22

Turizm sanoati sayohatchilarga ajoyib xizmatlar va taassurotlarni taqdim etishda ko'p jihatdan sohada xizmat ko‘rsatuvchi ishchi kuchining malakasi va ularning xizmat sifatiga usviy bog‘liq hisoblanadi. Shu sababli kadrlar tayyorlashning mustahkam tizimi xodimlarning turizm sohasining o‘zgaruvchan talablari, xalqaro standartlar hamda sayyohlarning ehtiyojlarini qondirish uchun zarur ko‘nikma va bilimlarga ega bo‘lishini ta’minlashda muhim ahamiyatga ega. Biroq, bunday o'quv dasturlarining samaradorligiga turli omillar ta'sir ko'rsatishi mumkin. Ushbu tadqiqot ishimizda turizm sohasida kadrlar tayyorlash tizimining sifatiga ta’sir ko‘rsatishi mumkin bo‘lgan bir nechta jihatlar o'rganiladi. Empirik dalillar va nazariy asoslarga asoslanib, maqolada turizm sohasidagi xodimlarning ish faoliyatini va tashkilot muvaffaqiyatini oshirish uchun o'qitish tizimlarini optimallashtirish va zamonaviylashtirish imkoniyatlari va strategiyalari haqida tushuncha va tavsiyalar beriladi.

  • Read count 22
  • Date of publication 31-05-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages81-88
Ўзбек

Turizm sanoati sayohatchilarga ajoyib xizmatlar va taassurotlarni taqdim etishda ko'p jihatdan sohada xizmat ko‘rsatuvchi ishchi kuchining malakasi va ularning xizmat sifatiga usviy bog‘liq hisoblanadi. Shu sababli kadrlar tayyorlashning mustahkam tizimi xodimlarning turizm sohasining o‘zgaruvchan talablari, xalqaro standartlar hamda sayyohlarning ehtiyojlarini qondirish uchun zarur ko‘nikma va bilimlarga ega bo‘lishini ta’minlashda muhim ahamiyatga ega. Biroq, bunday o'quv dasturlarining samaradorligiga turli omillar ta'sir ko'rsatishi mumkin. Ushbu tadqiqot ishimizda turizm sohasida kadrlar tayyorlash tizimining sifatiga ta’sir ko‘rsatishi mumkin bo‘lgan bir nechta jihatlar o'rganiladi. Empirik dalillar va nazariy asoslarga asoslanib, maqolada turizm sohasidagi xodimlarning ish faoliyatini va tashkilot muvaffaqiyatini oshirish uchun o'qitish tizimlarini optimallashtirish va zamonaviylashtirish imkoniyatlari va strategiyalari haqida tushuncha va tavsiyalar beriladi.

Русский

Индустрия туризма во многом зависит от квалификации рабочей силы и качества ее обслуживания, обеспечивая путешественникам превосходные услуги и впечатления. Поэтому важна надежная система обучения персонала, обеспечивающая наличие у сотрудников необходимых навыков и знаний для удовлетворения меняющихся требований туристической отрасли, международных стандартов и потребностей туристов. Однако на эффективность таких программ обучения могут повлиять различные факторы. В данном исследовании изучаются несколько аспектов, которые могут повлиять на качество системы подготовки кадров в сфере туризма. На основе эмпирических данных и теоретических основ в статье представлены идеи и рекомендации о возможностях и стратегиях оптимизации и модернизации систем обучения для повышения эффективности работы сотрудников и организационного успеха в туристической отрасли.

English

The tourism industry is highly dependent on the skills of the workforce and the quality of their service in providing excellent services and experiences to travelers. Therefore, a solid system of personnel training is important to ensure that employees have the necessary skills and knowledge to meet the changing demands of the tourism industry, international standards, and the needs of tourists. However, various factors can affect the effectiveness of such training programs. In this research, several aspects that can affect the quality of the personnel training system in the field of tourism are studied. Based on empirical evidence and theoretical foundations, the article provides insights and recommendations on opportunities and strategies to optimize and modernize training systems to improve employee performance and organizational success in the tourism industry.

Author name position Name of organisation
1 Eshmurodov .S. -- Toshkent davlat iqtisodiyot universitet
Name of reference
1 Chili, N. (2013). Tourism Education: Factors Affecting Effective Teaching and Learning of Tourism in Township Schools. Journal of Human Ecology, 41(1), 33–43. https://doi.org/10.1080/09709274.2013.11906551 https://doi.org/10.21070/ijler.2020.V7.483
2 Iskandarova, N. (2023). Modern Trends in the Development of Tourism and the Experience of Foreign Countries in the Application of Smart Innovations in Personnel Training.
3 Ivanova, L. (2016). THE ROLE OF COUNTRY STUDIES FOR THE EFFECTIVE TRAINING OF THE TOURIST PERSONNEL. In Economics, management, law: socio-economic aspects of development (pp. 7-10).
4 Mukumova, N. N. (2020). Current Problems of Personnel Training for the Tourism Sector in Uzbekistan. Indonesian Journal of Law and Economics Review, 9, 10.21070/ijler.2020.V7.483.
5 Nestoroska, I., & Petrovska, I. (2014). Staff training in hospitality sector as benefit for improved service quality. In Tourism and Hospitality Industry 2014–CONGRESS PROCEEDINGS, January (pp. 437-448).
6 Файзуллаева, Н. (2023). ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ В СФЕРЕ ТУРИЗМА: Файзуллаева Нилуфар, доцент кафедры «Инновационное образование» Ташкентский государственный экономический университет. Образование и инновационные исследования международный научнометодический журнал, (2), 384-388
Waiting