247

Мақолада оммавий коммуникация воситаларидан бири – ОАВда учрайдиган манипуляция бугунги жамиятимизда кенг тарқалган ҳодиса сифатида ўрганиб чиқилган. Оммавий онгни манипуляция қилиш муаммоси АҚШ ва Буюк Британия тадқиқотчиларининг концепция ва назариялари асосида қиёсий ўрганилган. Коммуникация воситаси чиндан ҳам энг самарали таъсир воситаларидан бири эканлиги қайд этилиб, ижтимоий қайта қуришлар ва технологиялар тараққиёти билан бирга юзага келган кўплаб бошқа манипулятив усуллар таҳлил қилинган.

  • Read count246
  • Date of publication09-10-2018
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages6
Ўзбек

Мақолада оммавий коммуникация воситаларидан бири – ОАВда учрайдиган манипуляция бугунги жамиятимизда кенг тарқалган ҳодиса сифатида ўрганиб чиқилган. Оммавий онгни манипуляция қилиш муаммоси АҚШ ва Буюк Британия тадқиқотчиларининг концепция ва назариялари асосида қиёсий ўрганилган. Коммуникация воситаси чиндан ҳам энг самарали таъсир воситаларидан бири эканлиги қайд этилиб, ижтимоий қайта қуришлар ва технологиялар тараққиёти билан бирга юзага келган кўплаб бошқа манипулятив усуллар таҳлил қилинган.

Русский

В статье рассматривается манипуляция аудиторией средствами массовой информации в контексте современного общества. Сопоставительный анализ проводится на основе концепций и теорий исследователей США и Великобритании в изучении проблемы манипулирования массовым сознанием. Средства коммуникации, безусловно, являются самым эффективным средством влияния на массы и используют широкий арсенал манипулятивных методов за счет экономической перестройки и прогресса технологий.

English

The article studies the manipulation which is one of means of mass communication as a case in modern society. The comparative analysis research at the heart of the concept and conception of researchers of America and Great Britain in studying of a problem manipulation of mass mind. The communication medium, really, is the most effective influence and brings other manipulative methods about an economic and progress of technology.

Author name position Name of organisation
1 Abduraxmonova H.A. Ўқитувчи Халқаро журналистика факультети Ўзбекистон давлат жахон тиллари университети
Name of reference
1 Lippmann W. Stereotypes// Language in Uniform. A reader on Propaganda/Ed. N.A. Ford. – NewYork, 1967. – 289 р.
2 Дмитриев А.Н. Опыт сотрудничества П. Лазарсфельда и Т. Адорно в исследовании массовой коммуникации // Социологический журнал. №3. 1997. – 158 с.
3 Засурский Я.Н. Техника дезинформации и обмана – М.: Мысль. – 1978.– 246 с.
4 Кара-Мурза С. Г. Манипуляция сознанием. – М.: Алгоритм, 2000. – 832 c.
5 Фрейд З. Психология масс и анализ человеческого Я //Фрейд З. Психоаналитические этюды. – М.: Попурри, 2003, – 430 c.
6 http://www.library.cjes.ru/
7 http://societyru/shvidunova_smi/ch07_iihtml
Waiting