Ushbumaqola hozirgi kundaturli madaniy muhitlarda xulq-atvor va mentalitetning psixologik jihatlarini o'rganadi. U ijtimoiy-madaniy farqlar kontekstida psixologik jarayonlarni tushunish, tahlil qilish va tadqiq qilishga qaratilgan. Etnopsixologiyani ijtimoiy psixologiya doirasida oʻrganish madaniyat va inson psixikasining oʻzaro taʼsirini tahlil qilishni oʻz ichiga oladi. Ushbu fan madaniy, etnik va ijtimoiy omillar shaxsning shakllanishiga, uning psixologik xususiyatlariga, e'tiqodlariga, qadriyatlariga va xulq-atvor normalariga qanday ta'sir qilishini tushunishga yordam beradi. Ijtimoiy psixologiya doirasida etnopsixologiyaning maqsadi turli madaniy kontekstlarda inson psixikasini tushunishga kompleks yondashuvni yaratishdan iborat. U madaniyat va individual psixologik xususiyatlar o'rtasidagi munosabatlarni o'rganish, inson ruhiyati va xatti-harakatlaridagi ijtimoiy, etnik va madaniy farqlarni chuqur tushunishga yordam beradigan vositalarni taqdim etadi
Ushbumaqola hozirgi kundaturli madaniy muhitlarda xulq-atvor va mentalitetning psixologik jihatlarini o'rganadi. U ijtimoiy-madaniy farqlar kontekstida psixologik jarayonlarni tushunish, tahlil qilish va tadqiq qilishga qaratilgan. Etnopsixologiyani ijtimoiy psixologiya doirasida oʻrganish madaniyat va inson psixikasining oʻzaro taʼsirini tahlil qilishni oʻz ichiga oladi. Ushbu fan madaniy, etnik va ijtimoiy omillar shaxsning shakllanishiga, uning psixologik xususiyatlariga, e'tiqodlariga, qadriyatlariga va xulq-atvor normalariga qanday ta'sir qilishini tushunishga yordam beradi. Ijtimoiy psixologiya doirasida etnopsixologiyaning maqsadi turli madaniy kontekstlarda inson psixikasini tushunishga kompleks yondashuvni yaratishdan iborat. U madaniyat va individual psixologik xususiyatlar o'rtasidagi munosabatlarni o'rganish, inson ruhiyati va xatti-harakatlaridagi ijtimoiy, etnik va madaniy farqlarni chuqur tushunishga yordam beradigan vositalarni taqdim etadi
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Avlaqulov B.R. | o`qituvchi | Toshkent amaliy fanlar universiteti |
2 | Avlaqulov A.I. | o`qituvchi | Toshkent amaliy fanlar universiteti |
3 | Sattorov X.R. | o`qituvchi | Toshkent amaliy fanlar universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | [1]Mirziyoyev Sh.M. “Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilan birga quramiz”. –Toshkent: “O‘zbekiston”, 2017 y.[2]Mirziyoyev Sh.M. Oliy Majlisga Murojaatnoma. –Toshkent, 2020 yil. 24 yanvar.[3]Karimov I. A. Yuksak ma’naviyat –yengilmas kuch. –T.: Ma'naviyat, 2008.-176 b.[4]Andreeva N.N. Etnik psixologiya. –M.: 1984. -77 b.[5]Jabborov Azim Meyliqulovich. Этнические стереотипы и психология, M.: Журнал научных публикаций аспирантов и докторантов самобытности узбекского народа, 2015[6]Asmolov A.G. Shaxsiyat psixologiyasi. –M.: MDU, 1990. -367 b. [7]Mukanov M.M. Hayot tarzi va intellektual faoliyat etnopsixologiyasi // Shaxs psixologiyasi va turmush tarzi. –M., 1987. –B. 100-102.[8]Izmailov A.E. Xalq pedagogikasi: O`rta Osiyo va Qozog`iston xalqlarining pedagogik qarashlari. –M., 1991. –256 b.[9]Karimov I.A. Bunyodkorlik yo‘lidan.-T.: O‘zbekiston, 1996.-T. 4.-239-240 b. |