Maqolada kommunikatsiya va RR tushunchalari hamda ularning mohiyati, PR texnologiyalardan foydalangan holda maqsadli auditoriyaga axborotlarni to‘liq va samarali yetkazish usullari haqida ma’lumot berildi. Shuningdek, Pablik rileyshnzning funksiyalari va prinsiplari haqida olimlarning qarashlari tahlil etilgan. Mamlakatimizdagi PR kommunikatsiyaga asoslangan sohalarning huquqiy asoslariga ham to‘xtalib o‘tilgan. Demak, PR kommunikatsiyalar jamoatchilik fikrini boshqarish, tashkilot ijobiy imijini yaratish va turli manfaatdor tomonlar bilan munosabatlarni saqlashga qaratilgan keng ko‘lamli strategiya va taktikalarni o‘z ichiga oladi. Maqolada uning elementlariga batafsil to‘xtalib o‘tilgan. Shuningdek, jamoatchilik bilan aloqalar faoliyatida jamoatchilik fikridan avval jamoatchilikning o‘zini, yaʼni maqsadli auditoriyani tadqiq etish birlamchi masala ekanligiga to‘xtalib o‘tilgan. Zero, jamoatchilik fikri — turli ijtimoiy birlashmalarning o‘z manfaat va qadriyatlariga aloqador muammo, real hodisa va faktlarga yashirin yoki oshkora munosabatini o‘z ichiga olgan ommaviy ong holati. Bu alohida fikrlarning majmuigina bo‘lib qolmay, balki muhokamalar natijasida yuzaga kelgan ko‘pchilikning ijtimoiy xarakteri, turli qarashlari, pozitsiyalari, baholashlari va fikrlarining sintezi (yunoncha synthesis — birikish, birlashtirish, yig‘indi) hisoblanadi.
The article analyzes the concepts of communication and PR, as well as their essence, due to the ways to effectively convey information to the target audience using PR technologies. The views of scientists on the functions and principles of Public Relations were also analyzed. The legal foundations of PR communications in our country are also touched upon. Consequently, PR communications include a wide range of strategies and tactics aimed at managing public opinion, creating building a positive image of the organization and maintaining relationships with various stakeholders. The article discusses examines its elements in detail. Also in public relations activities, the emphasis is placed on the fact that the primary task before public opinion is to study the public itself, that is, the target audience. After all Because, public opinion is a state of mass consciousness that presupposes a hidden or explicit attitude of various public associations to a problem, a real phenomenon and facts related to their interests and values. This is not only a set of individual opinions, but also a synthesis of a social character, various views, positions, assessments and opinions of the majority that arose as a result of discussions (greek synthesis — connection, folding addition, binding).
Maqolada kommunikatsiya va RR tushunchalari hamda ularning mohiyati, PR texnologiyalardan foydalangan holda maqsadli auditoriyaga axborotlarni to‘liq va samarali yetkazish usullari haqida ma’lumot berildi. Shuningdek, Pablik rileyshnzning funksiyalari va prinsiplari haqida olimlarning qarashlari tahlil etilgan. Mamlakatimizdagi PR kommunikatsiyaga asoslangan sohalarning huquqiy asoslariga ham to‘xtalib o‘tilgan. Demak, PR kommunikatsiyalar jamoatchilik fikrini boshqarish, tashkilot ijobiy imijini yaratish va turli manfaatdor tomonlar bilan munosabatlarni saqlashga qaratilgan keng ko‘lamli strategiya va taktikalarni o‘z ichiga oladi. Maqolada uning elementlariga batafsil to‘xtalib o‘tilgan. Shuningdek, jamoatchilik bilan aloqalar faoliyatida jamoatchilik fikridan avval jamoatchilikning o‘zini, yaʼni maqsadli auditoriyani tadqiq etish birlamchi masala ekanligiga to‘xtalib o‘tilgan. Zero, jamoatchilik fikri — turli ijtimoiy birlashmalarning o‘z manfaat va qadriyatlariga aloqador muammo, real hodisa va faktlarga yashirin yoki oshkora munosabatini o‘z ichiga olgan ommaviy ong holati. Bu alohida fikrlarning majmuigina bo‘lib qolmay, balki muhokamalar natijasida yuzaga kelgan ko‘pchilikning ijtimoiy xarakteri, turli qarashlari, pozitsiyalari, baholashlari va fikrlarining sintezi (yunoncha synthesis — birikish, birlashtirish, yig‘indi) hisoblanadi.
