Ushbu maqola global moliyaviy savodxonlik amaliyotlarini O‘zbekiston maktab tizimiga integratsiya qilishni o‘rganadi, yoshlarda iqtisodiy kompetentlikni oshirish zaruratini ta’kidlaydi. Maqolada OECD tamoyillari va PISA kabi tadqiqotlardan olingan fikrlarga asoslanib, AQSh, Chexiya va Latviya kabi mamlakatlarda o‘quv dasturlarini integratsiya qilish va interaktiv usullar orqali o‘quvchilar natijalarini yaxshilashdagi muvaffaqiyatli strategiyalar yoritiladi. Asosiy yondashuvlar moliyaviy ta’limni fanlararo mavzu sifatida kiritish va amaliy o‘qitish uchun raqamli vositalardan foydalanishni o‘z ichiga oladi. Tadqiqot ushbu strategiyalarni O‘zbekistonning o‘ziga xos ijtimoiy-iqtisodiy sharoitlariga moslashtirishdagi muammolarni aniqlab, o‘quvchilarni ongli qaror qabul qilish va moliyaviy mustaqillikka tayyorlash uchun takliflar beradi.
Ushbu maqola global moliyaviy savodxonlik amaliyotlarini O‘zbekiston maktab tizimiga integratsiya qilishni o‘rganadi, yoshlarda iqtisodiy kompetentlikni oshirish zaruratini ta’kidlaydi. Maqolada OECD tamoyillari va PISA kabi tadqiqotlardan olingan fikrlarga asoslanib, AQSh, Chexiya va Latviya kabi mamlakatlarda o‘quv dasturlarini integratsiya qilish va interaktiv usullar orqali o‘quvchilar natijalarini yaxshilashdagi muvaffaqiyatli strategiyalar yoritiladi. Asosiy yondashuvlar moliyaviy ta’limni fanlararo mavzu sifatida kiritish va amaliy o‘qitish uchun raqamli vositalardan foydalanishni o‘z ichiga oladi. Tadqiqot ushbu strategiyalarni O‘zbekistonning o‘ziga xos ijtimoiy-iqtisodiy sharoitlariga moslashtirishdagi muammolarni aniqlab, o‘quvchilarni ongli qaror qabul qilish va moliyaviy mustaqillikka tayyorlash uchun takliflar beradi.
В данной статье рассматривается интеграция мировых практик финансовой грамотности в школьную систему Узбекистана с акцентом на необходимость повышения экономической компетентности среди молодежи. Опираясь на рамки ОЭСР и исследования, такие как PISA, выделяются успешные стратегии стран, таких как США, Чехия и Латвия, где интеграция финансового образования в учебные программы и использование интерактивных методов привели к улучшению результатов учащихся. Основные подходы включают внедрение финансового образования как междисциплинарного предмета и использование цифровых инструментов для практического обучения. Исследование выявляет трудности адаптации этих стратегий к уникальному социально-экономическому контексту Узбекистана и предлагает адаптированную модель для развития финансовой грамотности, которая позволит учащимся принимать взвешенные решения и участвовать в экономической жизни.
This article explores the integration of global financial literacy practices into Uzbekistan’s school system, emphasizing the need to enhance economic competence among youth. Drawing insights from OECD frameworks and studies like PISA, it highlights successful strategies from countries such as Belgium and Latvia, where curriculum integration and interactive methods improved student outcomes. Key approaches include incorporating financial education as a cross curricular subject and employing digital tools for practical learning. The study identifies challenges in adapting these strategies to Uzbekistan’s unique socio-economic context and proposes a tailored framework to foster financial literacy, empowering students for informed decision-making and economic participation.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Muradova .. | - | Toshkent davlat iqtisodiyot universtiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Amagir, A., Groot, W., Maassen van den Brink, H., & Wilschut, A. (2018). A review of financial literacy education programs for children and adolescents. Citizenship, Social and Economics Education, 17(1), 56–80. |
2 | Lukáč, J., Danková, L., Stašková, S., Meheš, M., & Kudlová, Z. (2020). Exploring the quality of pupils’ financial literacy. Acta Educationis Generalis, 10(3), 175–190. |
3 | Moreno-Herrero, D., Salas-Velasco, M., & Sánchez-Campillo, J. (2018). Factors that influence the level of financial literacy among young people. Children and Youth Services Review, 95, 334 351. |
4 | OECD. (2013). PISA 2012 Assessment and Analytical Framework: Mathematics, Reading, Science, Problem Solving and Financial Literacy. Paris: OECD Publishing. |
5 | Patala, T., & Bruce, A. (2022). Developing financial literacy in pupils. Financial Literacy for the Economic Development of Society, Erasmus+ Programme. |
6 | Salas-Velasco, M., Moreno-Herrero, D., & Sánchez-Campillo, J. (2020). Teaching financial education in schools and students’ financial literacy: A cross-country analysis with PISA data. International Journal of Finance and Economics, 26, 4077–4103. |
7 | Tyurikov, A. G., Korablin, Y. A., Razov, P. V., Kibakin, M. V., & Bogatyrev, S. Y. (2020). Sociological research on Russian pupils’ financial literacy as an element of project management. SHS Web of Conferences, 79, 03005. DOI: 10.1051/shsconf/20207903005. |
8 | Wuttke, E., & Seifried, J. (2016). Economic competence and financial literacy of young adults: Status and challenges. Opladen: Barbara Budrich Publishers. |