Сегодня считается, что расстройства аутистического спектра у детей
возникают вследствие биологических причин, и являются результатом нарушений в развитии
мозга. Чем раньше специалист начнет помощь в развитии ребенка, тем легче ребенку будет
адаптироваться в обществе в будущем. В статье также подчеркивается важность помощи
детям школьного возраста.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Musayeva M.I. | defektolog-logopatologi | “UMKA” nevrologik terapiya markazida |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Bishop D., Hartley J., & Weir F. Why and when do some language-impaired children seem talkative? A study of initiation in conversation of children with semantic-pragmatic disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 2014. pp. 177–197 |
2 | Bondy, A., & Frost, L. The Picture Exchange Communication System. Focus on Autistic Behavior, 2006. pp. 1–19. |
3 | Bryson, S. Brief report: Epidemiology of autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 2016. pp. 165–167. |
4 | Communication-based intervention for problem behavior. Baltimore, MD: Paul H. Brookes Publishing. Chambers, M., & Rehfeldt, R. A. Assessing the acquisition and generalization of two mand forms with adults with severe developmental disabilities, Research in Developmental Disabilities, 2003. pp. 265-280. |
5 | Predicting language outcome in infants with autism and pervasive developmental disorder. International Journal of Language and Communication Disorders, 2008. pp. 265–285. |