Ушбу мақолада уйғурча табобат атамалари ўқитишда қўлланадиган методлардан фикир юритилган.
Техник таълим жараёни иштирокчиларининг билим, кўникма, малака ҳамда муайян ахлоқий сифатларни ўзлаштириш йўлида биргаликда, ўзаро ҳамкорликка асосланган ҳаракатни ташкил этишга асосланувчи таълим. Ўқитиш жараёнида доривор ўсимликларнинг уйғурча номларини янада яхшироқ эслаб қолиш учун шу методлар қўлланиб келинади ва таълим берувчи, таълим олувчини фаол иштирок этишга чорлайди. Таълим олувчи бутун жараён давомида иштирок этади.
Техник-фаол принципдарга изох береб уни илмий термин сифатида қўлланган олимларнинг таътқиқотларга мурожат қилинган холда мазкур тушунча изохланган. Анъанавий таълим беришдан фарқли ўлароқ, техник-фаол ўқитиш «таълим жараёнининг асосий иштирокчилари –ўқитувчи, ўқувчи ва ўқувчилар гуруҳи ўртасида юзага келадиган ҳамкорлик, қизғин баҳс-мунозара, ўзаро фикр алмашиш имкониятига эгалик асосида ташкил этилади, уларда эркин фикрлаш, шахсий қарашларини иккиланмай баён этиш, муаммоли вазиятларда ечимларни биргаликда излаш, ўқув материалларини ўзлаштиришда ўқувчиларнинг ўзаро яқинликларини юзага келтириш, “ўқитувчи– ўқувчи– ўқувчилар гуруҳи»нинг ўзаро бир-бирларини ҳурмат қилишлари, тушунишлари ва қўллаб-қувватлашлари, самимий муносабатда бўлишлари, руҳий бирликка эришишлари кабилар билан тавсифланади”.
Шу ўринда бугунги кунда тил ўрганишда тинглаб тушуниш, ешитиб ўргани.ш каби нутқ фаолиятлари турлари бевосита аудиоматериаллардан, компьютер ва бошқа техника воситаларидан фойдаланиб ўрганишда ўзининг ижобий натижасини бериб келмоқда. Мантиқий ва тизимли фикр юритиш кўникмаси ривожланади. Билдирилган фикрлар баҳоланмаслиги таълим олувчиларда турли фикрларнинг кўпайишига олиб келади. Бу метод таълим олувчиларда ижодий тафаккурни ривожлантириш учун хизмат қилади.
Ушбу мақолада уйғурча табобат атамалари ўқитишда қўлланадиган методлардан фикир юритилган.
Техник таълим жараёни иштирокчиларининг билим, кўникма, малака ҳамда муайян ахлоқий сифатларни ўзлаштириш йўлида биргаликда, ўзаро ҳамкорликка асосланган ҳаракатни ташкил этишга асосланувчи таълим. Ўқитиш жараёнида доривор ўсимликларнинг уйғурча номларини янада яхшироқ эслаб қолиш учун шу методлар қўлланиб келинади ва таълим берувчи, таълим олувчини фаол иштирок этишга чорлайди. Таълим олувчи бутун жараён давомида иштирок этади.
Техник-фаол принципдарга изох береб уни илмий термин сифатида қўлланган олимларнинг таътқиқотларга мурожат қилинган холда мазкур тушунча изохланган. Анъанавий таълим беришдан фарқли ўлароқ, техник-фаол ўқитиш «таълим жараёнининг асосий иштирокчилари –ўқитувчи, ўқувчи ва ўқувчилар гуруҳи ўртасида юзага келадиган ҳамкорлик, қизғин баҳс-мунозара, ўзаро фикр алмашиш имкониятига эгалик асосида ташкил этилади, уларда эркин фикрлаш, шахсий қарашларини иккиланмай баён этиш, муаммоли вазиятларда ечимларни биргаликда излаш, ўқув материалларини ўзлаштиришда ўқувчиларнинг ўзаро яқинликларини юзага келтириш, “ўқитувчи– ўқувчи– ўқувчилар гуруҳи»нинг ўзаро бир-бирларини ҳурмат қилишлари, тушунишлари ва қўллаб-қувватлашлари, самимий муносабатда бўлишлари, руҳий бирликка эришишлари кабилар билан тавсифланади”.
Шу ўринда бугунги кунда тил ўрганишда тинглаб тушуниш, ешитиб ўргани.ш каби нутқ фаолиятлари турлари бевосита аудиоматериаллардан, компьютер ва бошқа техника воситаларидан фойдаланиб ўрганишда ўзининг ижобий натижасини бериб келмоқда. Мантиқий ва тизимли фикр юритиш кўникмаси ривожланади. Билдирилган фикрлар баҳоланмаслиги таълим олувчиларда турли фикрларнинг кўпайишига олиб келади. Бу метод таълим олувчиларда ижодий тафаккурни ривожлантириш учун хизмат қилади.
В данной статье рассматриваются методы, используемые при преподавании уйгурских медицинских терминов.
