Mazkur maqolada talabalarning ijtimoiy faollik ko‘nikmalarini rivojlantirishda tarixiy bilimlarning ahamiyati xususidagi fikrlar yoritilgan bo‘lib, unda tarixiy jarayonlar va voqealarni o‘rganish orqali talabalarni ijtimoiy faoliyatga jalb etish texnologiyalari hamda tarbiyaviy jarayonlar ko‘rib chiqilgan. Tarixiy bilimlar talabalarda nafaqat tarixiy voqealarning mazmunini o‘zlashtirish, balki ularning ijtimoiy, etik va axloqiy qadriyatlarini shakllantirishda muhim vosita sifatida qaraladi. Shuningdek, maqolada ijtimoiy faollikni shakllantirishning zamonaviy usullari, bahs-munozara, ijodiy fikrlash, qaror qabul qilish jarayonlarining rivojlanishi, ijtimoiy adolat va tenglik masalalari tahlil qilingan. Ushbu texnologiyalar orqali talabalar jamiyatda faol ishtirokchi sifatida o‘z o‘rnini topishlari va ijtimoiy mas'uliyatni his qilishlari mumkinligi asoslangan. Maqolada ta’lim jarayonida tarixiy bilimlarni qo‘llash orqali talabalar orasida ijtimoiy faollikni oshirish usullari hamda pedagogik jarayonlarni takomillashtirish imkoniyatlari yoritilgan.
Mazkur maqolada talabalarning ijtimoiy faollik ko‘nikmalarini rivojlantirishda tarixiy bilimlarning ahamiyati xususidagi fikrlar yoritilgan bo‘lib, unda tarixiy jarayonlar va voqealarni o‘rganish orqali talabalarni ijtimoiy faoliyatga jalb etish texnologiyalari hamda tarbiyaviy jarayonlar ko‘rib chiqilgan. Tarixiy bilimlar talabalarda nafaqat tarixiy voqealarning mazmunini o‘zlashtirish, balki ularning ijtimoiy, etik va axloqiy qadriyatlarini shakllantirishda muhim vosita sifatida qaraladi. Shuningdek, maqolada ijtimoiy faollikni shakllantirishning zamonaviy usullari, bahs-munozara, ijodiy fikrlash, qaror qabul qilish jarayonlarining rivojlanishi, ijtimoiy adolat va tenglik masalalari tahlil qilingan. Ushbu texnologiyalar orqali talabalar jamiyatda faol ishtirokchi sifatida o‘z o‘rnini topishlari va ijtimoiy mas'uliyatni his qilishlari mumkinligi asoslangan. Maqolada ta’lim jarayonida tarixiy bilimlarni qo‘llash orqali talabalar orasida ijtimoiy faollikni oshirish usullari hamda pedagogik jarayonlarni takomillashtirish imkoniyatlari yoritilgan.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Rasulov B.M. | O'qituvchi | Andijon davlat pedagogika instituti |
2 | Ergasheva M.A. | O'qituvchi | Andijon davlat pedagogika instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Abdurazzakov O. Tarixiy bilimlar: nazariya va amaliyot. Tashkent: Fan va texnologiya. 2018. 47-b. |
2 | 2. Saidov B. Ijtimoiy faollik va uning ijtimoiy-psixologik asoslari. Tashkent: O‘zbekiston milliy universiteti nashri. 2019. 79-b. |
3 | 3. Karimov I.A. O‘zbekiston tarixidan darslar: Tarixiy tajribalar va kelajak. Tashkent: O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi. 1998. |
4 | 4. Sultanov X. Jamiyat va tarbiya: Tarixiy tajribalardan o‘rganish. Tashkent: O‘zbekiston davlat pedagogika universiteti nashri. 2021. |
5 | 5. Burtasov M. Tarixiy bilimlar va shaxsning ijtimoiy faolligi. Tashkent: O‘zbekiston innovatsion universiteti nashri. 2020. 82-b. |
6 | 6. Maxmudov U. Ijtimoiy mas'uliyat va yoshlar: Tarixiy ko‘rinishlar. Tashkent: O‘zbekiston yoshlar ittifoqi. 2022. |
7 | 7. Yusupov R. Tarixiy bilimlar orqali ijtimoiy qadriyatlar va axloqiy me’yorlar. Tashkent: O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim muassasalari. 2023. |
8 | 8. Khamraev A. Tarbiyaviy jarayonlar va tarixiy bilimlar. Tashkent: O‘zbekiston pedagogika akademiyasi. 2021. |