Ушбу мақолада “Оила – маҳалла – таълим муассасаси”нинг таълим тизимидаги иштироки,
ўқувчиларнинг муваффақиятга эришиши учун ўқитувчилар ва ота-оналар амалга ошириши мумкин бўлган ишларга
оид адабиётлар таҳлили берилган. Шунингдек, мактаб, оила ва маҳалла ҳамкорлиги мактаб таълимининг кўп қиррали
тушунчаси эканлиги таъкидланган. Шунингдек, мақолада мактаб, оила ва жамият ҳамкорлиги муҳим ўрин тутиши,
миллий таълим ислоҳотининг муҳим омиллари ёритилган. Мактаб ижтимоий ишларда оила, мактаб ва жамият
ҳамкорлигини такомиллаштириш мақсадида олимларнинг “ижтимоий ишчи” касби аҳамияти ҳақидаги фикрлари
берилган. Мактаб ижтимоий ишининг анъанавий роли оила, мактаб ва жамиятнинг ҳамкорлигини ўз ичига олади,
чунки мактаб ва жамият ёшларнинг таълим, ижтимоий ва психологик ривожланиш эҳтиёжларини қондириш учун
биргаликда ишлайди. Мақолада, шунингдек, Финляндия ва Швейцария тажрибаси кўриб чиқилади, бу ерда 50 дан
ортиқ мамлакатлар мактаб таълимида “Оила – мактаб – жамият” ҳамкорлигини таъминлаш учун мактабларда
ижтимоий ишларни жорий қилган.
В данной статье представлен анализ литературы по вопросам участия «cемья – махалля –
образовательное учреждение» в системе образования, а также работа, которую учителя и родители могут
проделать, чтобы помочь учащимся добиться успеха. Также утверждается, что сотрудничество школы, семьи и
общественности является многогранной концепцией школьного образования. В статье подчеркивается важная роль
сотрудничество школы, семьи и общества, и подчеркивается важные факторы национальной реформы образования. По
совершенствованию сотрудничества семьи, школы и общества в школьной социальной работе и ученые высказывают
свое мнение о важности профессии “социальных работников”. Традиционная роль школьной социальной работы
включает в себя сотрудничество семьи, школы и общества, поскольку школы и сообщества работают вместе, чтобы
удовлетворить образовательные, социальные, психологические потребности в развитии молодых людей. В статье
также рассматривается опыт Финляндии и Швейцарии, где более 50 стран внедрили социальную работу в школах
для обеспечения семейно-школьного и общинного сотрудничества в школьном образовании
Ушбу мақолада “Оила – маҳалла – таълим муассасаси”нинг таълим тизимидаги иштироки,
ўқувчиларнинг муваффақиятга эришиши учун ўқитувчилар ва ота-оналар амалга ошириши мумкин бўлган ишларга
оид адабиётлар таҳлили берилган. Шунингдек, мактаб, оила ва маҳалла ҳамкорлиги мактаб таълимининг кўп қиррали
тушунчаси эканлиги таъкидланган. Шунингдек, мақолада мактаб, оила ва жамият ҳамкорлиги муҳим ўрин тутиши,
миллий таълим ислоҳотининг муҳим омиллари ёритилган. Мактаб ижтимоий ишларда оила, мактаб ва жамият
ҳамкорлигини такомиллаштириш мақсадида олимларнинг “ижтимоий ишчи” касби аҳамияти ҳақидаги фикрлари
берилган. Мактаб ижтимоий ишининг анъанавий роли оила, мактаб ва жамиятнинг ҳамкорлигини ўз ичига олади,
чунки мактаб ва жамият ёшларнинг таълим, ижтимоий ва психологик ривожланиш эҳтиёжларини қондириш учун
биргаликда ишлайди. Мақолада, шунингдек, Финляндия ва Швейцария тажрибаси кўриб чиқилади, бу ерда 50 дан
ортиқ мамлакатлар мактаб таълимида “Оила – мактаб – жамият” ҳамкорлигини таъминлаш учун мактабларда
ижтимоий ишларни жорий қилган.
This article presents an analysis of the literature on the participation of the «Family-Makhalla-Educational
Institution» in the education system, as well as the work that teachers and parents can do to help students succeed. It is also
argued that the cooperation of the school, family and society is a multifaceted concept of school education. The article highlights
the important role of cooperation between school, family and society, and highlights the important factors of the national education
reform. To improve the cooperation of family, school and society in school social work, scientists express their opinion on the
importance of the profession of «social workers». The traditional role of school social work involves the collaboration of family,
school and community as schools and communities work together to meet the educational, social, psychological development
needs of young people. The article also examines the experience of Finland and Switzerland, where more than 50 countries have
introduced social work in schools to ensure family, school and community cooperation in school education.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Abduraxmonova M.M. | Кандидат экономических наук, доцент | Ферганского государственного университет |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Mirziyoyev Sh.M. Milliy taraqqiyot yo‘limizni qat’iyat bilan davom ettirib, yangi bosqichga ko‘taramiz. Toshkent. O‘zbekiston-2017y 124-125b |
2 | Mirziyoyev Sh.M. Yangi O‘zbekiston demokratik o‘zgarishlar, keng imkoniyatlar va amaliy ishlar mamlakatiga aylanmoqda. Toshkent. O‘qituvchi-2021y -53b |
3 | Abdulla Avloniy. Turkiy Guliston yoxud ahloq.- T.: «O‘zbekiston», 1992 |
4 | Jadid adabiyoti namoyondalari. Odob-axloq kitobi.-Toshkent: Yangi asr avlodi, 2020. – 51b. |
5 | Zunnunov A., Xayrullaev M. va boshqalar. Pedagogika tarixi. - T.: SHarq, 2000. – 50 b |
6 | Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A new wave of evidence. Austin, TX: National Center for Family and Community Connections with Schools |
7 | Inoqov, Qudratjon Qodirjonovich (2020) «OILA VA MAKTAB HAMKORLIGINI TA’MINLASHNING INTEGRATIV MODELI,» Scientific Bulletin of Namangan State University: Vol. 2 : Iss. 3 , Article 95. Available at: https://uzjournals.edu.uz/namdu/vol2/iss3/95 |
8 | Zins, J. E., Weissberg, R. P., Wang, M. C., & Walberg, H. J. (Eds.). (2004). Build- ing school success on social and emotional learning: What does the research say? New York: Teachers College Press |
9 | Reynolds, A. J., Temple, J. A., Robertson, D. L., & Mann, E. A. (2001). Long-term effects of an early childhood intervention on educational achievement and juvenile arrest: A 15-year follow-up of low-income children in public schools. Journal of the American Medical Association, 285(18), 2339–2346. |
10 | Patrikakou, E. N., & Weissberg, R. P. (2000). Parents’ perceptions of teacher out- reach and parent involvement in children’s education. Journal of Prevention and Intervention in the Community, 20(1/2), 103–119 |
11 | Epstein, J. L. (1995). School/family/community partnerships—Caring for the children we share. Phi Delta Kappan, 76(9), 701–712 |