37

Ushbu maqola bochlang‘ich sinflarda kommunikativ kompetensiyani rivojlantirish masalasiga bag‘ishlangan. Maqolada kommunikativ kompetensiyaning ta'limdagi ahamiyati, uning bochlang‘ich sinf o‘quvchilari uchun o‘rganilishi zaruriyati, shuningdek, kommunikativ kompetensiyani rivojlantirishga doir samarali metodlar muhokama qilinadi. Tadqiqotda rolli o‘yinlar, guruhiy ishlash, muhokama va boshqa interaktiv metodlar qo‘llanilib, ularning o‘quvchilarning kommunikativ kompetensiyasiga ta'siri tahlil etilgan. Eksperimental tadqiqotlar natijalari o‘quvchilarning so‘z boyligi, muloqotda ishtirok etish va fikrlarini aniq ifoda etish ko‘nikmalarining sezilarli darajada yaxshilanganini ko‘rsatdi. Maqolada o‘qituvchilar uchun amaliy tavsiyalar va kelajakda tadqiqotlarni davom ettirish zarurati haqida fikrlar bildirilgan

  • Read count 37
  • Date of publication 10-12-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages54-58
Ўзбек

Ushbu maqola bochlang‘ich sinflarda kommunikativ kompetensiyani rivojlantirish masalasiga bag‘ishlangan. Maqolada kommunikativ kompetensiyaning ta'limdagi ahamiyati, uning bochlang‘ich sinf o‘quvchilari uchun o‘rganilishi zaruriyati, shuningdek, kommunikativ kompetensiyani rivojlantirishga doir samarali metodlar muhokama qilinadi. Tadqiqotda rolli o‘yinlar, guruhiy ishlash, muhokama va boshqa interaktiv metodlar qo‘llanilib, ularning o‘quvchilarning kommunikativ kompetensiyasiga ta'siri tahlil etilgan. Eksperimental tadqiqotlar natijalari o‘quvchilarning so‘z boyligi, muloqotda ishtirok etish va fikrlarini aniq ifoda etish ko‘nikmalarining sezilarli darajada yaxshilanganini ko‘rsatdi. Maqolada o‘qituvchilar uchun amaliy tavsiyalar va kelajakda tadqiqotlarni davom ettirish zarurati haqida fikrlar bildirilgan

Author name position Name of organisation
1 Shukirullaeva .A. doktorant Nukus davlat pedagogika institut
Name of reference
1 1.Abdullayev, S. (2019). Pedagogika vapsixologiya asoslari. Toshkent: O‘qituvchi.2.Gulomov, A. (2020). Bochlang‘ich ta'limda kommunikativ kompetensiyani rivojlantirish metodlari. Toshkent: Fan va texnologiya3.Kamilova, N. (2021). O‘quvchilarda kommunikativ kompetensiyani rivojlantirish: nazariy va amaliy yondashuvlar. Tashkent: O‘zbekiston Milliy Universiteti nashriyoti4.Shamova, T. (2018). Nutqiy faoliyat va uning ta'limda ahamiyati. Toshkent: Ta'lim.5.Yuldasheva, M. (2022). Bochlang‘ich ta'limda interaktiv metodlarning samaradorligi. Toshkent: Ijtimoiy fanlar.6.Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge, MA: Harvard University Press7.Harris, M. (2016). Communication in the Classroom: Strategies for Improving Interaction. London: Routledge8.Tashkent State Pedagogical University (2019). Pedagogik yondashuvlar va metodlar: Teoriya va amaliyot. Toshkent: O‘zbekiston Pedagogika universiteti nashriyoti9.Anderson, J. R. (2017). Learning and Memory: An Integrated Approach. New York: Wiley10.1Gulomova, D. R. (2023). Interaktiv darslar yordamida kommunikativ kompetensiyani rivojlantirish. Toshkent: Umid
Waiting