83

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 09-12-2022
  • Read count 83
  • Date of publication 12-11-2020
  • Main LanguageIngliz
  • Pages313-317
Tags
Ўзбек

Language skills that based on the formation of speech activity play an important role in the development of students' communicative competence. We call language skills lexical, grammatical, and phonetic abilities. The formation of phonetic skills is an indispensable condition for adequate comprehension of the message given in speech, correctness of expression of ideas and performance of any communicative functions by language. Therefore, working on students’ pronunciation begins with the first lessons of the introductory phase. The article addresses similar issues of described above

Русский

Языковые навыки, основанные на формировании речевой деятельности, играют важную роль в развитии коммуникативной компетенции студентов. Мы называем языковые навыки лексическими, грамматическими и фонетическими способностями. Формирование фонетических навыков является непременным условием адекватного понимания передаваемого в речи сообщения, правильности выражения мыслей и выполнения языком любых коммуникативных функций. Поэтому работа над произношением студентов начинается с первых уроков вводного этапа. В статье рассматриваются вопросы, аналогичные описанным выше

Ўзбек

Talabalarning kommunikativ kompetentsiyasini rivojlantirishda nutq faoliyati shakllanishiga asoslangan til ko'nikmalari muhim rol o'ynaydi. Til ko'nikmalarini leksik, grammatik va fonetik qobiliyatlar deb ataymiz. Fonetik ko'nikmalarni shakllantirish nutqda berilgan xabarni yetarli darajada anglash, fikrlarni ifodalashning to'g'riligi va til tomonidan har qanday kommunikativ funktsiyalarni bajarish uchun ajralmas shartdir. Shu sababli, o'quvchilarning talaffuzi ustida ishlash dastlabki bosqichning birinchi darslaridan boshlanadi. Maqolada shu kabi masalalar hususida so’z yuritiladi

Author name position Name of organisation
1 Abushaev A.K. O'qituvchi International Islamic academy of Uzbekistan,
Name of reference
1 ARIPOVA, K. (2020). Concept fundamental notions of cognitive linguistics. Сўз санъати
2 ARIPOVA, K. ЛИНГВОМАДАНИЙ КОМПЕТЕНЦИЯ ВА КОМПЕТЕНТЛИЛИК: ТЕРМИНЛАРНИНГ МЕТОДИК ЛУГАТЛАРДАГИ ТАЪРИФИ. УзМУ ХАБАРЛАРИ ВЕСТНИК НУУз
3 Asrorov Ilgor Fayzi Ogli (2020). DEFINING LEARNING DISORDERS AND LEARNING DISABLED CHILDREN (CHILDREN WHO HAVE PROBLEMS LEARNING). Наука и образование сегодня, (3 (50)), 71-73
4 Asrorov, I.F. (2020) "THE IMPORTANCE OF INDIVIDUAL FEATURES IN THE CLASSROOM," Central Asian Problems of Modern Science and Education: Vol. 2020: Iss. 1, Article 13
5 Dilbar, K. (2019). DEVELOPMENT AND ASSESSMENT OF FUNCTIONAL LITERACY OF SCHOOL CHILDREN BASED ON INTERNATIONAL PIRLS RESEARCH. Сўз санъати халқаро журнали, 1(5)
6 . Eshboeva, D. (2019). Characteristics and Necessity of Teacher’s Problem-Solving Skills. In ALT FL (pp. 8-10)
7 Eshboeva, D. (2019). CHARACTERISTICS OF TEACHER'S PROBLEM-SOLVING SKILLS. In Педагогика и психология в современном мире: теоретические и практические исследования (pp. 196-199)
8 Eshboeva, D. (2019). DEVELOPMENT OF THE PROBLEM-SOLVING SKILLS OF THE FUTURE EL TEACHERS. In ИННОВАЦИОННЫЕ ПОДХОДЫ В СОВРЕМЕННОЙ НАУКЕ (pp. 170-173)
9 Ikanova, L. (2019). THE IMPACT OF MATERIALS DEVELOPMENT, CRITICAL PEDAGOGY AND LGBT’S ISSUE ON THE LANGUAGE PLANNING AND POLICY. SCIENCE, RESEARCH, DEVELOPMENT, 59-62
10 Ikanova, L. (2020). ANALYSIS OF TWO TASKS FROM THE POINT OF PRAGMATICS. Modern trends in linguistics: problem and solutions, 25-26.
11 Mo’minova, D.A. (2019). Translation problems of some english expressions into uzbek in intercultural communication. Buxoro Davlat Universiteti ILMIY AXBOROTI, 3, 98-101
12 Muminova, D.A. (2019). Peculiarities of intercultural competence in teaching foreign languages. Religacion - Revista de Ciencias Sociales Y Humanidades, 4(19), 696-699
13 Qizi, Eshboeva Durdona Alisher. "IMPROVEMENT OF PROBLEM SOLVING SKILLS OF ENGLISH TEACHERS THROUGH CASE STUDY." Наука и образование сегодня 12 (47) (2019)
14 Ulmasbaeva, M. A. (2020). THE EFFECTIVENESS OF USING TECHNOLOGIES IN TEACHING AND LEARNING FOREIGN LANGUAGES. In ПРИОРИТЕТНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ РАЗВИТИЯ НАУКИ И ОБРАЗОВАНИЯ (pp. 176-177)
15 Ulmasbaeva, Malika. (2019). THE EFFECT OF THE CRITICAL PERIOD FOR ACQUIRING THE SECOND LANGUAGE. Nauka v sovremennom mire. 39. 185-193. 10.31618/2524-0935-2019-39-6-185-193
16 Xasanova, D. (2020). THE ROLE OF TEST MAKING IN LEARNING PROCESS. The Light of Islam, 2020(3), 166-174
17 АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, (2), 96-99
18 Шамсематова, Б. Р. (2020). ПРАГМАТИЧЕСКИЙ И КОГНИТИВНЫЙ ПОДХОДЫ К ОПИСАНИЮ ДИСКУРСА. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, (1), 136-138
Waiting