Ushbu maqolada badiiy asarni birdaniga oson va to‘g‘ri tushunish ham hammaga xos emasligi, bu o‘qituvchining zimmasiga katta mas’uliyat yuklashi, o‘qituvchi butun auditoriyani qamragan holda, talabalar e’tiborini badiiy asarning mazmuni, uning zohiriy va botiniy ma’nosini tushunishga qarata bilishi lozimligi, yoshi kichik va orttirgan hayot tajribasi nisbatan kam, badiiy didi yetarli shakllanmagan talabalar badiiy asarni mutlaqo teskari tushunishlari ham mumkinligi, shu bois badiiy asar tahliliga katta e’tibor zarurligi, busiz talabalarda turg‘un ezgu ma’naviy sifatlar qaror topmasligi, shu sababli ham oliy ta’limda Erkin Vohidov ijodini o’rgatishda turli usullardan foydalanish ahamiyatgaegaligi haqida fikr yuritiladi
Ushbu maqolada badiiy asarni birdaniga oson va to‘g‘ri tushunish ham hammaga xos emasligi, bu o‘qituvchining zimmasiga katta mas’uliyat yuklashi, o‘qituvchi butun auditoriyani qamragan holda, talabalar e’tiborini badiiy asarning mazmuni, uning zohiriy va botiniy ma’nosini tushunishga qarata bilishi lozimligi, yoshi kichik va orttirgan hayot tajribasi nisbatan kam, badiiy didi yetarli shakllanmagan talabalar badiiy asarni mutlaqo teskari tushunishlari ham mumkinligi, shu bois badiiy asar tahliliga katta e’tibor zarurligi, busiz talabalarda turg‘un ezgu ma’naviy sifatlar qaror topmasligi, shu sababli ham oliy ta’limda Erkin Vohidov ijodini o’rgatishda turli usullardan foydalanish ahamiyatgaegaligi haqida fikr yuritiladi
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Ermatova S.A. | o‘qituvchi | NamDU. |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | [1]Yo‘ldoshev Q. Adabiyot o‘qitishning ilmiy-nazariy asoslari. –T: «O‘qituvchi», 1997. [2]Yo‘ldoshev Q., Yusupov J. Badiiy tahlil asoslari. –Urganch: UrDU nashriyoti, 2008.[3]Jo‘raqulov U. Hududsiz jilva. –T.: “Yangi asr avlodi”, 2006.[4]Ziyomuhammedov B. Yangi pedagogik texnologiya: nazariya va amaliyot. –T.: Chinoz ENK, 2002. –124 b.[5]Karimov H. Adabiyot nazariyasining ilmiy asoslari. –T.: “Yangi asr”, 2010.[6]Saydaxmedov N. Yangi pedagogik texnologiya mohiyati va zamonaviy loyihasi. –T.: Respublika ta’lim markazi, 1999. –55 b.[7]Tolipova J.Y. Pedagogik texnologiyalar –do‘stona muhit yaratish omili. –T.: YUNISEF, 2005. –296 b.[8]Tolipov O‘.Q., Usmonboyeva M. Pedagogik texnologiya: nazariya va amaliyot. –T.: “Fan”, 2005. –205 b. [9]Ulug‘bek Hamdam. Yangilanish ehtiyoji. –T.: “Yangi asr avlodi”, 2007.[10]Quronov D. Adabiyotshunoslik lug‘ati. –T.: «Fan», 2010.[11]Vohidov E. Inson. –T.: 2018. “O‘qituvchi”[12]Усмонова О. Ёзувчи ҳаёти ва ижодини адабий таҳлил ҳамда талқин усулларига таяниб ўрганиш. Пед.фан.ном. дисс... –Т.: 2007. [13]Бобоев Т. Олий ўқув юртларида ўзбек шеърияти поэтикаси асосларини ўрганиш: Пед. фан. док. дисс... автореферати. -Т.: 1998. [14]Эгамбердиева Ф. Адабий таълимга илғор педагогик технологияларни татбиқ этиш методикаси. Пед. фан. номз. ... дисс. –Т.: 2005. –146 б.[15]Фарберман Б. Илғор педагогик технологиялар. –Т.: Фан, 2000. –127 б.[16]Саидаҳмедов Н. Педагогик амалиётда янги технологияларни қўллаш намуналари. Монография. –Т.: РТМ, 2000. –46 б.[17]Хўжамбердиева Ш.К. Мактабгача таълим ёшидагиболаларнинг ижодий тафаккурини ўстиришда Эркин Воҳидов ижодининг ўрни // НамДУ Илмий Ахборотномаси. –Наманган, 2020. No12. –Б.375-378. [18]Sanjar Sodiq. Yangi o‘zbek adabiyoti tarixi. Darslik. T., "Universitet", 2005.[19]Mirzaev S. XX asr o‘zbek adabiyoti. Darslik. T., Yangi asr, 2007.[20]KarimovN. XXasro‘zbekadabiyotimanzaralariT., 2009.[21]Rahmonov B. Hayotimsiz, odamlar. T., “Istiqlol nuri”, 2016 y.[22]Normatov U. Tafakkur yog‘dusi. –T.: “Fikr-media”, 2005. [23]Ortega-y-Gasset. Estetika. Filosofiya kulturы. –M: «Iskusstvo», 1991. [24]Rasulov A. Tahlil, talqin, baho. –T.: “Fan”, 2006.[25]Sarimsoqov B. Badiiylik asoslari va mezonlari. –Andijon. “Hayot”, 2005.[26]Sultonov I. Adabiyot nazariyasi. –T.: Sharq. 2005. [27]Erkin Vohidov. Saylanma. 4 jildlik. –T., “Sharq”, 2000 y. |