363

Медиаматн шахс дунёни реал вокелик сифатида тафаккур қилишини ва бу тафаккурни инсоннинг дунёни қабул қилиш ва фикрлашига хос хусусиятларга монанд вербал-новербал шаклда қайд этади. Масс-медиаларнинг тилнинг ички миқёсидаги таъсирини ўрганиш оммавий ахборот воситаларнинг бир нутқий-маданий доирада тилнинг кўлланишига таъсирини тадқиқ; этишга асосланган. Ушбу мақолада медиаматн спецификаси, медиаматннинг асосий категорияларидан бири бўлан медиявийлик, ахборотдан иборат бўлан ва медиаматннинг турлари, медиаматннинг ижтимоий амалиёт билан чамбарчас боғликлиги ва дунёнинг маданий жиҳатдан специфик манзараси тўғрисидаги маълумотларни бевосита ёки билвосита фаоллаштириши каби масалалар ўз ифодасини топган

  • Read count 342
  • Date of publication 31-03-2019
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages12-19
Ўзбек

Медиаматн шахс дунёни реал вокелик сифатида тафаккур қилишини ва бу тафаккурни инсоннинг дунёни қабул қилиш ва фикрлашига хос хусусиятларга монанд вербал-новербал шаклда қайд этади. Масс-медиаларнинг тилнинг ички миқёсидаги таъсирини ўрганиш оммавий ахборот воситаларнинг бир нутқий-маданий доирада тилнинг кўлланишига таъсирини тадқиқ; этишга асосланган. Ушбу мақолада медиаматн спецификаси, медиаматннинг асосий категорияларидан бири бўлан медиявийлик, ахборотдан иборат бўлан ва медиаматннинг турлари, медиаматннинг ижтимоий амалиёт билан чамбарчас боғликлиги ва дунёнинг маданий жиҳатдан специфик манзараси тўғрисидаги маълумотларни бевосита ёки билвосита фаоллаштириши каби масалалар ўз ифодасини топган

Русский

Медиатекст регистрирует мировую трактовку индивидов как реалтаое, словесно невербалтаое событие с учетом особенностей их мышления и познания. Изучение влияния средств массовой информации на язык основано на исследовании использования языка в определенной лингвокультурной сфере. В статье рассматриваются вопросы, касающиеся специфики медиатекста, массовой информации, как один из основных категорий медиатекста, содержащей информацию и виды медиатекста, связь медиатекста с социалной практикой а также анализируется прямая или косвенная активизация информация о культурно-специфической картине мира.

English

Media text registers the worldview of individuals as a real event, both verbally and nonverbally, through the peculiar features of their cognition. The study of the impact of mass media on language is based on the investigation of effect on the use of the language in a particular linguistic-cultural sphere. This article analyzes the issues regarding the specific features of media text, mass, as one of the main categories of media text, containing information and the types of media text, the connection of the media text with social practices and directly or indirectly activating a culturally specific picture of the world.

Author name position Name of organisation
1 Teshaboeva D.M. doctor of philology, professor UzSWLU
Name of reference
1 1. Mirziyoyev SH. O'zbekiston matbuot va ommaviy axborot vositalari xodimlarini kasb bayrami bilan tabrigi. https://daryo.uz/k /2017/06/27/)
2 2. Dobrosklonskaya T.G. Voprosi izucheniya media tekstov: Opit issledovaniya sovremennoy angliyskoy media rechi. - M.: MAKS Press, 2000.
3 3. Kazak M.YU. Mediatekst: sushnostnie i ti pologicheskie svoystva // Global Media Journal. Global`niy mediajurnal. Rossiyskoe izdanie/ URL:http://test.gmj.sfedu.ru/v2i1/v2i1_kazak.htm (data obrasheniya 7.07.2011
4 4. Klushina N.I. Yazikovie mexanizmi formirovaniya otsenki v SMI. http.//www.expertizy.garod.ru
5 5. Kojanova V.YU. Problema retseptsii mediateksta kak faktor vzaimodeystviya avtora i chitatelya // Gumani tarnie i s sledovani ya: Mate riali Mejdunar. i n te rne t -kon f. "Ak tual`nie problemi jurnalistikovedeniya, literaturovedeniya, knigovedeniya i smejnix oblastey znaniya". Krasnodar: KSEI, Parabellum, 2010. - S. 64.5.
6 6. Lingvisticheskiy entsiklopedicheskiy slovar`. - M., 1990. -S.507
7 7. Mel`nik G.S. Mediatekst kak ob'ekt lingvisticheskix issledovaniy. / mediatekst-kak-obekt-lingvisticheskihissledovaniy.pdf
8 8. Fedorov A.V. Slovar` terminov po mediaobrazovaniyu, mediapedagogike, mediagramotnosti, mediakompetentnosti. Taganrog: Izd-vo Taganrogskogo gos. ped. in-ta, 2010. -S.22-24.
9 9. Fisher I.S. Osobennosti ustnix vistupleniy nositeley elitarnoy rechevoy kul`turi // Voprosi stilistiki: Problemi kul`turi rechi. - Saratov.: Izd-vo Sarat. un-ta, 1993. - Vi p. 25. -S.151-161; Osina L.V. Sredneliteraturnaya rechevaya kul`tura: yee rol` I mesto v sovremennoy russkoy rechi. Dis. ... kand. filol. nauk. -Saratov, 2001
10 10. Xellidey M.A.K. Mesto funktsional`noy perspektivi predlojeniya v sisteme lingvisticheskogo opisaniya // Novoe v zarubejnoy lingvistike, vi p.8. - M.., 1978. - S. 142.
11 11. Jones Rodney H. Inter-Activity: How New Media Can Help Us to Understand Ild Media [Tekst] / J. Rodney H. // Language and New Media. NY, 2009. - P. 13-31.
12 12.https://ru.wiki pedia.org/wiki
Waiting