316

Мақолада немис тили дарсларида мамлакатшуносликка оид филмларни қўллашнинг аҳамияти ҳақида фикр юритилган. Немис тилини ўрганишда филмлардан аутентик материал сифатида фойдаланиш ўрганувчиларга икки маданият ўртасидаги кўприк сифатида хизмат қилади, маданиятлараро компетенцияни ривожлантиришга ёрдам беради. Мамлакатшуносликка оид филмларнинг вазифалари ва немис тили дарсларида улардан фойдаланишнинг афзал жиҳатлари кўриб чиқилади. Ушбу аутентик материални дидактикага мослаштириш бўйича тавсиялар келтирилади.

  • Read count 315
  • Date of publication 26-08-2018
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages5
English

The article touches upon the role of regional geographic films at German lessons. The use of films as authentic material in studying of German language serves for leaners as a bridge between two cultures, which helps them to develop cross-cultural competence. The functions of regional geographic films and advantages of their application at German lessons are investigated. Recommendations on didactization of the present authentic material are given.

Ўзбек

Мақолада немис тили дарсларида мамлакатшуносликка оид филмларни қўллашнинг аҳамияти ҳақида фикр юритилган. Немис тилини ўрганишда филмлардан аутентик материал сифатида фойдаланиш ўрганувчиларга икки маданият ўртасидаги кўприк сифатида хизмат қилади, маданиятлараро компетенцияни ривожлантиришга ёрдам беради. Мамлакатшуносликка оид филмларнинг вазифалари ва немис тили дарсларида улардан фойдаланишнинг афзал жиҳатлари кўриб чиқилади. Ушбу аутентик материални дидактикага мослаштириш бўйича тавсиялар келтирилади.

Русский

В статье речь идёт о роли страноведческих фильмов на уроках немецкого языка. Использование фильма в качестве аутентичного материала при изучении немецкого служит для обучающихся мостом между двумя культурами, что помогает им развить межкультурную компетенцию. Рассматриваются функции страноведческих фильмов и преимущества их использования на уроках немецкого языка. Приводятся рекомендации по дидактизированию данного аутентичного материала.

Author name position Name of organisation
1 Saidmuratova U.R. преподаватель Ташкентский государственный аграрный университет
Name of reference
1 Einarsdóttir, Þ. und Lárusdóttir, Þ. Notkun kvikmynda í enskukennslu. Málfríður tímarit Samtaka tungumálakennara, 18(2), Zugriff am 04.09.2017 unter http://malfridur.ismennt.is/ - 2002
2 Europarat. (2001a). Kapitel 5.1 2.2. Interkulturelle Fertigkeiten umfassen. GER. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: Lernen, lehren, beurteilen. Zugriff am 04.09.2017 unter http://www.goethe.de/Z/50/commeuro/5010202.htm
3 Hahn, N. Filmbildung im deutsch und im DaF didaktischen Handlungsfeld: eine kontrastive Perspektive. In T.Welke und R. Faistauer (Herausgeber), Film im DaF/DaZ Unterricht (13-38). Wien: Praesens Verlag – 2015
4 Istano, J.W. The Use of Films as an Innovative Way to Enhance Language Learning and Cultural Understanding. In Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 6(1), Zugriff am 04.09.2017 unter http://e-flt.nus.edu.sg/v6sp12009/istanto.pdf – 2009
5 Ismaili, M. The Effectiveness of Using Movies in the EFL Classroom A Study Conducted at South East European University. In Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2(4), Zugriff am 04.09.2017 http://www.mcser.org/journal/index.php/ajis/article/viewFile/114/270 - 2013
6 Neuner, G. und Hunfeld, H. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Eine Einführung. Berlin: Langenscheidt – 1993
7 Roche, J. Fremdsprachenerwerb Fremdsprachendidaktik. UTB Basics (Band 2691). Tübingen: A. Francke Verlag. - 2008 - S.225 // Istano, J.W. The Use of Films as an Innovative Way to Enhance Language Learning and Cultural Understanding. In Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 6(1), Zugriff am 04.09.2017 unter http://e– flt.nus.edu.sg/v6sp12009/istanto.pdf 2009
8 Rössler, L. Viel weniger an Film ist mehr! In Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. Sehen(d) lernen, 2007
9 Storch, G. Deutsch als Fremdsprache – Eine Didaktik. Theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung. Paderborn: Wilhelm Fink. 1999
Waiting