34

Мақолада оилавий тадбиркорликнинг ривожланиш эволюцияси даврларга кўра тарихий ёндашув асосида тадқиқ этилган. Унда оилавий тадбиркорликнинг илк шаклланиш ва ривожланиш босқичларига кўра ижтимоий – иқтисодий моҳияти ва тадқиқ этиш йўналишлари ўрганилган. Шунингдек, иқтисодиётда оиланинг ресурсларни етказиб беришдаги роли, унинг даромадлари, истеъмол ва жамғариш хулқи ҳамда давлат билан ўзаро алоқадорлиги каби функциялари очиб берилган. Шу асосда оилавий тадбиркорликни ривожлантириш назарияларини кенгайтириш йўналишлари таклиф этилган

  • Read count 34
  • Date of publication 28-07-2023
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages287-294
Ўзбек

Мақолада оилавий тадбиркорликнинг ривожланиш эволюцияси даврларга кўра тарихий ёндашув асосида тадқиқ этилган. Унда оилавий тадбиркорликнинг илк шаклланиш ва ривожланиш босқичларига кўра ижтимоий – иқтисодий моҳияти ва тадқиқ этиш йўналишлари ўрганилган. Шунингдек, иқтисодиётда оиланинг ресурсларни етказиб беришдаги роли, унинг даромадлари, истеъмол ва жамғариш хулқи ҳамда давлат билан ўзаро алоқадорлиги каби функциялари очиб берилган. Шу асосда оилавий тадбиркорликни ривожлантириш назарияларини кенгайтириш йўналишлари таклиф этилган

Русский

В статье рассматривается эволюция развития семейного бизнеса на основе исторического подхода по периодам. В ней социально-экономическая сущность и направления исследований семейного предпринимательства изучаются по первым этапам становления и развития. Также в экономике раскрывается роль семьи в поставке ресурсов, ее доходное, потребительско-сберегательное поведение, ее взаимодействие с государством. На этой основе предлагаются направления расширения теорий развития семейного бизнеса.

English

The article examines the development evolution of family business based on a historical approach according to periods. In it, the socio-economic nature and research directions of family entrepreneurship are studied according to the first stages of formation and development. Also, the role of the family in the supply of resources, its income, consumption and savings behavior, and its interaction with the state are revealed in the economy. On this basis, directions for expanding the theories of family business development are proposed.

