187

В данной статье приведена методика определения дополнительных эксплуатационных расходов в связи отказом от проведения планового «окна» по ремонту пути или отменой его менее чем за сутки и при переносе момента начала
планового «окна» по ремонту пути. Определены, что дополнительные расходы, связанные с отказом от проведения планового «окна» или отменой его менее чем за сутки зависят от расходов на зарплату сотрудников, причастных к организации и проведению «окон», расходов на передислокацию ремонтной техники и содержание сотрудников, обеспечивающих ремонтные и строительно-монтажные работы. Дополнительные эксплуатационные затраты ремонтных предприятий, участвующие в выполнении ремонтных работ возникают за счет содержания работников хозяйства пути, кондукторских бригад, локомотивов с локомотивными бригадами и расходов связанных с транспортировкой машин и механизмов с базы к фронту работ и обратно. Рассмотрены варианты окончания «окна» для определения размеров дополнительных эксплуатационных расходов при переносе момента начала планового «окна». Приведены дополнительные эксплуатационные расходы при сокращении установленной продолжительности «окна» и переносе момента начала планового «окна» с сохранением установленной его продолжительности.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 20-04-2024
  • Read count 187
  • Date of publication 30-09-2023
  • Main LanguageRus
  • Pages6-13
English

This article provides a methodology for determining additional operating costs due to the cancellation or cancellation of a scheduled track repair window less than a day in advance and when a scheduled track repair window begins. It is defined that the additional expenses connected with refusal of carrying out of planned "window" or its cancellation less than a day depend on expenses for salaries of the employees involved in the organization and carrying out of "windows", expenses for redeployment of repair technics and maintenance of employees providing repair and building and erection works. Additional operational costs of repair enterprises, involved in the performance of repair work arise from the maintenance of track facilities, conductor brigades, locomotives with locomotive crews and costs associated with the transportation of machinery and mechanisms from the base to the front of work and back. The variants of the end of the "window" to determine the size of the additional operational costs when the moment of the beginning of the planned "window" is postponed are considered. Additional operational costs are given when the established duration of the "window" is reduced and when the moment of the beginning of the planned "window" is postponed while maintaining its established duration.

Русский

В данной статье приведена методика определения дополнительных эксплуатационных расходов в связи отказом от проведения планового «окна» по ремонту пути или отменой его менее чем за сутки и при переносе момента начала
планового «окна» по ремонту пути. Определены, что дополнительные расходы, связанные с отказом от проведения планового «окна» или отменой его менее чем за сутки зависят от расходов на зарплату сотрудников, причастных к организации и проведению «окон», расходов на передислокацию ремонтной техники и содержание сотрудников, обеспечивающих ремонтные и строительно-монтажные работы. Дополнительные эксплуатационные затраты ремонтных предприятий, участвующие в выполнении ремонтных работ возникают за счет содержания работников хозяйства пути, кондукторских бригад, локомотивов с локомотивными бригадами и расходов связанных с транспортировкой машин и механизмов с базы к фронту работ и обратно. Рассмотрены варианты окончания «окна» для определения размеров дополнительных эксплуатационных расходов при переносе момента начала планового «окна». Приведены дополнительные эксплуатационные расходы при сокращении установленной продолжительности «окна» и переносе момента начала планового «окна» с сохранением установленной его продолжительности.

Name of reference
1 1. Bykadorov S. A. A., Ivanchina O. V., Kurenkov P. V. Dependence of costs structure on the repair window duration // Railways economics. - 2007. - №. 6. - С. 60-60.
2 2. Bykadorov S. A., Ivanchina O. V., Kurenkov P. V. Determination of track repair costs in a window // Economics of railroads. - 2007. - №. 9. - С. 56-56.
3 3. Bykadorov S. A., Ivanchina O. V., Kurenkov P. V. Determination of expenses from train delays during repairs // Economics of railroads. - 2007. - №. 8. - С. 80-80.
4 4. Odudenko TA, Agapova Yu. Influence of the method of organizing the passage of trains in the period and after the repair and track works on the number of trains missed on the section // Actual issues of modern research. - 2018. - С. 67-74.
5 5. Lesov K.S., Khalfin G.R. Diagnostic tool for indirect determination of pressing force of Pandrol Fastclip bonding terminals //Universum: Technical Sciences. 2022. №5-4 (98). - С. 54-56.
6 6. Technical conditions for work on reconstruction (modernization) and repair of railroad track, approved by Order of JSC "Russian Railways" of January 18, 2013 No. 75p.
7 7. Concerning the Introduction of Amendments and Additions to the Technical Conditions for Work on the Reconstruction (Modernization) and Repair of Railway Track. Approved by Order No. 101r of 21 January 2015.
8 8. Bykadorov SA, Kurenkov PV, Bondarenko AA, Bondarenko TA Impact of "windows" on the operational performance of railroads. Track track facilities, No.12, 2018.- p.7-10.
9 9. Osminin A. T., Sotnikov E. A., Osminin M. A. Methodological basis for the organization of repair and track works during long closures of runs with their provision of technology "in the span" // Bulletin of the Research Institute of Railway Transport (VNIIZhT Bulletin). - 2017. - Т. 76. - №. 1. - С. 25-30.
10 10. Kiseleva O. G., Abdrakhmanova A. N., Omarbay M. M. Technology of passing trains during interruptions in traffic on single-track railway sections // Bulletin of the Kazakh Academy of Transport and Communications named after. M. Tynyshpayev. - 2017. - №. 2. - С. 103-108.
11 11. Lesov K.S., Khalfin G.R. Feasibility study of the effectiveness of diagnostic tools //ORIENSS. 2022. No. Special Issue 4-2. - С. 208-216.
12 12. Altshuller B.Sh., Kurenkov P.V., Bondarenko T.A. Economic assessment of the impact on operational performance cancellation and overdue scheduled "windows". Economics of Railways, №6, 2011.- p.23-35.
13 13. Bondarenko T.A. Risk-based monitoring system of track facilities management. Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference "Actual problems of railway transport development", 7-8 Dec. Samara: SamGAPS, 2006. p. 84-88.
14 14. Instruction on current maintenance of railroad track. Approved by order of Russian Railways on November 14, 2016 № 2288r.
15 15. GOST 9238-83 Approximation dimensions of railroad structures and rolling stock of 1520 (1524) mm gauge.
16 16. Methodology for monitoring and assessing the condition of permanent track on the basis of data obtained from the results of track measuring instruments equipped with permanent track stability control subsystems. Approved by Order No. 2115r of Russian Railways of 17 October 2017.
17 17. Economics of railway construction and track facilities: textbook for universities / ed. by B.A. Volkov, V.Y. Shulga. - Moscow: Route, 2003.
18 18. Economics of railway transport: textbook for universities / I.V. Belov et al. ed. by N.P. Tereshina, B.D. Lapidus, M.F. Trikhunkov. - Мoscow: UMK MPS of Russia, 2001.
19 19. Methodology for calculating the effectiveness of technological processes for overhaul and modernization (reconstruction) of the track in the "window" duration of 8-12 hours on closed sections. Approved by order of JSC "Russian Railways" of November 30, 2013 №2718r.
20 20. Approval of the methodology for calculating the effectiveness of technological processes for overhaul and modernization (reconstruction) of track in "windows" of 8-12 hours and on closed sections. Decree of Russian Railways No. 2718r dated November 30, 2013.
Waiting