21

Ушбу мақолада телекомуникация компанияларида маркетинг стратегиясини шакллантириш ва амалга ошириш механизмининг ўзига хос хусусиятлари. Алоҳида олинган компаниянинг маркетинг стратегиясини шакллантишга таъсир этувчи омиллар таҳлил этилган. Телекоммуникация компаниясида маркетинг стратегиясини амалга ошириш модели ишлаб чиқилган. Бенчмаркингни телекоммуникация компанияларининг рақобатдаги устунлигини аниқлашда қўллаш имконияти аниқланган.

  • Read count 21
  • Date of publication 05-07-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages242-264
Ўзбек

Ушбу мақолада телекомуникация компанияларида маркетинг стратегиясини шакллантириш ва амалга ошириш механизмининг ўзига хос хусусиятлари. Алоҳида олинган компаниянинг маркетинг стратегиясини шакллантишга таъсир этувчи омиллар таҳлил этилган. Телекоммуникация компаниясида маркетинг стратегиясини амалга ошириш модели ишлаб чиқилган. Бенчмаркингни телекоммуникация компанияларининг рақобатдаги устунлигини аниқлашда қўллаш имконияти аниқланган.

Русский

В данной статье рассмотрены особенности механизма формирования и реализации маркетинговой стратегии в телекоммуникационных компаниях. Анализируются факторы, влияющие на формирование маркетинговой стратегии отдельной компании. Разработана модель реализации маркетинговой стратегии в телекоммуникационной компании. Выявлена возможность использования бенчмаркинга при определении конкурентного преимущества телекоммуникационных компаний.

English

This article examines the features of the mechanism for the formation and implementation of a marketing strategy in telecommunications companies. The factors influencing the formation of the marketing strategy of an individual company are analyzed. A model for implementing a marketing strategy in a telecommunications company has been developed. The possibility of using benchmarking in determining the competitive advantage of telecommunications companies has been identified

Author name position Name of organisation
1 Axmedov I.A. prorektor TMC instituti akademik faoliyat va ilmiy ishlar bo'yicha prorektori
Name of reference
1 Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2020 йил 5 октябрдаги ПФ- 6079-сон ““Рақамли Ўзбекистон – 2030” стратегиясини тасдиқлаш ва уни самарали амалга ошириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги Фармони. // https://lex.uz/docs/5030957
2 Кревенс Д. В. Стратегический маркетинг. — 6-е изд.; пер. с англ.— М.: Издательский дом «Вильямс», 2003. – 752 с.
3 Вумек Дж., Джонс Д. Бережливое обеспечение: как построить эффективные и взаимовыгодные отношения между поставщиками и потребителями / пер. с англ.—М.: Альпина Бизнес Букс, 2006.—264 с.
4 Гордон Я. Маркетинг партнерских отношений / пер. с англ. под ред. О.А. Третьяк.— СПб.: Интер, 2001.—384 с.
5 Раджу Н., Прабху Дж. Бережливые инновации: как делать лучше меньшим / пер. с англ.—М.: Олимп —бизнес, 2017.—432 с.
6 Карделл С. Стратегическое сотрудничество. Креативный бизнес-курс / пер. с англ. К. Ткаченко.— М.: ФАИР-ПРЕСС, 2005.—256 с.
7 Ламбен Ж.Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок / пер. с англ. под ред. В.Б. Колчанова.— СПб.: Интер, 2004.—800 с.
8 “Ўзбектелеком” АКининг ҳисоботи. // https://uztelecom.uz
9 Ахмедов И.А. Халқаро маркетинг тамойиллари ва маркетинг тадқиқотини амалга оширишнинг ўзига хос жиҳатлари.//Жамият ва бошқарув. - 2017, №4.
10 Ахмедов И.А. Ташқи иқтисодий фаолиятни ривожлантиришда халқаро маркетинг тамойилларидан фойдаланишнинг услубий жиҳатлари.// Бизнес-Эксперт. -2016, №1.
11 Егорушкина Т. Н., Бабанов В. Н., Игнатова К. В. Стратегический маркетинг как основа перспективного планирования предприятия торговли // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2017. – Т. 31. – С. 621–625. – URL: http://e-koncept.ru/2017/970139.htm.
12 Семёнов И.В. Стратегический маркетинг и система создания потребительской ценности в условиях перехода к экономике знаний. Вестник университета. 2017;(2):95-102.
13 Лебедева О.А., Скворцова Н.А., Сотникова Е.А. Стратегический маркетинг как основа стабильного роста компании // Фундаментальные исследования. - 2015. - № 4. - С. 213-217; URL: https://fundamentalresearch. ru/ru/article/view?id=37150 (дата обращения: 11.06.2024).
14 Ахмедов И.А. Экспортбоп маҳсулотлар ишлаб чиқаришнинг асосий йўналишлари. “Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar” ilmiy elektron jurnali // http://iqtisodiyot.tsue.uz/journal
Waiting