The article deals with the problem of constructing theoretical and practical material on the basis of problem-based learning in higher education. The author emphasizes that the achievement of a balance between the academic and practical training of a specialist is possible due to the introduction of the case study method in the educational process.
Мақолада олий ўқув юртларида муаммоли таълим асосида назарий амалий материалларни қуриш муаммолари кўриб чиқилган. Муаллиф мутахасиснинг академик ва амалий машғулотлари ўртасидаги мувозанатга эришиш ўкув жараёнида кейс-стади услубини жорий қилиш туфайли мумкинлигини таъкидлайди.
В статье рассматривается проблема конструирования теоритического и практического материала на основе проблемного обучения в высшей школе. Автором подчеркивается, что достижение баланса между академической и практической подготовкой специалиста возможно благодаря внедрению в образовательный процесс метода кейс-стади.
The article deals with the problem of constructing theoretical and practical material on the basis of problem-based learning in higher education. The author emphasizes that the achievement of a balance between the academic and practical training of a specialist is possible due to the introduction of the case study method in the educational process.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Pirniyazova N.V. | Professor | Karakalpak State university |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Голиш Л.В., Файзуллаева Д.М. Кейс технологии: учебно- 2. практическое пособие / -Ташкент: 2013. |
2 | 2. Кларин М.В. Инновации в обучении: Метафоры и модели: Анализ зарубежного опыта / М.В. Кларин. – М.: Наука, 1997. |
3 | 3. Михайлова Е.И. Кейс и кейс-метод: общие понятия / Е.И. Михайлова // Маркетинг. – 1999. – № 1. |
4 | 4. Л.В. Лежнина Кейс-метод / М: Вопросы психологии 2005г.-с.62-70. |
5 | 5. Смолянинова О.Г. Кейс-метод обучения в подготовке педагогов и психологов / О.Г. Смолянинова//Информатика и образование. 2001.№ 6. |