17

Ushbu maqola individual ta'lim traektoriyalari orqali oliy ta'lim muassasalari talabalarining chet tillarni o‘rganish jarayonini samarali tashkil etishning nazariy asoslarini o‘rganishga bag‘ishlangan. Maqolada, globallashuv sharoitida ta'lim tizimini rivojlantirishda individual yondashuvning ahamiyati alohida ta’kidlanadi.Chet tillarni o‘rganish jarayonining muvaffaqiyatli bo‘lishi uchun talabaning shaxsiy salohiyatini rivojlantirish, individual ehtiyoj va xususiyatlarni hisobga olish, shuningdek, motivatsiyani qo‘llab-quvvatlash zarurligi ko‘rsatib o‘tilgan. Maqolada talabalar shaxsiy yutuqlarini muntazam tahlil qilish va o‘quv jarayonini moslashuvchan tuzatish zarurligi qayd etiladi. Yondashuv nafaqat an'anaviy ta'limni o‘z ichiga oladi, balki sinfdan tashqari mustaqil ta’limni ham rivojlantirishga urg‘u beradi. Chet tillarni o‘rgatish jarayonida talabalar o‘z ta'lim tajribalarini shaxsiylashtirishi va o‘zini o‘zi boshqarishni amalga oshirishi lozim

  • Read count 17
  • Date of publication 05-01-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages223-228
Ўзбек

Ushbu maqola individual ta'lim traektoriyalari orqali oliy ta'lim muassasalari talabalarining chet tillarni o‘rganish jarayonini samarali tashkil etishning nazariy asoslarini o‘rganishga bag‘ishlangan. Maqolada, globallashuv sharoitida ta'lim tizimini rivojlantirishda individual yondashuvning ahamiyati alohida ta’kidlanadi.Chet tillarni o‘rganish jarayonining muvaffaqiyatli bo‘lishi uchun talabaning shaxsiy salohiyatini rivojlantirish, individual ehtiyoj va xususiyatlarni hisobga olish, shuningdek, motivatsiyani qo‘llab-quvvatlash zarurligi ko‘rsatib o‘tilgan. Maqolada talabalar shaxsiy yutuqlarini muntazam tahlil qilish va o‘quv jarayonini moslashuvchan tuzatish zarurligi qayd etiladi. Yondashuv nafaqat an'anaviy ta'limni o‘z ichiga oladi, balki sinfdan tashqari mustaqil ta’limni ham rivojlantirishga urg‘u beradi. Chet tillarni o‘rgatish jarayonida talabalar o‘z ta'lim tajribalarini shaxsiylashtirishi va o‘zini o‘zi boshqarishni amalga oshirishi lozim

Author name position Name of organisation
1 Abatov R.K. doktorant Nukus davlat pedagogika instituti
Name of reference
1 1.Барышников, Н.В. Методика обучения второму иностранному языку вшколе / Н.В. Барышников. –М.: Просвещение, 2003. –159 с..2.Бим, И. Л. Профильное обучение иностранным языкам на старшейступени общеобразовательной школы: проблемы и перспективы / И. Л. Бим. –Москва: Просвещение, 2007. –168 с.3.Дядиченко, Е. А. Уровневая дифференциация в личностно-ориентированном образовании (на материале обучения физике в вечерней школе): дис. ... канд. пед. наук / Елена Абрамовна Дядиченко. –Ростов н/Д., 2004. –188 с..4.Гураль С.К. Проектирование индивидуальных образовательных траекторий в информационной образовательной среде / Краснопеева Т.О. Шевченко А.И., 5.Гураль С.К. // Известия Томского государственного университета. Язык и культура.2020. No 51. С. 153-176..6.Карташова, В. Н. Воспитание гуманитарной культуры будущего учителя иностранного языка в университете / В. Н. Карташова, Л. Н. Щербатых. –Елец : Елецкий гос. ун-т им. И.А. Бунина, 2008. –157 с.7.Леонтьев, А. А. Принцип коммуникативности и психологические основы интенсификации обучения иностранным языкам / А.А. Леонтьев // Иностранные языки в школе. –1982. –No4. –С. 48–53. 8.Монахов, В. М. Дифференциация обучения в средней школе /В.М. Монахов, В.А. Орлов, В.В. Фирсов // Советская педагогика. –1990. –No 8. –С. 42–47.. 9.Мухаметзянова Ф.Г., Забиров Р.В., Вафина В.Р. Индивидуальная образовательная траектория и индивидуальный образовательный маршрут студента как фактор успешной подготовки будущего бакалавра в вузе // Модернизация образования: проблемы и перспективы. Материалы XXII Рязанских педагогических чтений. -Ряз. гос. ун-т, 2015. -С. 81-8510.Сластенин, В.А .Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. Заведений В.А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; Под ред. В.А. Сластенина. М.: Издательский центр "Академия", 2002. -576 с.,.11.Соколова М.Л. Проектирование индивидуальных образовательных маршрутов студентов в вузе// Автореф. Дисс..канд.пед.наук. –Архангельск.-2001.-20с12.Тарева, Е.Г. Индивидуальный стиль в структуре компенсаторной компетенции участника межкультурного диалога // Общество: социология, психология, педагогика. —2016. —No 11. —С. 83-86.13.Kuatbayevich, A. R. (2024). DIAGNOSING INDIVIDUAL PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS OF STUDENTS: A COMPREHENSIVE REVIEW.American Journal Of Social Sciences And Humanity Research,4(06), 93-98.14.Kuatbayevich A. R. INDIVIDUAL TA’LIM TRAEKTORIYASINI AMALGA OSHIRISH OLIY TA’LIM MUASSASALARIDA CHET TILLARINI O’QITISHNING SIFATINI OSHIRISHNING USULI SIFATIDA //QUALITY OF TEACHER EDUCATION UNDER MODERN CHALLENGES.–2023. –Т. 1. –No. 1. –С. 1200-1205.15.Rivers,W. Teaching Foreign-Language Skills. / Wilga M.Rivers -University of Chicago Press, 2008-432p. 16.Rogova. 1991, Kitaygordskaya 1992, Gorlova 2009, Zimnyaya 2006, Daryo 2008, Shchepilova 2003.
Waiting