Bugun oldimizda turgan asosiy vazifalardan biri o‘qitish metodikasining metodologiyasiga yangicha qarashlar amaliyotini joriy qilish. Bizga ma’lumki, o‘qitish va uni joriylash tizimi yangilandi. O‘qitish nimanidir uqtirish va yodlatish emas, balki anglatish, fahmlash va fikrlashga yo‘naltirish ekanligi pedagogikaning, fanning, ta’limining asosiy mezoniga aylandi. Milliy ta’lim strategiyasida o‘quvchilarning voqea-hodisalarga munosabatini shakllantirish, tanqidiy va ijodiy fikrlarini erkin namoyon qilishga o‘rgatishdan iborat
Bugun oldimizda turgan asosiy vazifalardan biri o‘qitish metodikasining metodologiyasiga yangicha qarashlar amaliyotini joriy qilish. Bizga ma’lumki, o‘qitish va uni joriylash tizimi yangilandi. O‘qitish nimanidir uqtirish va yodlatish emas, balki anglatish, fahmlash va fikrlashga yo‘naltirish ekanligi pedagogikaning, fanning, ta’limining asosiy mezoniga aylandi. Milliy ta’lim strategiyasida o‘quvchilarning voqea-hodisalarga munosabatini shakllantirish, tanqidiy va ijodiy fikrlarini erkin namoyon qilishga o‘rgatishdan iborat
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Yuldasheva N.A. | professor | Toshkent amaliy fanlar universiteti, |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | [1]Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 29 апрелдаги «Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими тизимини 2030 йилгача ривожлантиришконцепциясини тасдиқлаш тўғрисида»ги ПФ-5712-сон Фармони. https://lex.uz/docs/4312785 [2]Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 30 сентябрдаги «Халқ таълими тизимидаги мактабдан ташқари таълим самарадорлигини тубдан ошириш чора-тадбирлари тўғрисида»ги ПҚ-4467-сонли Қарори// https://lex.uz/docs/4532156 [3]Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил [4]6 апрелдаги «Умумий ўрта таълимнинг давлат таълим стандартини тасдиқлаш тўғрисида»ги ВМҚ–187 сон қарори. https://lex.uz/ru/docs[5]Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг «Умумий ўрта ва ўрта махсус касб-ҳунар таълимининг давлат таълим стандартларини тасдиқлаш тўғрисида»ги Қарори. Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами. 2017 йил, 14-сон. https://lex.uz/docs/3153714 [6]Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2018 йил 8 декабрдаги «Халқ таълими тизимида таълим сифатини баҳолаш соҳасидаги халқаро тадқиқотларни ташкил этиш чора-тадбирлари тўғрисида»ги қарори. 2018 йил, 8 декабрь. https://lex.uz/docs/4097073 [7]Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 13 сентябрдаги «Китоб маҳсулотларини нашр этиш ва тарқатиш тизимини ривожлантириш, китоб мутолааси ва китобхонлик маданиятини ошириш ҳамда тарғиб қилиш бўйича комплекс чора-тадбирлар дастури тўғрисида»ги ПҚ-3271-сон Қарори // Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами. –Тошкент: 2017, 38-сон, 1029-модда.[8]Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 14 августдаги «Ёшларни маънавий-ахлоқий ва жисмонан баркамол этиб тарбиялаш, уларга таълим-тарбия бериш тизимини сифат жиҳатидан янги босқичга кўтариш чора-тадбирлари тўғрисида»ги ПҚ-3907-сон Қарори.[9]Umumiy о‘rtа tа’limning Milliy о‘quv dаsturi. Аdаbiyоt. Lоyihа. –Toshkent, 2021. –62 b. [10]Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте. –Москва: Просвещение, 1991. –436 с.[11]Гальперин П. Я. Психолого-педагогические проблемы профессионального обучения. –Москва: МГУ, 1979. –208 с.[12]Давыдов В. В., Выготский Л. С. Воображение и творчесто в детском возрасте. Психологический очерк. –Москва: Просвещение, 2006. –93 с. [13]Волков И. П. Приобщение школьников к творчеству: Из опыта работы. –Москва: Просвещение, 1982. –144 с.[14]Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрасте. –Москва: Просвещение, 1991. –436 с.[15]Дереклеева Н. И. Научно-исследовательская деятельность в школе. –Москва: Вербум-М, 2001. –4-6 с.[16]Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности. –СПб.: Питер, 2009. –300 с |