65

Ранее исследования показали возможность получения резиновых прокладок наперед заданными физико-механическими и эксплуатационными характеристиками с помощью местных модифицированных наполнителей. Для проверки эффективной работы разработанных прокладок от вертикальных, горизонтальных, поперечных, ударных и динамических воздействий колес на рельсы, гашения высокочастотных вибраций, создания оптимальной пространственной упругости пути постоянной по его протяжению во всех направлениях нами были проведены полевые исследования, по определению виброускорения со штатными и опытно промышленными  прокладками.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 03-05-2024
  • Read count 65
  • Date of publication 31-03-2023
  • Main LanguageRus
  • Pages72-77
Русский

Ранее исследования показали возможность получения резиновых прокладок наперед заданными физико-механическими и эксплуатационными характеристиками с помощью местных модифицированных наполнителей. Для проверки эффективной работы разработанных прокладок от вертикальных, горизонтальных, поперечных, ударных и динамических воздействий колес на рельсы, гашения высокочастотных вибраций, создания оптимальной пространственной упругости пути постоянной по его протяжению во всех направлениях нами были проведены полевые исследования, по определению виброускорения со штатными и опытно промышленными  прокладками.

English

Previous studies have shown the possibility of obtaining rubber gaskets with predetermined physical, mechanical and operational characteristics using locally modified fillers. To check the effective operation of the developed gaskets from
vertical, horizontal, transverse, shock and dynamic effects of wheels on the rails, damping high-frequency vibrations, creating optimal spatial elasticity of the track constant along its length in all directions, we conducted field studies to determine vibration acceleration with standard and experimental industrial gaskets.

Name of reference
1 1. Адылходжаев А.И., Каримова Ф.Ф, Цой В.М., Мухаммадиев Н.Р. О внедрении композиционных подрельсовых прокладок на железных дорогах Узбекистана. Транспортное строительство № 4/2022 . М.:Железные дороги. 35-36 с.
2 2. Машины и аппараты резинового производства. / Под. ред. Д.М. Барскова-М.: Химия, 1975. - 600 с.
3 3. Лепетов, В.А. Резиновые технические изделия. 3-е изд. испр., - Л.: Химия, 1976. - 440 с.
4 4. Минуленко, Л.И., Денисова О.И., Струбельская Е.М.Ускорители вулканизации. /Л.И. Минуленко, О.И. // Сырье и материалы для производства РТИ. -2002. - №1. - С. 8-11.
5 5. Белозеров Н. В. “Технология резины”, 1979, М.: «Химия», 1979.470 с.
6 6. Барабошин В. Ф.Ананьев Н. И. Повышение стабильности пути в зоне рельсового стыка / В. Ф. Барабошин, Н. И. Ананьев / М. Транспорт, 1978. – 43 с 2.. Remennikov A. M and. Kaewunruen S, A review on loading conditions for railway track structures due to wheel and rail vertical interactions/ A. M. Remennikov and S. Kaewunruen. Structural Control and Health Monitoring, 2008-vol 15 № 1:pp 207-234.
7 7. Esveld C. Modern Railway Track/ C. Esveld. The Netherlands MRT Press, Netherlands 2001
8 8. Indraratna B,. Salim W, and Rujikiatkamjorn C. Advanced Rail Geotechnology -Ballasted Track/ B Indraratna. W Salim, and C Rujikiatkamjorn. The Netherlands: CRC Press/Balkema, 2011.-vol 11 № 10. Pp- 201. Netherlands 2005
9 9. www.getzner.com. https://www.getzner.com/en 2019.
10 10. Kaewunruen S., Sussman J.M, Einstein H.H. Strategic framework to achieve carbonefficient construction and maintenance of railway infrastructure systems/ S. Kaewunruen, J.M. Sussman, H.H. Einstein Frontiers in Environmental Sciences 3. Sydney, Australia, 2015
11 11. Asset Standards Authority, Rolling Stock Access Integrity Standards, RSU 120 Track interface, Minimum Operating Standards for Rolling. Sydney Australia, 2015. Stocks RSS0001 General Interface Requirements, Engineering Standards and Services, Transport for NSW, 2016.
12 12. Standards Australia, Railway track material - Part 19: Resilient fastening systems. Australian Standard: AS1085.19-2001, Sydney, Australia, 2001.
13 13. Standards Australia, Railway track material - Part 14: Prestressed concrete sleepers. Australian Standard: AS1085.14-2003, Sydney,Australia, 2003.
14 14. Asset Standards Authority, ESC 210 Standard for track geometry and stability, Engineering Standards, Transport for NSW, Sydney Australia, 2016.
15 15. Kaewunruen S and Ishida M. In Situ Monitoring of Rail Squats in Three Dimensions Using Ultrasonic Technique/ S. Kaewunruen and M. Ishida Experimental Techniques, 2016, 40 (4), 1179-1185.6. doi: 10.3389/fenvs.2015.00006. Sydney Australia, 2016.
Waiting