Ушбу мақола чет тили таълимида талабалар ижтимоий-маданий компетенциясини ривожлантириш жараёнида аутентик видеоматериалларни қўллаш ва бу жараёнда электрон таълим воситаларидан фойдаланиш мазмуни ва шакллари таҳлил қилинган. Талабалар имтимоий-маданий компетенциясини ривожлантириш ҳаётий, жонли вазиятларни талаб этади. Шунинг учун, бунда муаллиф аутентик видеоматериаллардан фойдаланишни илгари суради. Тадқиқот давомида талабаларнинг аудио-видео материаллар орқали тилнинг лексик таркибини ва унинг грамматик тузилмасини ўзлаштиришдан кўра эпизодларда акс этган фильм қаҳрамонларининг ижтимоий-маданий жиҳатлари,дунёқараши, кундалик турмуш тарзи, миллий урф-одатларини тезроқ ўзлаштиришларига эътибор қаратилди. Бундан келиб чиқадики, талабалар аутентик видеоматериаллар билан ишлаганда тили ўрганилаётган мамлакат вакилларининг ижтимоий-маданий хусусиятларини самарали ўзлаштириши анча осон кечади. Шунингдек, бу каби фаолиятни доимий машқ қилиш натижасида талабаларда мантиқий (Logical thinking) ҳамда танқидий фикрлаш (Creative thinking) ва таҳлил, синтез, дедукция, индукция, таққослаш, аниқлаштириш ва бошқа мураккаб тафаккур амалиётларинибажариш қобилияти ҳам ривожланиб боради. Аутентик видеоматериаллардан чет тили таълими жараёнида турли электрон воситалари имкониятларидан фойдаланиш мақсадга мувофиқ. Тадқиқот жараёнида яратилган электрон дарслик, Веб саҳифа кўринишли таълим платформалари орқали аутентик видоматериаллар, интерактив аутентик видеофильмлар талабалар ижтимоий-маданий компетенциясини ривожлантириш имкониятларини янада кенгайтиради.
Ушбу мақола чет тили таълимида талабалар ижтимоий-маданий компетенциясини ривожлантириш жараёнида аутентик видеоматериалларни қўллаш ва бу жараёнда электрон таълим воситаларидан фойдаланиш мазмуни ва шакллари таҳлил қилинган. Талабалар имтимоий-маданий компетенциясини ривожлантириш ҳаётий, жонли вазиятларни талаб этади. Шунинг учун, бунда муаллиф аутентик видеоматериаллардан фойдаланишни илгари суради. Тадқиқот давомида талабаларнинг аудио-видео материаллар орқали тилнинг лексик таркибини ва унинг грамматик тузилмасини ўзлаштиришдан кўра эпизодларда акс этган фильм қаҳрамонларининг ижтимоий-маданий жиҳатлари,дунёқараши, кундалик турмуш тарзи, миллий урф-одатларини тезроқ ўзлаштиришларига эътибор қаратилди. Бундан келиб чиқадики, талабалар аутентик видеоматериаллар билан ишлаганда тили ўрганилаётган мамлакат вакилларининг ижтимоий-маданий хусусиятларини самарали ўзлаштириши анча осон кечади. Шунингдек, бу каби фаолиятни доимий машқ қилиш натижасида талабаларда мантиқий (Logical thinking) ҳамда танқидий фикрлаш (Creative thinking) ва таҳлил, синтез, дедукция, индукция, таққослаш, аниқлаштириш ва бошқа мураккаб тафаккур амалиётларинибажариш қобилияти ҳам ривожланиб боради. Аутентик видеоматериаллардан чет тили таълими жараёнида турли электрон воситалари имкониятларидан фойдаланиш мақсадга мувофиқ. Тадқиқот жараёнида яратилган электрон дарслик, Веб саҳифа кўринишли таълим платформалари орқали аутентик видоматериаллар, интерактив аутентик видеофильмлар талабалар ижтимоий-маданий компетенциясини ривожлантириш имкониятларини янада кенгайтиради.
