9

Мақолада мамлакатимиз тармоқларида тадбиркорлик субъектларини мақсадли рағбатлантиришни такомиллаштириш масалалари ёритилган бўлиб, мавзу доирасида иқтисодчи олимларнинг тадқиқотлари ўрганилган. Ўзбекистонда рақамли инновациялар ва тадбиркорликни ривожлантиришга қаратилган солиқ имтиёзлари бўйича кўриб чиқилган. Тадқиқот иши якунида муаллиф томонидан хулоса ва таклифлар шакллантирилган.

  • Read count 9
  • Date of publication 31-05-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages392-402
Ўзбек

Мақолада мамлакатимиз тармоқларида тадбиркорлик субъектларини мақсадли рағбатлантиришни такомиллаштириш масалалари ёритилган бўлиб, мавзу доирасида иқтисодчи олимларнинг тадқиқотлари ўрганилган. Ўзбекистонда рақамли инновациялар ва тадбиркорликни ривожлантиришга қаратилган солиқ имтиёзлари бўйича кўриб чиқилган. Тадқиқот иши якунида муаллиф томонидан хулоса ва таклифлар шакллантирилган.

Русский

В статье освещены вопросы совершенствования целевого стимулирования субъектов предпринимательства в отраслях нашей страны, а также изучены исследования экономистов в рамках темы. Рассмотрены налоговые льготы, направленные на развитие цифровых инноваций и предпринимательства в Узбекистане. По итогам исследовательской работы автором сформулированы выводы и предложения.

English

The article covers the issues of improving the targeted stimulation of business entities in the industries of our country, and the researches of economists are studied within the framework of the topic. Tax incentives aimed at the development of digital innovations and entrepreneurship in Uzbekistan were considered. At the end of the research work, the author formulated conclusions and proposals.

