298

В статье говорится об использовании на уроках иностранного языка информационно-коммуникационных технологий, обосновывается, что использование информационно-коммуникационных технологий способствует улучшению качества знаний студентов.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 10-08-2021
  • Read count 298
  • Date of publication 20-03-2019
  • Main LanguageRus
  • Pages149-151
English

Мақалада инглиз тилин оқытыўда заманагөй педагогикалық технологияларды пайдаланыў ҳаққында сөз етиледи, онда заманагөй информациялық технологиялардан пайдаланыў студентлер билими нәтийжелилигиниң асыўына жәрдем бериўи баянланған

Ўзбек

Мақалада дарс мобайнида ахборот-коммуникацион технологиялардан фойдаланиш ҳақида сўз боради, унда замонавий ахборот-коммуникацион технологиялардан фойдаланиш талабалар билим самарадорлигининг ошишига ёрдам бериши баён этилган

Русский

В статье говорится об использовании на уроках иностранного языка информационно-коммуникационных технологий, обосновывается, что использование информационно-коммуникационных технологий способствует улучшению качества знаний студентов.

English

The article deals with the issues of using modern educational technologies in the process of teaching English.

 It gives information about using informative-communicative technologies at the lessons and their role in teaching foreign languages. Using informative-communicative technologies helps to improve the quality of students’ knowledge.

 

Author name position Name of organisation
1 Ganieva Z.M. Professor Nukus State Pedagogical Institute
2 Esbergenova G.B. Professor Nukus State Pedagogical Institute
Name of reference
1 1. Беленькая З. В. Использование Информоционно-Коммуникационных тегнологий на учебных заданиях английского языка. –Москва,2012.
2 2. Нигай Л. С. Использование ИКТ для формирования коммуникативной компетентности на уроках английского языка, –Москва, 2013.
3 3. http://current_pedagogy.academic.ru
4 4. http://mokrovojsvetlany.blogspot.com/p/blog-page_25.html
5 5. http://www.moluch.ru/conf/ped/archive/71/3987/
Waiting