В статье анализируются содержание и формы использования аутентичных видеоматериалов в процессе развития социокультурной компетенции учащихся в обучении иностранному языку и применениеинструментов электронного обучения в этом процессе. Развитие социокультурной компетенции студентов требует жизненных, повседневных ситуаций,поэтому мы сочли необходимым использовать аутентичные видеоматериалы. В нашем исследовании мы сфокусировались на более быстром усвоении студентами социокультурных аспектов спомощью аудио-и видеоматериалов, эпизодов с отображением повседневной жизни, национальных традиций главных героев фильма, а не на овладении лексикиязыка и его грамматической структуры. Из этого следует, что при работе с аутентичными видеоматериаламистудентам гораздо легче эффективноосваивать социокультурные особенности стран изучаемого языка. В результате регулярной практики студенты развивают логическое и творческое мышление, а также способность анализировать, синтезировать,сравнивать, идентифицировать и выполнятьдругие сложные мыслительные процессы. При использовании аутентичных видеоматериалов в процессе обучения иностранному языку целесообразно использовать возможности различных инструментов электронного обучения. Электронный учебник, созданный во время исследования, аутентичные видеоматериалы, интерактивные аутентичные видео через образовательные платформы на базе Интернета еще больше расширяют возможности для студентов развивать социокультурную компетенцию.
This article analyzes the content and forms of the use of authentic video materials in the process of developing students' socio-cultural competence in foreign language teaching and the use of e-learning tools in this process.The development of students' socio-cultural competence requires vital, lively situations. Therefore, we found it necessary to use authentic video materials. In our study, we focused on students' faster acquisition of the socio-cultural aspects of the film's protagonists -worldview, daily life, national traditions -reflected in the episodes, rather than mastering the lexical structure of the language and its grammatical structure through audio and video materials. It follows that when students work with authentic video materials, it is much easier for them to effectively master the socio-cultural characteristics of the countries where the language is studied. As a result of regular practice, students develop logical thinking and creative thinking, as well as the ability to perform analysis, synthesis, deduction, induction, comparison, identification and other complex thinking practices.When using authentic video materials in the process of teaching a foreign language, it is advisable to use the capabilities of various e-learning tools. The e-textbook created during the research, authentic video materials, interactive authentic videos through Web-based educational platforms further expand the opportunities for students to develop socio-cultural competence.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Omanov P.X. | Мустақил изланувчи | Ўзбекистон Давлат жаҳон тиллари университети |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Абдуллажонова Н.Н. Таълимда мультимедиа тизимлари. Маъруза матни. Электрон манба: http://library.ziyonet.uz/uz/book/download/74938Мурожаат санаси: 21.03.2019 йил. |
2 | Белкова М.М. Информационные компьютерные технологии на уроках английского языка // Английский язык в школе, —No 3. 2008.—С. 73–75. |
3 | Беляева Л.А., Иванова Н.В. Презентация Power Point и ее возможности при обучении иностранным языкам // Иностранные языки в школе,—No 4. 2008. − С. 36–40. |
4 | Гальскова Н.Д. Межкультурное обучение: проблема целей и содержания обучения иностранным языкам // Иностранные языки в школе. 2004. —No 1. –С. 3–8. |
5 | Ефременко, В.А. Применение информационных технологий на уроке иностранного языка //Иностранные языки в школе—No8, 2007., —C.18–21 |
6 | Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: Учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров. —М.: Академия, 2005. —272 с. |
7 | Равен Джон., Компетентность в современном oбществе:выявление, развитие и реализация. —М.: 2002. —396 с. |
8 | Темирова Ш.Р., Чет тили дарсларида аудио-видеоматериаллардан фойдаланиш. Электрон манба: https://journal.fledu.uz/en/using-authentic-audio-videomaterials-in-the-classroom-of-teaching-foreign-languagesМурожаат санаси: 23.07.2020йил. |