Author name position Name of organisation
1 Shadiyeva G.M. i.f.d professor Samarqand iqtisodiyot va servis institut
2 Kuvandikov S.O. i.f.d dotsent Samarqand iqtisodiyot va servis institut
Name of reference
1 Маршалл, А. (1993) Принципы экономическое науки / А. Маршалл. – М.: Прогресс Универс. В 3- х томах. – Т.2. – 594 с.
2 Беккер. Г.С. (2003) Человеческое поведение: экономический подход. Избранные труды по экономической теории / Беккер: пер. с англ./Сост., науч. ред. послесл. Р. И. Капелюшкинов; предисл. М.И.Левин.- М.: ГУ ВШЭ,.-672 с.
3 Кейнс Дж. (1948) Общая теория занятости процента и денег. - М.: Прогресс., - С. 238-240.
4 Миллий Хисоблар тизими (1996) // Иқтисод ва ҳисобот. №3-4, 54-56 б.
5 Беркинов Б. (2012) Ўзбекистон иқтисодиётида уй хўжаликларининиг ўрни ва истиқболда ривожланиш тенденциялари. Стратегия дальнейшего повышения конкурентоспособности национальной экономики: материалы IV – го форума экономистов (Часть II). – Т.: ПРООН, ИПМИ, – 172 б
6 Смирнова М.М. (2020) Эволюция взглядов на категорию “Домохозяйство” в рамках классической экономических школ // Вестник ВУиТ. 2016. № 2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/evolyutsiya-vzglyadov-na-kategoriyu-domohozyaystvo-v-ramkahklassicheskoy-i-neoklassicheskoy-ekonomicheskih-shkol (дата обращения: 02.02.2020)
7 Иванова Н.А. (2011) Теоретические подходы к исследованию домохозяйства как экономического субъекта // Вестник ОГУ.. №13 (132). URL: https://cyberleninka/ru/article/n/teoreticheskie-podhody-K-issledovaniyu-domohozyaystva-kakekonomicheskogo-subekta
8 Saidova M.Z. (2020) The impotant problem – increase of incomes household // Europen journal of economics and management sciences. 2017. № 4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/the-importantproblem-increase-of-incomes-household (дата обращения: 02.02.2020).
9 Шодиева Г. (2008) Оила хўжалиги фаровонлигини оширишда ташкилий - иктисодий омилларни ва сервисни ривожлантириш муаммлари. Иқтисод фанлари доктори илмий даражасини олиш учун такдим этилган диссертация. Самарқанд.
10 Anderson R.C. and Reeb D.M. (2003). Founding-family ownership and firm performance: Evidence from the S&P 500 //Journal of Finance, no. 58, pp.1301-1328.
11 Tanewski G.A., Prajogo D., Sohal A. (2003) Strategic orientation and innovation performance between family and non-family firms. Presented at the World Conference of the International Council of Small Business. Monash University.
12 Beehr T., Drexler J. A. and Faulkner S. (1997) Working in small family businesses: Empirical comparisons to non-family businesses. Jоurnal of Organizational Behavior, no. 18(3), pp. 297-312.
13 Daily C.M. and Dollinger M.J. (1992) An empirical examination of ownership structure in family and professionally managed firms // Family Business Review, Vol. 5, No.2. pp. 117-136.
14 Gallo, Miguel Angel, and Jannicke Sveen. (1991) “Internetionalizing the family business: Facilitating and restraining factors.” Familly Business Review 4.2: 181-190
15 Romano C. A., Tanewski G.A., Smyrnios K.X. (2001) Capital structure decision making: A model for family business // Jounal of business venturing. – T. 16. - № 3. pp. 285-310.
16 Blanco-Mazagatos V., de Quevedo-Puente E., Castrillo L. A. (2007) The trade-off between financial resources and agency costs in the family business: An exploratory study//Family Business Review. -T.: 20. - № 3.- pp.199-213.
17 Kelly L.M., Athanassiou N. and Crittenden W. F. (2000). Founder Centrality and Strategic Behavior in the Family-Owned Firm. Entrepreneurship Theory and Practice, no.25 (2), pp. 27-42.
18 Kets de Vries M. (1993). The Dynamics of Family Controlled Firms: The Good and the Band News. Organizational Dynamics, no. 21(3), pp. 59-71.
19 Duh M., Belak J. and Milfelner B. (2010). Core Values, Culture and Ethical Climate as Constitutional Elements of Ethical Behaviour: Exploring Differences Between Family and Non-Family Enterprises // Joural of Business Ethics, no. 97, pp. 473-489
20 Duh M., Belak J. and Milfelner B. (2010). Core Values, Culture and Ethical Climate as Constitutional Elements of Ethical Behaviour: Exploring Differences Between Family and Non-Family Enterprises // Joural of Business Ethics, no. 97, pp. 473-489
21 Banalieva E.R., Eddleston K.A., Zellweger T.M. (2015) When do family firms have an advantage in transitioning economies? Toward a dynamic institution-based view // Strategic Management Journal. – T.: 36. № 9. – c. 1358-1377.
22 Бархатова Н.М. (1999). Семейный бизнес и семьи в бизнесе // ЭКО, №2. (http://ecotrends.ru/subscribe/1841-2014-03-06-10-13-03; Волков Д.А. Стадии и жизненные циклы развития семейного бизнеса // Российское предпринимательство, 2011, вып. 2, с.11-16
23 Календжян С.O. и Волков Д.А. (2011). Развитие семейного предпринимательства в России // Экономическая политика, № 5, с. 148- 154.
24 Корчагина Е.В. (2015) Исследования семейного бизнеса в России: подходы к определению и концептуальные особенности. Journal of Economic Regulation (Вопросы регулирования экономики) Том 6, №4., с 37-45.
25 Волков Д.А. (2011) Стадии и жизненные циклы развития семейного бизнеса // Российское предпринимательство, , вып. 2, с.11-16.
26 Королев В.А. (2007). Российский собственник на 20 летнем горизонте: Структура собственности, роль семьи и корпоративное управление // Российский журнал менеджмента, № 5 (3), с. 145-174.
27 Suhail Sultan, Andre de Waal, Robert Goedegebuure. (2017) “Analizing organizational performance of family and non-family businesses using the HPO framework”, Journal of Family Business Management, Vol. 7 No 3, pp. 242-255.
28 Kotlar, J., Fang, H., De Massis, A. and Frattini, F. (2014), “Profitability Goals, control goals, and the R&D investment decisions of family and nonfamily firms”, Journal of Product Innovation Management, Vol. 31 No.6, pp. 1128-1145.
29 Anna Motylska-Kuzma, (2017) “The financial decisions of family businesses”, Journal of Family Business Management, Vol. 7 Issue: 3, pp. 351-373.
30 Абулқосимов Ҳ.П., Қулматов А.А. (2015) Ўзбекистон Республикасининг “Оилавий тадбиркорлик тўғрисида”ги қонуни (2012 йил 26 апрел); Ўзбекистонда кичик бизнес сохасида оилавий тадбиркорликнинг ўрни ва уни ривожлантириш йўллари. Монография. –Т.: “Университет”, - 125 б.
31 Бозоров Д. (2010) Синергетик парадигма. Монография. “Тафаккур” нашриёти. –Т.: Волков Д.А. (2012) Обоснование развития теории семейного бизнеса// Российское предпринимательство. –Том 13. -№ 8. – С. 23-28
Waiting