foreign language Cambridge: Cambridge University Press. |
6 | Willis, J. 1981.Teaching English through English. London. Longman. |