Образование, основанное на организации действий на основе взаимного сотрудничества участников процесса технического образования с целью приобретения знаний, умений, компетенций и определенных моральных качеств. Чтобы лучше запомнить уйгурские названия лекарственных растений, эти методы используются в учебном процессе, и преподаватель приглашает обучающегося к активному участию. Учащийся участвует на протяжении всего процесса.
Это понятие поясняется при обращении к исследованиям ученых, которые объяснили технико-действенный принцип и использовали его как научный термин. В отличие от традиционного образования, технико-активное обучение организуется на основе «сотрудничества основных участников образовательного процесса — преподавателя, ученика и группы учащихся, имеющих возможность интенсивного обсуждения и обмена идеями, в которые они могут свободно мыслить, без колебаний выражать свои личные взгляды, проблематичные для него характерны совместный поиск решений ситуаций, создание взаимной близости учащихся при освоении учебного материала, взаимное уважение, понимание и поддержка «учитель-ученик-группа учащихся», искренние взаимоотношения, достижение духовного единства.
В то же время сегодня в изучении языка, понимании на слух, аудировании и т. д. речевая деятельность дает положительные результаты при обучении с использованием аудиоматериалов, компьютеров и других технических средств. Развиваются навыки логического и системного мышления. Отсутствие оценки высказанных мнений приводит к увеличению разногласий среди обучающихся. Этот метод служит развитию творческого мышления у учащихся.
This article discusses the methods used in teaching Uyghur medical terms.
Education based on the organization of action based on mutual cooperation of the participants of the technical education process in order to acquire knowledge, skills, competences and certain moral qualities. In order to better remember the Uyghur names of medicinal plants, these methods are used in the teaching process, and the teacher invites the learner to actively participate. The learner is involved throughout the process.
This concept is explained when referring to the researches of scientists who explained the technical-active principle and used it as a scientific term. In contrast to traditional education, technical-active education is organized on the basis of "cooperation between the main participants of the educational process - a teacher, a student and a group of students, having the opportunity for intense discussion and exchange of ideas, in which they can think freely, express their personal views without hesitation , problematic it is characterized by joint search for solutions in situations, creation of mutual closeness of students in mastering educational materials, mutual respect, understanding and support of "teacher-student-group of students", sincere relationship, achievement of spiritual unity".
At the same time, today, in language learning, listening comprehension, listening, etc., speech activities are giving positive results in learning using audio materials, computers and other technical tools. Logical and systematic thinking skills are developed. The lack of evaluation of the expressed opinions leads to the increase of different opinions among the learners. This method serves to develop creative thinking in students.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Gisarov F.. | katta o'qituvchisi | TSUOS |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Указ Президента Республики Узбекистан «О мерах по дальнейшему совершенствованию сферы информационных технологий и коммуникаций» № УП-5349.- Ташкент, 2018 г., 19 февраля |
2 | 2. Постановление Президента Шавката Мирзиѐева ―О мерах по дальнейшему совершенствованию системы образования на 2017-2021 годы‖ /https://lex.uz/docs/3171587 |
3 | 3. Hartlex Tony. Technology and Translation: in Jeremy Munday. The Routledge Companion to Translation Studies. London and New York: Routledge, 2009. – 106 р. – Р. 27. |
4 | 4. Клименко А.В. Ремесло перевода. Практический курс. – М.: Восток-Запад, 2007. – 636 с. |
5 | 5. Комиссаров В.Н. Современное переводоведение. – М., 2004. – 325 с. 4. Щукин А.Н. Обучение иностранным языкам. Теория и практика: учеб. пособие для преподавателей и студентов. – М., 2004. – 416 с. |
6 | 6. Жўраев А. Х. ГИД ТАРЖИМОНЛАРНИНГ КОММУНИКАТИВ МАЛАКАЛАРНИ ШАКЛЛАНТИРИШДА ЗАМОНАВИЙ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДАН ФОЙДАЛАНИШ Жўраев Абдуназар Хатамназарович ТТА, ўзбек ва хорижий тиллар кафедраси доценти |
7 | 7. Tashxodjaeva Р.В. XORIJIY TILLARNI O'QITISHDA INNOVATSION TEXNOLOGIYALAR Patima Bakievna Tashxodjaeva Toshkent tibbiyot akademiyasi O‟zbek va xorijiy tillar kafedrasikatta o‟qituvchisi |
8 | 8. Makhmurova M.H. Тhe importance of a foreign language in higher education // Voprosi nauki i obrazovaniya. № 8 (92), 2020. : |
9 | 9. Mavlonova U.K., Karimova Sh.K. THE PROBLEM OF TEACHING ENGLISH IN MIXED ABILITY CLASSES // Dostijeniya nauki i obrazovaniya. № 5 (59), 2020. |
10 | 10. Mavlonova U.K., Achilova R.A. THE PROBLEM OF TRANSLATION OF REALIA (AMERICANISMS) // Dostijeniya nauki i obrazovaniya. № 5 (59), 2020. |
11 | 11. Уйғур табобат энциклопедияси. 2010.Шинжонг. |