Name of reference
1 August, T., & Tunca, T. (2006). Network Software Security and User Incentives. Manag. Sci., 52, 1703-1720. https://doi.org/10.1287/MNSC.1060.0568
2 Benchekroun, H., & Claude, D. (2007). Tax Differentials and the Segmentation of Networks of Cooperation in Oligopoly. The B.E. Journal of Theoretical Economics, 7. https://doi.org/10.2202/1935-1704.1316.
3 Bhatti M. A., Isayev F. Evaluating the Effectiveness of Mandatory IFRS Adoption in Enhancing Transparency and Governance in Saudi Arabia //Cuadernos de Economía. – 2023. – Т. 46. – №. 132. – С. 110-119.
4 Billand, P., Bravard, C., Ky, K., & Sarangi, S. (2019). Environmental Tax Policy and R&D Innovation Networks. PSN: Science & Technology (Topic). https://doi.org/10.2139/ssrn.3347209.
5 Freedman, M. (2013). Targeted Business Incentives and Local Labor Markets. The Journal of Human Resources, 48, 311 - 344. https://doi.org/10.3368/jhr.48.2.311.
6 Galeotti, A., Golub, B., & Goyal, S. (2020). Targeting Interventions in Networks. Econometrica. https://doi.org/10.3982/ECTA16173.
7 Ikromovich, I.F. (2022). Analysis of resource taxes based on tax analysis technique. International Journal of Management IT and Engineering, 12(12), 65-71.
8 Iosifidis, G., Gao, L., Huang, J., & Tassiulas, L. (2014). Incentive mechanisms for user-provided networks. IEEE Communications Magazine, 52, 20- 27. https://doi.org/10.1109/MCOM.2014.6894448.
9 Isaev, F. (2021). Advantages of applying tax incentives in the conditions of economic crisis. International Journal of Marketing and Technology, 11(8), 15-25.
10 Isaev, F.I. (2021). Tax Policy of the Republic of Uzbekistan. International Journal of Management IT and Engineering, 11(8), 1-9.
11 Khamdamov, S. J., Usmanov, A. S., Abdulazizova, O., Isaev, F., Kholbaev, N., Makhmudov, S., & Kholbaeva, S. (2022, December). ECONOMETRIC MODELING OF CENTRAL BANK REFINANCING RATE IN UZBEKISTAN. In Proceedings of the 6th International Conference on Future Networks & Distributed Systems (pp. 253-257).
12 Klemm, A. (2010). Causes, benefits, and risks of business tax incentives. International Tax and Public Finance, 17, 315-336. https://doi.org/10.1007/S10797-010-9135-Y
13 Lee, S., Park, J., Gerla, M., & Lu, S. (2007). Secure Incentives for Commercial Ad Dissemination in Vehicular Networks. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 61, 2715-2728. https://doi.org/10.1145/1288107.1288128.
14 Narayanan, V., & Raman, A. (2004). Aligning incentives in supply chains.. Harvard business review, 82 11, 94-102, 149.
15 Yang, Z., Tian, H., Fan, S., & Chen, G. (2017). Dynamic Incentive Design in Content Dissemination Process Through D2D Communication. IEEE Communications Letters, 21, 1799- 1802. https://doi.org/10.1109/LCOMM.2017.2699663.
16 Zhao, Y. (2023). Study on the Mechanism of the Role of Environmental Tax Incentives on Corporate Social Responsibility—from the Perspective of Tax Incentive Theory. Social Security and Administration Management. https://doi.org/10.23977/socsam.2023.040609.
17 Исаев Ф. Аудит самарадорлигининг назарий-амалий талқини //Приоритетные направления, современные тенденции и перспективы развития финансового рынка. – 2023. – С. 359-361.
18 Исаев Ф. И. Солиқ текширувларини рақамлаштириш зарурияти.“Бизнес-эксперт” илмий журнали. – 2021. – Т. 6. – С. 52-54.
19 Исаев Ф. Совершенствование налогообложения имущества //Экономика и инновационные технологии. – 2021. – №. 6. – С. 326-333
20 Исаев, Ф. (2021). Солиқ юкини аниқлаш методикасини тaкoмиллaштириш. Iqtisodiyot Va taʼlim, (6), 86–91. https://doi.org/10.55439/ECED/vol_iss6/a286
21 Исаев, Ф. (2022). Йирик корхоналар мисолида сoлиқ йиғилувчaнлиги кўрcaткичини таҳлил қилиш методикасини такомиллаштириш. Iqtisodiyot Va taʼlim, 24(1), 317–326. https://cedr.tsue.uz/index.php/journal/article/view/955
22 Исаев, Ф. (2023). Молиявий ҳисобот сифатини оширишда солиққа тортиш, мустақил аудит ва ички назоратнинг ўрни. Iqtisodiy Taraqqiyot Va Tahlil, 1(7), 305–310. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2023-vol1-iss7-pp305-310
23 Исаев, Ф. (2023). Сoлиқ тaҳлили - иқтисодий таҳлилнинг таркибий қисми. Nashrlar. https://e-itt.uz/index.php/editions/article/view/35
24 Исаев, Ф. (2023). Солиқ ислоҳотлари ва уларнинг оқибатларини баҳолаш. Nashrlar, 1(2), 59–62. https://e-itt.uz/index.php/editions/article/view/421
25 Исаев, Ф. (2023). Солиқ ислоҳотларининг таъсирини таҳлил қилиш. Iqtisodiy Taraqqiyot Va Tahlil, 1(6), 155–161. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2023-vol1-iss6- pp155-161
26 Исаев, Ф. (2023). Солиқ ислоҳотларининг таъсирини таҳлил қилиш. Iqtisodiy Taraqqiyot Va Tahlil, 1(6), 155–161. https://doi.org/10.60078/2992-877X-2023-vol1-iss6- pp155-161
27 Исаев, Ф. (2023). Солиқ таҳлилини фискал сиёсат самарадорлигига таъсир қилиш усуллари. Nashrlar, 1(1), 128–131. https://doi.org/10.60078/2023-vol1-iss1-pp128-131
28 Исаев, Ф. (2023). Солиқ текширувлари: аудит самарадорлиги таҳлили. Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар, 11 (1), 394–401. https://doi.org/10.55439/EIT/vol11_iss1/a42
29 Исаев, Ф. (2023). Солиқ юкини камайтиришда солиқ таҳлилининг таъсирига оид назарий мулоҳазалар. International Journal of Economics and Innovative Technologies, 11(2), 415–421. https://doi.org/10.55439/EIT/vol11_iss2/i41
30 Исаев, Ф. (2023). Солиқларнинг фаровонликка таъсири назарияси. "Milliy Iqtisodiyotni Isloh Qilish Va Barqaror Rivojlantirish istiqbollari" Respublika Ilmiy-Amaliy Konferensiyasi Materiallari to‘plami., 206–208. https://conference.tsue.uz/index.php/article/article/view/393
31 Исаев, Ф. (2024). Рақамли иқтисодиёт шароитида солиқ таҳлилининг методологик ёндашувлари. Nashrlar, 156. https://e-itt.uz/index.php/editions/article/view/667
32 Исаев, Ф. (2024). Рақамли молиявий активларни солиққа тортиш масалалари. Iqtisodiy Taraqqiyot Va Tahlil, 2(1), 352–360. https://eitt.uz/index.php/eitt/article/view/63
Waiting