28

Maqolada narxning iqtisodiy kategoriya sifatida mazmuni va shakllanishi hamda unga ta’sir etuvchi omillar yoritilgan. Narxni shakllanish jarayonlari mumtoz va yetakchi iqtisodchi olimlarning qarashlari tadqiq qilingan. Tadqiqot jarayonida qo‘llanilgan tadqiqot metodlari berilgan. Tahlillar asosida tegishli xulosa va takliflar keltirib o‘tilgan.

  • Read count 28
  • Date of publication 05-04-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages465-474
Ўзбек

Maqolada narxning iqtisodiy kategoriya sifatida mazmuni va shakllanishi hamda unga ta’sir etuvchi omillar yoritilgan. Narxni shakllanish jarayonlari mumtoz va yetakchi iqtisodchi olimlarning qarashlari tadqiq qilingan. Tadqiqot jarayonida qo‘llanilgan tadqiqot metodlari berilgan. Tahlillar asosida tegishli xulosa va takliflar keltirib o‘tilgan.

Русский

В данной статье изложены сущность и цены как экономической категории, а также факторы, влияющие на нее формирование. Изучены взгляды ведущих экономистов и классиков формировании цены как экономическая категория . Приведены методы исследования, используемые в исследовательском процессе. На основе анализа изложены соответствующие выводы и рекомендации.

English

This article outlines the essence and prices as an economic category, as well as the factors influencing its formation. The views of leading economists and classics of price formation as an economic category have been studied. The research methods used in the research process are given. Based on the analysis, relevant conclusions and recommendations are presented.

Author name position Name of organisation
1 Bababekova N.B. Katta o'qituvchi Toshkent amaliy fanlar universiteti
2 Bababekova G.B. Katta o'qituvchi Toshkent amaliy fanlar universiteti
Name of reference
1 O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Oliy Majlisga Murojaatnomasi. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining rasmiy veb-sayti https://www.gov.uz/uz/news/view/26071
2 Всемирная история экономической мысли. В 6 т. Т1. / МГУ им. М.В.Ломоносова. - М.: Мысль, 1987, с.131.
3 Бартенев С.А. История экономических учений: учебник. – М.: Экономист, 2005, с.33.
4 Iqtisodiy ta’limotlar tarixi. O‘quv qo‘llanma. Islomov A., Egamov E. Toshkent moliya instituti. Toshkent, 2001.
5 Маршал А. Прибыль на капитал и предпринимательские способности. Принципы политической экономии. Т.3. -М.: Наука,1984. 8 – глава.
6 Сариков Э., Маматов М. Иқтисодиёт ва бизнес асослари. Ўқув қўлланма.-Т.: «Шарқ» нашриёти, 1997. - 24-25-б.
7 O‘lmasov A,Sharifxo‘jayev M. Iqtisodiyot nazariyasi «Noiqtisodiy o‘quv yurtlariga darslik – T.: Mehnat 1995. 295 b.
8 Шодмонов Ш, Алимов Р, Жўраев Т. Иқтисодиёт назарияси –Т.: “Молия” нашриёти,2002 -168-169 б.
9 Роджерс Л. Маркетинг в малом бизнесе: Пер. С англ./Под ред. Л.Г. Зайцева, М.И. Соколовой –М.: Аудит, ЮНИТИ, 1996 –с. 95-96.
10 Samuelson, P. Spacial price equilibrium and linear programming // American Economic Review. - № 42. - 1952. - P. 283-303.
11 Takayama, T., Judge G. Spatial and temporal price allocation models. – Amsterdam: NorthHolland Pub. Co. 1971. - Р. 528.
12 Kalkuhl, M. How Strong Do Global Commodity Prices Influence Domestic Food Prices? A Global Price Transmission Analysis. Selected Paper prepared for presentation at the Agricultural & APlied Economics Association’s 2014 AAEA Annual Meeting, Minneapolis, MN, July 27-29, 2014. Available at: http://ageconsearch. umn.edu/bitstream/169798/2/Manuscript%20-%20Global _Transmission_Analysis.pdf. (дата обращения: 3.10.2017). - P. 5.
Waiting