19

Целью данной статьи является исследование инструментов маркетинга компаний потребительского сектора наиболее динамично развиваются под влиянием цифровой трансформации. Проанализированы изменения в маркетинге и рекламе компаний потребительского сектора под влиянием цифровой революции. Методология исследования предполагает наблюдение и системный анализ. В результате исследования выявлено какие инструменты цифрового маркетинга активно
применяются компаниями потребительского сектора. Оригинальность статьи состоит в анализе тенденций применения различных инструментов цифрового маркетинга фирмами потребительского сектора в процессе позиционирования и продвижения товаров на рынке.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 22-04-2024
  • Read count 19
  • Date of publication 30-09-2023
  • Main LanguageRus
  • Pages112-117
English

The purpose of this article is to study which marketing tools of consumer sector companies are developing most dynamically under the influence of digital transformation. This article pursues the following objectives: to study the structure of the tools of digital companies in the consumer sector, to understand which digital marketing tools are most actively used. The study revealed which digital marketing tools are actively used by consumer sector companies. The originality of the article lies in the analysis of trends in the use of various digital marketing tools by consumer sector firm’s firms in the consumer sector in the process of positioning and promoting products on the market.

Русский

Целью данной статьи является исследование инструментов маркетинга компаний потребительского сектора наиболее динамично развиваются под влиянием цифровой трансформации. Проанализированы изменения в маркетинге и рекламе компаний потребительского сектора под влиянием цифровой революции. Методология исследования предполагает наблюдение и системный анализ. В результате исследования выявлено какие инструменты цифрового маркетинга активно
применяются компаниями потребительского сектора. Оригинальность статьи состоит в анализе тенденций применения различных инструментов цифрового маркетинга фирмами потребительского сектора в процессе позиционирования и продвижения товаров на рынке.

Author name position Name of organisation
1 Rakhmanbaeva R.A. Katta o'qituvchi Tashkent State Transport University
Name of reference
1 1. Rakhmanbaeva, R. R. (2022). The Impact of the Development of Digital Information Technologies on the Labor Market. Journal of Pharmaceutical Negative Results, 2048-2051.
2 2. DIGITAL STRATEGIES IN A GLOBAL MARKET.Navigating the Fourth Industrial Revolution / Cham, Switzerland, 2021.
3 3. Masukujjaman, M.; Alam, S.S. Impact of E-Commerce and Digital Marketing Adoption on the Financial and Sustainability Performance of MSMEs during the COVID-19 Pandemic: An Empirical Study. Sustainability 2023, 15, 1594. https://doi.org/10.3390/su15021594
4 4. Chen T., Choi V., Henstorf B., Jacobs J., See E. The new marketing model for growth: How CPGs can crack the code. https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/ourinsights/the-new-marketing-model-for-growth-how-cpgs-can-crack-the-code#/
5 5. Dewsnap, Belinda & Micevski, Milena & Cadogan, John & Kadic-Maglajlic, Selma. (2020). Flexibility in marketing & sales interfacing processes. Industrial Marketing Management. 91. 285-300. 10.1016/j.indmarman.2020.09.005
6 6. Digital Marketing Services. https://www.beroeinc.com/category-intelligence/digital-marketingservices-market/
7 7.https://www.statista.com/statistics/237974/online-advertising-spending-worldwide/
8 8. Digital advertising spending worldwide from 2021 to 2026. https://www.insiderintelligence.com/content/us-cpg-digital-ad-spending-2020
9 9. PepsiCo embraces big data with new Pep Worx platform https://builtin.com/big-data/pepsicoembraces-big-data-platform-pep-worx
Waiting