140

The use of podcasts in teaching foreign language to students of universitie 
is discussed in the article. The article defines the concept of a “podcast” and describes the 
didactic  properties  and  methodological  functions  of  podcasts  in  teaching  a  foreign 
language.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 16-01-2021
  • Read count 131
  • Date of publication 06-01-2021
  • Main LanguageIngliz
  • Pages364-367
English

The use of podcasts in teaching foreign language to students of universitie 
is discussed in the article. The article defines the concept of a “podcast” and describes the 
didactic  properties  and  methodological  functions  of  podcasts  in  teaching  a  foreign 
language.

Русский

В  данной  статье  рассматриваются  вопросы  использования 
подкастов  в  обучении  иностранному  языку  студентов  Вузов.В  статье  дается 
определение    понятия  “  подкаст”  и  описываются  дидактические  свойства  и 
методические функции подкастов в обучении иностранному языку.

Ўзбек

Ушбу  мақолада  хоорижий  тилларни  ўқитишда  подкастлардан 
фойдаланиш,  шунингдек,  “подкаст”  тушунчаси  белгилаб  олинган  ва  чет  тилини 
ўқитишда подкастларнинг дидактик хусусиятлари ва методик вазифалари тасврирлаган. 

Author name position Name of organisation
1 Shamsunovna A. .
Name of reference
1 McFadden, A. (2008). Podcasting and really simple syndication (rss). Unpublished manuscript, College of Human Environmental Sciences Institute for Interative Technology, The University of Alabama, Alabama, mississippi.
2 Shamburg, C. (2009). Beyond podcasting:a paradigm shift. In Student-Powered Podcasting (pp. 4-12).
3 Shamburg, C. (2010). DIY podcasting in education. In Knobel, M & Lankshear, C. (Eds.), DIY Media: Sharing Creating and Learning with New Media (pp.51-75). New York: Peter Lang.
4 Klose, R. & Schreiber, Chr. (2013). PriMaPodcast - A tool for vocal representation. In SEMT Proceedings 2013.
Waiting