6

Ushbu maqolada turizmni rivojlantirishda va uning samaradorligini oshirishda uning asosiy segmentlarining birdek ahamiyatliligi yoritib berilib, nisbatan e’tibordan chetda qolgan yo‘nalish muhumliligiga to‘xtalib o‘tilgan. Manashunday yo‘nalish sifatida chakana savdo (suvenirlar) do‘konlari tadqiqot obyekti sifatida olinib, har tomonlama o‘rganib chiqilgan. Jumladan, unga bevisita va bilvosita ta’sir etuvchi omillar hamda ularning turlari o‘rganib chiqildi. Bundan tashqari Turizm sohasining rivojlanishida asosiy o‘rin egallovchi segment sifatida qaralib, uning muhumlilikdarajasi o‘rganib chiqildi. Suvenir va esdalik sovg’alarning viloyatlar aro turma turligi va o‘ziga xosligi o‘rganib chiqilib, ular har bir mahalliy manzilgohlarning o‘ziga xosligidan kelib chiqilishi tadqiq etilildi. Maqolaning xulosa va takliflar qismida esa chakana savdo (suvenirlar) do‘konlari istiqboli uchun yozuvchining o‘z fikirlaridan kelib chiqgan holda xulosa va bir nechta takliflari keltirib o‘tilgan.

  • Read count 6
  • Date of publication 31-05-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages245-250
Ўзбек

Ushbu maqolada turizmni rivojlantirishda va uning samaradorligini oshirishda uning asosiy segmentlarining birdek ahamiyatliligi yoritib berilib, nisbatan e’tibordan chetda qolgan yo‘nalish muhumliligiga to‘xtalib o‘tilgan. Manashunday yo‘nalish sifatida chakana savdo (suvenirlar) do‘konlari tadqiqot obyekti sifatida olinib, har tomonlama o‘rganib chiqilgan. Jumladan, unga bevisita va bilvosita ta’sir etuvchi omillar hamda ularning turlari o‘rganib chiqildi. Bundan tashqari Turizm sohasining rivojlanishida asosiy o‘rin egallovchi segment sifatida qaralib, uning muhumlilikdarajasi o‘rganib chiqildi. Suvenir va esdalik sovg’alarning viloyatlar aro turma turligi va o‘ziga xosligi o‘rganib chiqilib, ular har bir mahalliy manzilgohlarning o‘ziga xosligidan kelib chiqilishi tadqiq etilildi. Maqolaning xulosa va takliflar qismida esa chakana savdo (suvenirlar) do‘konlari istiqboli uchun yozuvchining o‘z fikirlaridan kelib chiqgan holda xulosa va bir nechta takliflari keltirib o‘tilgan.

Русский

в данной статье подчеркивается равнозначная значимость его основных сегментов в развитии туризма и повышении его эффективности, а также затрагивается значимость направления, которое было относительно запущено. В качестве такого направления в качестве объекта исследования были взяты и тщательно изучены розничные (сувенирные) магазины. В частности, были изучены факторы, прямо и косвенно влияющие на нее, и их виды. Кроме того, он рассматривался как ключевой сегмент развития туристической сферы и изучалась его важность. Изучено региональное разнообразие и уникальность сувениров, а также изучено, что они проистекают из уникальности каждого местного поселения. В заключительнопредлагательной части статьи даются вывод и несколько предложений автора, основанных на его собственных размышлениях, на перспективу розничных (сувенирных) магазинов.

English

In this article, the equal importance of its main segments in the development of tourism and increasing its effectiveness is highlighted, and the importance of the direction that has been relatively neglected is touched upon. As such direction, retail (souvenir) shops were taken as a research object and thoroughly studied. In particular, factors directly and indirectly affecting it and their types were studied. In addition, it was considered as a key segment in the development of the tourism sector, and its importance was studied. The regional variety and uniqueness of souvenirs was studied, and it was studied that they originate from the uniqueness of each local settlement. In the conclusion and suggestions part of the article, the conclusion and several suggestions of the writer based on his own thoughts for the perspective of retail (souvenir) shops are given.

Author name position Name of organisation
1 Umarova M.Y. -- “Ipak yo‘li” turizm va madaniy meros xalqaro universiteti
Name of reference
1 Abdukhamidov, A. S., Makhmudova, A. P., & Mukhammadiev, N. (2022). Directions for the development of tourist routes of buddhist monuments and the formation of attractive tourist products. Builders Of the Future, 2(02), 146-153.
2 David K. Hayas, Jack D. Ninemeier, Allisha A. (2017) “Hotel operation management” Miller third edition.
3 Mamatqulov X.M. (2011) “Turizm infratuzilmasi” o‘quv qo’llanma, Toshkent.
4 Po‘latov M.E., Amriddinova R.S., Norqulova D.Z., Talibova A.Yu. (2022)“Mehmonxonalarda kasbiy etika” Samarqand.
5 Suyunovich, T. I., & Erkin, G. (2022). Possibilities to increase the multiplicative efficiency of tourism through digital technologies in new uzbekistan. Web of Scientist: International Scientific Research Journal, 3(8), 74-80.
6 Tuxliyev I.S., Abduhamidov S.A. (2021) “Turizm nazariya va amaliyot” darslik
Waiting