Musiqiy cholg‘ular moddiy madaniyat maxsuloti hisoblanib, ma’naviy madaniy madaniyatga ham aloqadordir. Cholg‘ularning tizilishi, ularning imkoniyatlari musiqiy tafakkur qonuniyatlarini hamda ma’lum darajada jamiyat rivojining muayyan bosqichda qaror topgan estetik didni ham aks ettiradi. Shuni nazarda tutish kerakki, musiqiy cholg‘ular yoki ularning madaniy yodgorliklarda saqlanib qolgan tasvirlari jamiyatning musiqiy hayoti haqidagi ma’lumotlarning yagona manbaidir. Shu jihatdan musiqiy cholg‘udan uzoq o‘tmishdan bizgacha yetib kelgan turli afsona va rivoyatlar ham tariximizning musiqiy olami manzarasini chizib beradi.
Musiqiy cholg‘ular moddiy madaniyat maxsuloti hisoblanib, ma’naviy madaniy madaniyatga ham aloqadordir. Cholg‘ularning tizilishi, ularning imkoniyatlari musiqiy tafakkur qonuniyatlarini hamda ma’lum darajada jamiyat rivojining muayyan bosqichda qaror topgan estetik didni ham aks ettiradi. Shuni nazarda tutish kerakki, musiqiy cholg‘ular yoki ularning madaniy yodgorliklarda saqlanib qolgan tasvirlari jamiyatning musiqiy hayoti haqidagi ma’lumotlarning yagona manbaidir. Shu jihatdan musiqiy cholg‘udan uzoq o‘tmishdan bizgacha yetib kelgan turli afsona va rivoyatlar ham tariximizning musiqiy olami manzarasini chizib beradi.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Karimova M.M. | o'qituvchi | ADPI |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Ziya at-Din Naxshabiy. “Tuti name” To‘tikush kitobi. Persid tilidan tarjima. E.E.Bertel’sa. M., 1982, 83-bet. |
2 | 2. Matyoqubov B. “Xorazm dostonlarining musiqiy xususiyatlari”. (Musiqa ijodiyoti masalalari). T., 1997, 31-32 bet. |
3 | 3. A.Navoiy. Mahbub ul-qulb. T., G‘.G‘ulom nomidagi adabiyot va san’at nashriyoti. 1983. 14-bet. |