433

Мақолада дарслик ва ўқув мажмуалари, шунингдек уларда берилган машқ ва топшириқларнинг аҳамияти ҳақида сўз юритилади. Ўқув мажмуаларини яратишда ўқувчиларнинг ёши, қизиқишлари, билим даражаси, мотивацияси, индивидуал хусусиятлари ва бошқа жиҳатларни эътиборга олиш зарур. Дидактик материаллар коммуникатив фаоллик, ўқувчилар фаоллиги, интерактив фаоллик, топшириқ ва компетенциялар фаоллигини ўз ичига олган дидактик принципга асосланган бўлиши керак. Ушбу принциплар коммуникатив ва прагматик компетенцияни ривожлантириш учун хизмат қилади.

  • Read count 431
  • Date of publication 26-08-2018
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages6
Ўзбек

Мақолада дарслик ва ўқув мажмуалари, шунингдек уларда берилган машқ ва топшириқларнинг аҳамияти ҳақида сўз юритилади. Ўқув мажмуаларини яратишда ўқувчиларнинг ёши, қизиқишлари, билим даражаси, мотивацияси, индивидуал хусусиятлари ва бошқа жиҳатларни эътиборга олиш зарур. Дидактик материаллар коммуникатив фаоллик, ўқувчилар фаоллиги, интерактив фаоллик, топшириқ ва компетенциялар фаоллигини ўз ичига олган дидактик принципга асосланган бўлиши керак. Ушбу принциплар коммуникатив ва прагматик компетенцияни ривожлантириш учун хизмат қилади.

Русский

В статье рассматривается вопрос об учебниках и учебных комплексах, а также о значении упражнений и заданий в них. При создании учебных комплексов следует учитывать возраст, интерес, уровень знаний, мотивацию, индивидуальные способности учащихся и т.д. Учебные материалы должны основываться на дидактическом принципе, который включает коммуникативную активность, активность учащихся, интерактивную активность, активность задачи и компетенций. Эти принципы служат развитию коммуникативной и прагматической компетенции.

English

The article deals with the question of textbooks and educational complexes, as well as the importance of exercises and assignments in them. When creating educational complexes, one should take into account age, interest, level of knowledge, motivation, individual abilities of students, etc. Training materials should be based on a didactic principle, which includes communicative activity, student activity, interactive activity, activity of the task and competencies. These principles serve to develop a communicative and pragmatic competence.

Author name position Name of organisation
1 Saidovna M.D. педагогика фанлари номзоди, доцент Ўзбекистон давлат жахон тиллари университети
Name of reference
1 Barkowski, Hans/ Keumm, Hans –Jürgen (2010): Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Stuttgart: UTB.
2 EUROPARAT (2001): Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. München: Langenscheidt.
3 Funk, Hermann (2010): Methodische Konzepte für den Deutsch als Fremdsprache-Unterricht. In: KRUMM, Hans-Jürgen u.a. (Hrsg): Deutsch als Fremd-und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch.1. Halbband. Berlin/New York: Mouton de Gruyter. S. 940-952.
4 Жалолов Жамол (2012): Чет тил ўқитиш методикаси. Тошкент: Ўқитувчи нашриёти.
5 Rösler Dietmar, Würffel Nicola (2016): Lernmaterialien und Medien. – München: KlettLangenscheidt.
6 Goethe-Institut (Hrsg.) (2006): Curriculum A1-C2 für allgemeinsprachliche Kurse der Goethe Institute in Deutschland. München: Goethe –Institut.
7 Krumm, Hans-Jürgen (2001): Der Faktor „Lehren“ im Bedingungsgefüge des Deutsch als Fremdsprache-Unterrichts. In Helbig, Gerhard/ Götze, Lutz/ Henrici, Gert u.a. (Hersg.) : Deutsch als Fremdsprache. Ein Internationales Handbuch. Berlin: De Gruyter.
8 Piepho, Eberhard (2003): Lerneraktivierung im Fremdsprachenunterricht. Braunschweig: Schroedel/ Diesterweg/Klinghardt.
Waiting