Ushbu maqola oliy ta'lim muassasalarida (OTM) smetalarning bajarilishini hisobga olishning muhim rolini o'rganadi. U OTMlarda to‘g‘ri moliyaviy boshqaruv muhimligini ta’kidlab, byudjetlashtirish va resurslarni taqsimlashning ahamiyatini ta’kidlash bilan boshlanadi. Keng qamrovli adabiyotlarni tahlil qilish orqali maqola OTMlarda byudjetlashtirish amaliyoti, daromadlarni smetalash va xarajatlarni prognozlash bo'yicha mavjud tadqiqotlar o'rganildi. Adabiyotlarni ko'rib chiqishda muassasalar duch keladigan asosiy muammolar, masalan, daromadlarni prognozlashdagi noaniqliklar va xarajatlar naqshlarini bashorat qilishdagi qiyinchiliklar aniqlandi.
Ushbu maqola oliy ta'lim muassasalarida (OTM) smetalarning bajarilishini hisobga olishning muhim rolini o'rganadi. U OTMlarda to‘g‘ri moliyaviy boshqaruv muhimligini ta’kidlab, byudjetlashtirish va resurslarni taqsimlashning ahamiyatini ta’kidlash bilan boshlanadi. Keng qamrovli adabiyotlarni tahlil qilish orqali maqola OTMlarda byudjetlashtirish amaliyoti, daromadlarni smetalash va xarajatlarni prognozlash bo'yicha mavjud tadqiqotlar o'rganildi. Adabiyotlarni ko'rib chiqishda muassasalar duch keladigan asosiy muammolar, masalan, daromadlarni prognozlashdagi noaniqliklar va xarajatlar naqshlarini bashorat qilishdagi qiyinchiliklar aniqlandi.
This article investigates the critical role of accounting for the execution of estimates in higher education institutions (HEIs). It begins by highlighting the importance of accurate financial management in HEIs, emphasizing the significance of budgeting and resource allocation. Through a comprehensive literature analysis, the article explores existing research on budgeting practices, revenue estimation, and expenditure forecasting in HEIs. The literature review identifies key challenges faced by institutions, such as uncertainties in revenue projections and difficulties in predicting expenditure patterns.
В данной статье исследуется важная роль учета результатов деятельности в высших учебных заведениях (ВУЗах). Он начинается с подчеркивания важности рационального финансового управления в вузах, а также важности составления бюджета и распределения ресурсов. Посредством всестороннего обзора литературы в статье были изучены существующие исследования в области практики составления бюджета, оценки доходов и прогнозирования затрат в вузах. Обзор литературы выявил ключевые проблемы, с которыми сталкиваются учреждения, такие как неопределенность в прогнозировании доходов и трудности в прогнозировании структуры расходов.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Shaymatova N.A. | o‘qituvchi | TerDU |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. McMillan, J. H., & Wergin, J. F. (2018). Budgeting in Higher Education. Routledge. |
2 | 2. Kim, S., & Bricker, R. (2019). Tuition Revenue Estimation in Higher Education: Challenges and Best Practices. Journal of Accounting Education, 48, 73-86. |
3 | 3. Hossain, M., & Alam, S. (2020). Budgeting Practices in Higher Education Institutions: A Literature Review. Journal of Education and Practice, 11(21), 25-33. |
4 | 4. Molas-Gallart, J., & Castro-Martínez, E. (2019). The challenges of budgeting in universities: an international perspective. Public Money & Management, 39(6), 415-422. |
5 | 5. Boni-Saenz, A. A., & Castro-Martínez, E. (2018). Strategic budgeting: Challenges for European universities. Financial Accountability & Management, 34(3), 280-300. |