84

Yшбу мақолада медиакомпетентлик ёшларнинг ахборот маданиятини ривожлантиришнинг муҳим омили сифатида кўриб чиқилган. Бундан ташқари медиакомпетентлик тушунчасига олимлар томонидан илмий қарашлар, медиакомпетентликнинг мухим элементлари, ривожлантириш босқичлари, ахборот маданияти ва медиакомпетентликни шакллантириш масалалари ёритилган.

  • Read count 84
  • Date of publication 30-03-2022
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages36-41
Ўзбек

Yшбу мақолада медиакомпетентлик ёшларнинг ахборот маданиятини ривожлантиришнинг муҳим омили сифатида кўриб чиқилган. Бундан ташқари медиакомпетентлик тушунчасига олимлар томонидан илмий қарашлар, медиакомпетентликнинг мухим элементлари, ривожлантириш босқичлари, ахборот маданияти ва медиакомпетентликни шакллантириш масалалари ёритилган.

English

In this article, media competence is considered as an important factor in the development of information culture of young people. In addition, the scientific views of scientists on the concept of media competence, the main elements of media competence, stages of development, information culture and the formation of media competence are highlighted.

Tags
Русский

B данной статье медиакомпетентность рассматривается как важный фактор развития информационной культуры молодежи. Кроме того, освещаются научные взгляды ученых на понятие медиакомпетентности, основные элементы медиакомпетентности, этапы развития, информационная культура и формирование медиакомпетентности.

Tags
Author name position Name of organisation
1 RAXIMOVA S.. «ахборот кутубхона тизимлари» кафедраси социология фанлари бўйича фалсафа доктори(phd), доценти TATU
Name of reference
1 1. Медиа ва ахборот саводхонлигини шакллантиришнинг педогогик жиҳатлари. –тошкент: extremum-press,2017.–142б.
2 2. Словарь терминов по медиаобразованию, медиапедагогике, медиаграмотности, медиакомпетентности / под ред. А. В. Федорова. – таганрог : изд-во таганрог. Гос. Пед. Ин–та. – 2010. – 24 с.
3 3. Staiger m., wichert, a. Medienbegriff – medienkompetenz – mediendidaktik. Perspektiven des mediendiskurses// metz, b., pfeiffer, j., staiger, m., wichert, a. Le-sen, schreiben und kommunizieren im in-ternet. Theorie und praxis teilvirtueller hochschullehre. – herbolzheim: centaurus-verlag, 2004, s. 19-42.
4 4. Иванова л.а. формирование медиакоммуникативной образованности школьников – подростков средствами видео /на материале уроков французского языка: дис…. Канд. Пед. Наук : 13.00.01/ л. А. Иванова. – иркутск, 1999. – 204 с.
5 5. Фёдоров а. В. Медиаобразование // большая российская энциклопедия. Т.17.– м.: большая российская энциклопедия, 2012. – с. 480.
6 6. Очерет ю.формирование информационной культурыличности в условиях информационно-библиотечных учреждений. //информационная культура в контекстеновой парадигмы образования: проблемы, поиски, решения. – кемерово: облиуу, 2001.–с.150.
7 7. Literacy in the information age. New brunswick & london: transaction publishers, p.2.
8 8. Baran, s. J. (2002). Introduction to mass communication. -boston-new york: mcgraw hill, 535 p.
9 9. Ўзбекистон медиатаълим тараққиёти йўлида/тузувчилар: я.маматова, с.сулейманова. – тошкент: extremum-press,2015.–94 б.
10 10. 2017-2021 йилларда ўзбекистон республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йўналиши бўйича ҳаракатлар стратегиясининг «халқ билан мулоқот ва инсон манфатлари йили» да амалга оширишга оид давлат дастурини ўрганиш бўйича илмий услубий рисола .– тошкент: маънавият, 2017.– б.190.
11 11. Мирзиёев ш.м. танқидий таҳлил, қатъий тартибинтизом ва шахсий жавобгарлик – ҳар бир раҳбар фаолиятининг кундалик қоидаси бўлиши керак. / мамлакатимизни 2016 йилда ижтимоий–иқтисодий ривожлантиришнинг асосий якунлари ва 2017 йилга мўлжалланган иқтисодий дастурнинг энг муҳим устувор йўналишларига бағишланган вазирлар маҳкамасининг кенгайтирилган мажлисидаги маъруза, 2017 йил 14 январь. – т.: «ўзбекистон», 2017. – 47-б.
12 12. Ўзбекистон республикаси президентининг 2019 йил 7 июндаги «ўзбекистон республикаси аҳолисига ахборот-кутубхона хизмати кўрсатишни янада такомиллаштириш тўғрисида»ги пқ- 4354- сон қарори. Https://lex.uz/docs/4372449.
Waiting