Бугунги кунда мустақил тараққиёт йўлидан бораётган мамлакатимизнинг узлуксиз таълим тизимини ислоҳ қилиш ва такомиллаштириш, унда илғор педагогик ва ахборот технологияларини жорий этиш ва таълим самарадорлигини ошириш давлат сиёсати даражасига кўтарилган. Рақамли технологиялар ва масофавий таълим тизимлари жадал ривожланиб, бугунги кун талабларига жавоб бермоқда. 2023 йилда жаҳондаги етакчи давлатларда, хусусан, АҚШ, Европа Иттифоқи давлатлари ва Жанубий Корея каби мамлакатларда, масофавий таълим тизими кенг қўлланилмоқда. Айниқса, АҚШда Coursera, edX, ва Udemy каби глобал таълим платформалари дунё бўйлаб 70 миллиондан ортиқ фойдаланувчига таълим хизматларини тақдим этиб, етакчи мавқега эга. Европа Иттифоқида ҳам FutureLearn каби платформалар муваффақиятли фаолият кўрсатмоқда. Бу платформалар таълим олишнинг қулайлиги, вақтни тежаш ва билим сифатини оширишда муҳим аҳамият касб этмоқда.
Бугунги кунда мустақил тараққиёт йўлидан бораётган мамлакатимизнинг узлуксиз таълим тизимини ислоҳ қилиш ва такомиллаштириш, унда илғор педагогик ва ахборот технологияларини жорий этиш ва таълим самарадорлигини ошириш давлат сиёсати даражасига кўтарилган. Рақамли технологиялар ва масофавий таълим тизимлари жадал ривожланиб, бугунги кун талабларига жавоб бермоқда. 2023 йилда жаҳондаги етакчи давлатларда, хусусан, АҚШ, Европа Иттифоқи давлатлари ва Жанубий Корея каби мамлакатларда, масофавий таълим тизими кенг қўлланилмоқда. Айниқса, АҚШда Coursera, edX, ва Udemy каби глобал таълим платформалари дунё бўйлаб 70 миллиондан ортиқ фойдаланувчига таълим хизматларини тақдим этиб, етакчи мавқега эга. Европа Иттифоқида ҳам FutureLearn каби платформалар муваффақиятли фаолият кўрсатмоқда. Бу платформалар таълим олишнинг қулайлиги, вақтни тежаш ва билим сифатини оширишда муҳим аҳамият касб этмоқда.
В настоящее время реформа и совершенствование системы непрерывного образования нашей страны, внедрение передовых педагогических и информационных технологий и повышение эффективности образования стали государственной политикой. Цифровые технологии и системы дистанционного обучения стремительно развиваются, отвечая современным требованиям. В 2023 году в ведущих странах мира, таких как США, государства Европейского Союза и Южная Корея, широко применяются системы дистанционного обучения. Особенно в США такие глобальные образовательные платформы, как Coursera, edX и Udemy, предоставляют образовательные услуги более чем 70 миллионам пользователей по всему миру, занимая лидирующие позиции. В Европейском Союзе также успешно функционирует платформа FutureLearn. Эти платформы играют важную роль в удобстве получения образования, экономии времени и повышении качества знаний.
Currently, the reform and improvement of our country's continuous education system, the introduction of advanced pedagogical and information technologies, and the enhancement of education effectiveness have become state policy. Digital technologies and distance learning systems are rapidly developing, meeting modern requirements. In 2023, in leading countries such as the USA, European Union states, and South Korea, distance learning systems are widely used. In particular, in the USA, global educational platforms such as Coursera, edX, and Udemy provide educational services to more than 70 million users worldwide, holding leading positions. In the European Union, platforms like FutureLearn are also successfully operating. These platforms play a significant role in the convenience of education, time-saving, and improving the quality of knowledge.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Mirzakarimova M.M. | - | Toshkent davlat iqtisodiyot universitet |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Қонун (2020) Ўзбекистон Республикаси “Таълим тўғрисида” ги қонун, 16-модда, 24.09.2020, https://lex.uz/ |
2 | Reddi, U.V. (2003). Multimedia as an educational tool. In U.V. Reddi, & S. Mishra (Eds.), Educational multimedia: A handbook for teacher-developers (pp. 3–7). New Delhi: CEMCA. |
3 | Хендрикс Дж. (2009) Использование технологий мобильных телефонов для поддержки студентов в Университете Претерии. Руководство по обеспечению качества - Учебные заведения и программы дистанционного обучения. |
4 | Полат Е.С. и др. (2004) Теория и практика дистанционного обучения: Учеб.пособие для студ. высш.пед.учеб.заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 57ст., – 416 с. |
5 | Гаврилов Н.А. (2007) Моделирование дистанционной образовательной среды в системе повышения квалификации работников образования. Дис. ... канд. пед. наук. – Омск: 31 ст., – 134 с. |
6 | Амбросенко Р.Н. (2007) Модельно-алгоритмическое обеспечение процессов обработки информации в образовательных средах дистанционного обучения. Дис. ... канд. пед. наук. – Красноярск: –132. |
7 | Бегимкулов У.Ш. Педагогик таълим жараёнларини ахборотлаштиришни ташкил этиш ва бошқариш назарияси ва амалиёти. Пед. фан. док. ...дис. – Т.:ТДПУ, 196 бет, 2007. – 305 б. |
8 | Sabirova Nasiba Ergashevna, (2021) Pedagogical aspects of improving the system of distance training of public education workers, Proceedings of international scientificpractical conference on “Cognitive research in education”, Uzbekistan, April 15. |