В статье проанализированы понятия коммуникации и PR, а также их сущность, о способах эффективного донесения информации до целевой аудитории с помощью PR-технологий. Также были проанализированы взгляды ученых на функции и принципы паблик райлейшнз. Затронуты также правовые основы PR-коммуникаций в нашей стране. Следовательно, PRкоммуникации включают в себя широкий спектр стратегий и тактик, направленных на управление общественным мнением, создание положительного имиджа организации и поддержание отношений с различными заинтересованными сторонами. В статье подробно рассматриваются его элементы. Также в деятельности по связям с общественностью делается акцент на том, что первоочередной задачей перед общественным мнением является исследование самой общественности, то есть целевой аудитории. Ведь общественное мнение — это состояние массового сознания, предполагающее скрытое или явное отношение различных общественных объединений к проблеме, реальному явлению и фактам, связанным с их интересами и ценностями. Это не только совокупность отдельных мнений, но и синтез социального характера, различных взглядов, позиций, оценок и мнений большинства, возникших в результате дискуссий.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | XAITOVA M.X. | Tayanch doktorant | O‘zbekiston jurnalistika va ommaviy kommunikatsiyalar universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Блэк С. Паблик рилейшнз. Что это такое? — М.: Финикс, 1998. — 239 c. |
2 | Иванова К.А. Бесценные советы для настоящего PR-менеджера. Устная коммуникация. — СПб.: Питер, 2006. — 144 c. |
3 | Ernazarov Q.T. va b. Reportyorlik faoliyatining nazariyasi va amaliyoti. — T.: O‘zMU, 2002. — 200 b. |
4 | Lasswell Harold D. The structure and function of communication in society. Bryson, (ed.) The Communication of Ideas. — N.Y.: Harper and Brothers, 1948. — 228 p. |
5 | Nishonova G., Shukurova G., Qosimova N., O‘sarov O., O‘ralova D., Alimov B. Jurnalistika: Zamonaviy media muhitda PR-xizmatlar. — Toshkent: O‘zbekiston NMIU, 2019. — 512 b. |
6 | Matbuot xizmatini tashkil etish uchun qo‘llanma. — T.: Adolat, 2006. — 60 b. |
7 | Основы теории коммуникации. Учебник / Под ред. М.А. Василика. — М.: Гардарики, 2003. — 615 c |
8 | Поченцов Г.Г. Теория коммуникации. — М.: Рефл-бук Ваклер, 2001. — 650 c. |
9 | Почепцов Г.Г. Паблик рилейшнз для профессионалов. — М.: Рефлбук, Ваклер, 1999. — 638 c |
10 | Gʻafforov N.N. Jamoatchilik bilan ishlash — Pablik rileyshnz. — T.: ZAR QALAM, 2004. — 186 b. |
11 | Чумиков А.Н. Паблик рилейшнз. Связи с общественностью. — М.: Дело, 2000. — 295 c. |
12 | Яковлев И. П. Современные теории массовых коммуникаций. — СПб.: Роза мира, 2004. — 94 c. |
13 | Яковлев И. П. «Круги» коммуникационных теорий // РR-диалог. — 2000. — № 5-6. — C. 98–101. |
14 | Ahmedova M. Onlayn yangiliklar tilining xususiyati haqida (O‘zbekiston va Rossiya OAV materiallari bo‘yicha) // O‘zbekistonda xorijiy tillar. — 2023. — № 2 (49). — B. 142-151. |
15 | Zaripova R. Axborot xavfsizligi va qonunchilik // O‘zbekiston matbuoti. — 2006. — № 4. — B. 95–98. |
16 | Gʻafforov N.N. Matbuot xizmati: muammo va yangilanish // Fidokor. — 2006. |
17 | https://lex.uz/docs/2381133 |
18 | https://lex.uz/docs/4390513 |
19 | https://www.ipra.org/history/ipras-story/ |
20 | https://www.ipra.org/history/ipras-story/ |
21 | https://lex.uz/docs/2381133 |
22 | https://lex.uz/docs/3561681 |
23 | https://lex.uz/docs/4390513 |