Кутубхоначиликнинг бугунги кундаги ҳолати ва унинг модернизацияси, кутубхоначилик касбининг жамиятимизда тутган ўрни ҳақида турли хил ёндашувларни ўз ичига олади ва касбий хулқ-атвор меъёрлари билан бир-бирини тўлдирадиган йўналишлар ҳақида мақолада тўхталиб ўтилган. Бундан ташқари муаллиф хулқ-атворни тартибга солувчиларни универсаллаштириш, касбий хулқ-атвор феноменини, унинг барча томонларини ўрганиш қанчалик муҳимлиги ва ушбу ижтимоий талабни амалга оширишда кутубхона мутахассисларида мавжуд касбий хулқ-атвор муаммоларига деонтологик нуқтаи назардан қарашни талаб қилиши ҳақида сўз юритган. Касбий коммуникатив хулқ-атвор маданияти алоҳида эътиборга лойиқдир. Кутубхона фаолиятининг бошқа субъектлари – фойдаланувчилар, ҳамкасблар, бизнес шериклар билан ўзаро муносабатларда намоён бўладиган замонавий кутубхона ходимларининг самарали имижининг ажралмас атрибути ҳисобланади.
This article illustrates the modernization of the library mission which includes different approaches as well as the norms of professional qualities. On top of that, the author mentioned the importance of universalizing behavior regulators, studying the phenomenon of professional behavior, and all its aspects, how to universalize behavior regulators, also discussed the phenomenon of professional behavior in all its aspects and how to focus on problems of professional behavior in terms of a deontological point of view in the implementation of this social demand. The culture of professional communicative behavior deserves special attention. It is an integral attribute of the effective image of modern library employees, which is manifested in interactions with other subjects of library activity - users, colleagues, and business partners.
В статье показано современное состояние библиотечного дела и его модернизация включает в себя различные подходы к роли профессии библиотекаря в нашем обществе, в статье рассматриваются направления, дополняющие друг друга нормами профессионального поведения. Кроме того, автор говорил о важности универсализации регуляторов поведения, изучения феномена профессионального поведения, всех его аспектов, необходимости рассмотрения проблем профессионального поведения библиотечных специалистов с деонтологической точки зрения. Особого внимания заслуживает культура профессионального коммуникативного поведения. Это непременный атрибут эффективного имиджа современных библиотечных работников, который проявляется во взаимодействиях с другими субъектами библиотечной деятельности - пользователями, коллегами, деловыми партнерами.
Кутубхоначиликнинг бугунги кундаги ҳолати ва унинг модернизацияси, кутубхоначилик касбининг жамиятимизда тутган ўрни ҳақида турли хил ёндашувларни ўз ичига олади ва касбий хулқ-атвор меъёрлари билан бир-бирини тўлдирадиган йўналишлар ҳақида мақолада тўхталиб ўтилган. Бундан ташқари муаллиф хулқ-атворни тартибга солувчиларни универсаллаштириш, касбий хулқ-атвор феноменини, унинг барча томонларини ўрганиш қанчалик муҳимлиги ва ушбу ижтимоий талабни амалга оширишда кутубхона мутахассисларида мавжуд касбий хулқ-атвор муаммоларига деонтологик нуқтаи назардан қарашни талаб қилиши ҳақида сўз юритган. Касбий коммуникатив хулқ-атвор маданияти алоҳида эътиборга лойиқдир. Кутубхона фаолиятининг бошқа субъектлари – фойдаланувчилар, ҳамкасблар, бизнес шериклар билан ўзаро муносабатларда намоён бўладиган замонавий кутубхона ходимларининг самарали имижининг ажралмас атрибути ҳисобланади.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Umaraliyeva F. . | “Кутубхона фондлари ва библиогра-фияшунослик” кафедраси ўқтувчиси | Ўзбекистон давлат санъат ва маданият институти |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Бруй, Е.В. Развитие социально-перцептивной компетенции библиотечных сотрудников вузов в невербальном общении: монография / Е.В. Бруй. – М., 2011. |
2 | 2. Бруй, Е.В. Вежливость как элемент коммуникативной культуры библиотечных специалистов / Е.В. Бруй // Вестник Московского государственного университета культуры и искусства. – 2015. |
3 | 3. Мясищев, В. Н. Социальная психология и психология отношений [Текст] / В. Н. Мясищев. – М. : Наука, 1965 – 426 с |
4 | 4. Азарова, В. А. Обслуживание читателей: техника профессионального поведения библиотекаря: моногр. / В. А. Азарова. - Самара: СГАКИ, 1998. -146с. |
5 | 5. Алтухова, Г.А. Библиотечно-педагогическая этика: теория и практика: дис. ... д-ра пед. наук / Г.А. Алтухова. - М., 2001. |
6 | 6. Алтухова, Г.А. Основы библиотечного имиджа: [учеб.-метод. пособие] / Г.А. Алтухова. - М.: Литера, 2008. - 224 с. |
7 | 7. Андреева, Г.М. Социальная психология / Г.М. Андреева. - М.: Изд-во МГУ, 1988. - 432 с. |
8 | 8. Андреева, И. Н. Эмоциональный интеллект: исследование феномена / И.Н. Андреева // Вопросы психологии. - 2006. - N. 3. - С. 78-86. |
9 | 9. Балашова, Е.Н. Совершенствование коммуникативной компетенции библиотекарей / Е.Н. Балащова // Библиотека и формирование информационной культуры общества: материалы межрегион. науч.-практ. конф. (Екатеринбург, 6-8 нояб. 2013 г.). - Екатеринбург, 2013. |
10 | 10. Белоусова, А.Б. Психологические детерминанты личностной застенчивости: автореф. дис. ... канд. психол. наук / А.Б. Белоусова. - Казань, 2004. |
11 | 11. Бруй, Е.В. Библиотечная деонтология как особая научная дисциплина / Е.В. Бруй// Культурная жизнь Юга России. – 2018. – № 2 (69). – С. 105 – 110. |