51

Kichik biznesni rivojlantirishning huquqiy va institutsional asoslari tadbirkorlikni rag‘batlantirish va iqtisodiy o‘sishda muhim ahamiyatga ega. Ushbu mavzu kichik korxonalarning rivojlanishini ta’minlovchi me’yoriy-huquqiy bazalar, mulkiy huquqlar va siyosat mexanizmlarini o‘rganib, moliyalashtirish, bozorga kirish va nizolarni hal qilishda institutlarning rolini ta’kidlaydi. Ushbu asoslarni tushunish to‘siqlarni kamaytirish, innovatsiyalarni yaxshilash va barqaror biznes ekotizimlarini rag‘batlantirish strategiyalarini aniqlashga yordam beradi.

  • Read count 51
  • Date of publication 16-12-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages27-35
Ўзбек

Kichik biznesni rivojlantirishning huquqiy va institutsional asoslari tadbirkorlikni rag‘batlantirish va iqtisodiy o‘sishda muhim ahamiyatga ega. Ushbu mavzu kichik korxonalarning rivojlanishini ta’minlovchi me’yoriy-huquqiy bazalar, mulkiy huquqlar va siyosat mexanizmlarini o‘rganib, moliyalashtirish, bozorga kirish va nizolarni hal qilishda institutlarning rolini ta’kidlaydi. Ushbu asoslarni tushunish to‘siqlarni kamaytirish, innovatsiyalarni yaxshilash va barqaror biznes ekotizimlarini rag‘batlantirish strategiyalarini aniqlashga yordam beradi.

Русский

Правовые и институциональные основы развития малого бизнеса имеют решающее значение для стимулирования предпринимательства и экономического роста. В этой теме рассматриваются нормативно-правовая база, права собственности и политические механизмы, которые позволяют малым предприятиям процветать, подчеркивая роль институтов в обеспечении доступа к финансам, выходе на рынок и разрешении споров. Понимание этих основ помогает определить стратегии по уменьшению барьеров, развитию инноваций и продвижению устойчивых бизнес экосистем.

English

The legal and institutional foundations of small business development are critical for fostering entrepreneurship and economic growth. This topic explores the regulatory frameworks, property rights, and policy mechanisms that enable small enterprises to thrive, emphasizing the role of institutions in providing access to finance, market entry, and dispute resolution. Understanding these foundations helps identify strategies to reduce barriers, enhance innovation, and promote sustainable business ecosystems.

Author name position Name of organisation
1 Abdulxakimov S.N. PhD Toshkent davlat iqtisodiyot universitet
Name of reference
1 Абдуллаев А, Муфтайдинов Қ, Айбешов X. (2003) Кичик бизнесни бошқариш. Дарслик. –Т., «Молия» нашриёти, 192 б
2 Арипов О.А. (2019) Кичик бизнес ва хусусий тадбиркорликни ривожлантириш ҳамда ишбилармонлик муҳитини яратиш. “Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар” илмий электрон журнали. № 2, март-апрель.
3 Болтаев Ш.Ш, Рахматов А.А. (2019) Тадбиркорликни инновацион ривожлантиришнинг айрим жиҳатлари. “Халқаро молия ва ҳисоб” илмий электрон журнали. № 5, октябрь.
4 Қарор (2017) Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил 16 октябрдаги “Ёшлар тадбиркорлик кластерларини ташкил этишга доир ташкилий чора тадбирлар тўғрисида”ги 834-сонли Қарори.
5 Қарор (2018) Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 7 июндаги ““Ҳар бир оила – тадбиркор” дастурини амалга ошириш тўғрисида”ги ПҚ-3777-сонли Қарори.
6 Смит А. (1776) Исследование о природе и причинах богатство народов (Книга1-III). - М.:”Наука”,192. -С. 174, 176.
7 Сэй Ж.Б. (1980) Трактат и политической экономии. – М.: Экономика. –С. 17.
8 Фармон (2017) Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 17 январдаги “2017 — 2021 йилларда Ўзбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йўналиши бўйича ҳаракатлар стратегиясини «Фаол инвестициялар ва ижтимоий ривожланиш йили»да амалга оширишга оид давлат дастури тўғрисида”ги ПФ-5635-сон Фармони.
9 Фармон (2022) Ўзбекистон Республикаси Президентининг“2022-20226 йилларга мўлжалланган Янги Ўзбекистоннинг тараққиёт стратегияси тўғрисида”ги ПФ-60-сон Фармони.
10 Шарипов Қ.Б. (2020) Кичик тадбиркорлик фаолиятида тармоқ бўйича ихтисослашув жараёнларини такомиллаштириш. Иқтисодиёт фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) илмий даражасини олиш учун тақдим этилган диссертация автореферати. Т.:61 б.
11 Шпалтаков В.П. (2017) Шумпетер о проблемах инновационного развития // Инновационная экономика и общество. № 2. С. 25–34.
12 Эргашходжаева Ш.Д. (2014) Инновацион маркетинг. Дарслик.–Т.: ТДИУ, Иқтисодиёт,–178 бет.
Waiting